Loont het ? Is het haalbaar? Wie mag ik hierover pb-en? Liefst vanuit een niet-werk situatie want het gaat ook om het financiële en logistieke plaatje.. P.s. gaat om een master
Ik studeer naast werk en jonge kinderen. Nu derdejaars. Haalbaar zeker maar wel met een goede planning en discipline je mag best een pb sturen
Thanks, ik bedoel eigenlijk nog jongere kids, (nog niet naar school) want de opvang wordt dan een enorme kostenpost en als je werkt wordt dat deels gecoverd maar ik wil het dus vanuit een niet werkende positie (om uiteindelijk een passende functie te vinden ..vroeger totaal verkeerde studie gekozen)
Hoi, Welke master wil je gaan doen? Toen onze jongste net 2 was ben ik begonnen aan een pré master. Dit betekende 2 jaar lang 2-3x per week s avonds college volgen aan de uni. Ik haalde toen 30 studiepunten per jaar dus na 2 jaar de premaster afgerond. Overdag werkte ik nog 3 dagen maar het studeren deed ik in de avonden, meestal 5 of 6 avonden per week. Inmiddels ben ik met mijn master begonnen en die is full-time. Ik werk er 1 dag bij.
Ik denk dat het ook aan de studie ligt. Ik heb om de week lessen in het weekend en studeer in de avonduren. Dan is er geen opvang nodig. Ik loop wel stage op woensdagochtend als de kinderen op school zijn maar verder is het dus avondwerk. Ik haal 60ects per jaar, fulltime studie. Als je een studie zoekt met overdag doordeweeks les is het natuurlijk een heel ander verhaal..
Ik dacht trouwens dat je voor studie ook een deel KOT kunt krijgen Edit inderdaad dat kan https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/kinderopvangtoeslag/content/kan-ik-kinderopvangtoeslag-krijgen Je zult wrs geen 100% terugkrijgen maar wel een deel
Klopt had ik ook al mee gerekend maar zou op zeker 10k per jaar uitkomen. Het betreft een dagstudie, niet deeltijd helaas. En echt elke dag aanwezig zijn..mega irritant haha. Had beter afgelopen jaar kunnen starten ivm thuiscollege door corona, maar ja moest bevallen enzo.
Moet je ook stage doen in je master? Ik heb 2 dagen van 8u stage, dat kan omdat beide kids nu op school zitten. Daarnaast studeer ik nog zo’n 20u per week in de avonduren. Nu met Corona gaat dat prima waar verjaardagen enz zijner toch niet. Wat dat betreft een goed jaar om de master te doen. Mijn partner haalt en brengt de kids op de dagen dat ik stage heb, de kids gaan dus niet naar opvang. En dan werk ik zelf nog een dag. De pre-master kon dus wel toen de jongste nog niet naar school ging maar deze master kan ik pas nu doen omdat ze allebei naar school gaan, dat komt vooral door de masterstage. Voordeel van een master aan de uni is dat als je de juiste thesis (Afstudeerscriptie) hebt, je die helemaal zelf kunt plannen. Overigens vind ik de universiteit een stuk beter te doen dan het HBO omdat het veel meer leer- en leeswerk is dan opdrachten uitvoeren. Op het HBO moest ik veel groepswerk doen en dat is lastig zelf in te plannen . het vergt heel veel discipline en planning. Ik zorg dat ik twee weken voor het tentamen al door de leerstof ben want als een kind ziek wordt bijvoorbeeld dan ben je daar de avonden mee in de weer en kun je niet leren. Als je het echt wilt dan kan het, ligt er ook wel een beetje aan of je makkelijk leert. als m’n studie in juni is afgerond dan weet ik echt niet meer wat ik met al die vrije avonden moet, haha. Misschien ook maar eens Netflixen ofzo...
Ja deze is dus echt fulltime overdag..elke dag. Maar vind het knap hoor ernaast werken en dan in de avonduren studeren.. hoe deed je dat met je gezin dan, dan zie je je kids en man toch nooit? En ze sliepen dan wel door lijkt me ? daar wacht ik ook nog op..heb er nu nog geen energie voor. Maar in sept is zoon 1 dus fingers crossed.
welke master is het? Is er geen deeltijd of afstand variant te vinden? Dagstudie met kleine kinderen zonder oppas, geen idee hoe je dat moet regelen. gek dat je elke dag aanwezig moet zijn, je moet toch ook een scriptie schrijven? Of is het een post-master? Of HBO master? Hoeveel college uren per week? Een oma of opa die zoveel op wil passen? Of een krediet aanvragen voor opvang? In NL is kinderopvang gewoon slecht geregeld en duur.
Ik zou goed onderzoek doen of het lonend is. Praat met mensen in dit vakgebied. Is er daadwerkelijk vraag naar. En je hebt dan wel de kennis maar wellicht geen ervaring. Ben je nog jong genoeg om in dit werkveld aan de slag te komen? Informeer op de opleiding, he netwerk en online (wellicht een forum voor deze beroepsgroep). Bij sommige studies staan ze in de rij terwijl andere beroepen meer een hobby zijn waar niets in te verdienen valt. Of je al snel te oud bent.
Nee geen stage. Maar wat ik wel een beetje opmaak uit je verhaal is het toch wel erg lastig als je kinderen nog niet op school zitten...en dan nog idd dat plannen ivm ziek zijn enzo.. Wordt de studie door je werkgever betaald? Omdat je nu 1 dag kunt werken..?
Ik pb je even. Het is niet dat we het niet kunnen betalen maar we nemen het wel mee in de overweging of het de moeite waard is of niet voor mij. Het is gewoon een fikse investering qua tijd en geld en ik weet niet zeker of ik het dat waard vind, maar ja dat weet je achteraf pas.
ze gingen elke avond om 19u naar bed en dan studeerde ik tot 23u. Doe ik nu nog zo’n 5 avonden per week maar nu vanaf 20u. Dus de kids merken er weinig van, ze slapen toch. Jongste werd in dat eerste jaar nog geregeld wakker s nachts. M’n man sport bijna elke avond van acht tot negen... en daarna zit ik met m’n boeken naast m op de bank. Op zaterdag en zondag studeer ik niet en door Corona dus hele weekend thuis omdat er geen verjaardagen of vriendinnen-uitstapjes zijn. Mijn man gaat een dag minder werken als ik afgestudeerd ben en een leuke baan heb dus zijn beloning voor 3 jaar lang rekening met mijn studie houden is dat hij straks 4 dagen werkt en elke week een dag helemaal voor zichzelf heeft.
Heb een lerarenbeurs... werkgever betaalt dus niets. Sta 1 dag voor de klas om nog wat inkomsten extra te hebben.
Dank je, ja die vrahen wil ik ook beantwoord hebben idd. Hoef geen hoog salaris maar wel eindelijk iets wat echt bij me past, dat is okk wat waard. Ben helaas verre van jong haha dus dat maakt het ook lastig.
Dan zouden je kinderen fulltime naar de opvang gaan terwijl jij op school zit? Dan snap ik die kosten ook wel. Ik wilde zelf juist in de avonduren iets doen zodat ik er overdag voor de kinderen ben. Denk daar ook over na