Met oud en nieuw geen groot feest dit jaar dus wij gaan lekker spelletjes doen. Alleen lijkt het me wel leuk om dan een nieuw spel te gaan spelen. De laatste tijd hebben we vooral Catan gespeeld met tig uitbreidingen. Super leuk, maar er zijn vast nog meer leuken spellen. Ik zoek een spel dat leuk is om met 4 personen te spelen en dat niet met een half uurtje klaar is. Spellen als 30 seconds, party&co, pictionairy zijn niet zo ons ding. Monopoly hebben we al . We houden wel van tactische spellen. Heeft iemand een leuke tip voor ons?
Ik heb dit spel even gegoogled: mijn zoon van 8 is dol op spellen, welke zou jij aanraden? Er zijn veel versies zie ik!
Ticket to ride, wij hebben Europe. Carcasonne vind ik ook leuk, maar volgens mijn man is dat vooral toeval en geluk, dus vindt hij minder leuk. Er zijn wel veel uitbreidingen van, misschien dat het daarmee nog leuker is.
Europa is erg leuk. Nederland hebben wij ook en we willen scandinavië ook Maar je moet 1 van de basisedities hebben, dat is bv Europa. Nederland is een uitbreiding waar je het basisspel voor moet hebben.
Totaal andere boeg: Dungeons and dragons. Maar dat is dan wel een spel waar je gerust maanden kunt doen over een potje.
Pandemic! Je speelt samen, dus geen winnaars of verliezers, je speelt tegen het spel zeg maar. Samen een doel halen. Erg leuk! Ook de Legacy editie een aanrader, maar dan moet je het basisspel wel goed kennen en vaker gespeeld hebben
Ticket to ride is leuk, maar dat is wel in een half uur klaar. Pandamic is idd ook leuk. Ik heb net Wingspan besteld voor onder de boom.