Of heb je misschien zelf er veel verstand van, wil je me dan even helpen? De pc van mijn ouders doet het niet meer. Als je deze opstart dan zie je wel de achtergrond zeg maar, maar geen taakbalken en pictogrammen. Er staat een foutcode genaamd: Deze toepassing kan niet worden gestart omdat iertutil.dll niet kon worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen. Weet iemand hoe je dit op kan lossen?
Mijn man zegt dat er dan waarschijnlijk een virus op de computer is gekomen en dat de virusscanner hem heeft weggegooid. Hij zegt dat je het beste toch even langs een computerwinkel kan gaan. Je kan wel zelf aan de slag gaan maar dat is lastig zo uit te leggen.
er mist een onderdeel van de windows deze is wel terug te krijgen maar idd lastig uit te leggen met name omdat je niks kan openen en je alles via verkenner moet doen en je de juiste benamingen moet weten.
ik zou het niet weten... maar denk dat je even moet googlen... heb net ff gegoogled en dan zijn er wel wat forums met wat te doen volgens mij... veel succes
Reactie van mijn man: Internet Explorer is stuk gegaan en dat kan zoals hierboven al geopperd door een virus komen. Je kunt proberen op F8 te drukken bij het opstarten en dan laatste goede configuratie kiezen (last known good). En anders zit er niets anders op dan de PC langs een reparateur brengen voor een herinstallatie van windows, of dit zelf doen.
Comuter herstellen naar eerder punt werkt goed, kan via opstart scherm. als dit lukt dan virusscanner er over heen doen, denk een virus. als dit niet lukt dan denk ik formateren en windows er weer op zetten... Ik zelf kan het altijd weer goedmaken met het herstellen naar een eerder punt 3 dagen geleden ofzo.
je moet je computer proberen te herstellen naar een eerder punt toen de computer het zeg maar nog wel deed, hier kan je lezen hoe het moet Hoe maak ik een herstelpunt in XP?
Of je kan dit eens proberen: 1. Sluit alle geopende programma's af. 2. Klik op Start en klik op Uitvoeren. 3. Typ regsvr32 iertutil.dll en klik op OK. Door op de windows knop van je toetsenbord te klikken kom je in je menu waar je normaal komt via start. Het is die knop met dat windows plaatje.
Oke, van sommige reacties gaan mijn haren overeind staan, je hoeft echt je pc niet opnieuw te installeren.. Gewoon even dat bestand er opnieuw opzetten, kan je gewoon op internet downloaden. Google gerust erop. Lees bijvoorbeeld op dit forum: Fout iertutil.dll
Vorige week sprak ik met een klant op het werk en die had ook zo'n foutmelding. Bleek dat er met de computer was gerommeld en de datum en tijdsinstellingen waren aangepast. Maar er was geen sprake van een virus.
Een systeem compleet opnieuw installeren is ook het allerlaatste redmiddel, if all else failes. Mijn tip: Op iertutil.dll free download - DLL-files.com even de dll downloaden, op usb-stick zetten. De defecte pc opstarten, op Ctrl-Alt-Delete drukken en dan Taakbeheer. In taakbeheer op 'Nieuwe taak' klikken. Klik in het volgende scherm op Bladeren. Blader naar de usb-stick, klik met de rechtermuisknop op het dll-bestand en kies Kopieren, blader naar C:\Windows\System32 en klik met de rechtermuisknop op een leeg deel van het bestandenweergave deel en klik op plakken. Even opnieuw opstarten en het probleem moet zijn opgelost.
Stond ik idd ook wel van te kijken hoor, als je dat doet dan ben je werkelijk alles mar dan ook alles wat je op je computer had staan kwijt. Lijkt mij niet de bedoeling