ik heb een paar vriendinnen uitgenodigd om te komen high tea'en, maar......ik heb dat zelf nog nooit gedaan hihi, zou dus niet weten wat erbij hoort en wat ik kan maken/kopen... Was net in de winkel en dacht kan bijv. een boterkoek maken, maar ja we zijn maar met zijn 4en... ik ga dus niet (wat ik eigenlijk van plan was...) een boterkoek, muffins, brownies etc.. maken... hebben jullie tips/recepten?
slagroomsoesjes (ook erg lekker met chocolade erover) sandwichen tompoucen iets van een fruitsalade (doet het altijd erg goed)
mini kaasbroodjes mini tompouce soesjes sandwiches kaasblokjes (met bijvoorbeeld een druif oid bovenop) scones cake mini quiche appel crumble gevulde eieren zalm wraps Succes
1witte chocolade laten smelten! en dan thee biscuit in te doen wel in kleine stukjes en in de vorm van een cake blik doen. en dan in de koelkast zetten. 2 bonbons 3 mini frikandellen broodjes maken. bladerdeeg en dan frikandel klein snijden en er in rollen. en dan in de oven zetten. 4 harte taartje maken en puntjes (Recept kan je overal vinden) 5 mini sandwiches. 6 zalm rollen/of kipfilet mee je een grote wrap smeer je in met kruiden kaas. daar over leg je zalm en wat sla . rol je hem op doe je hem in een folie (opgerold) en dan in de koelkast leggen pas snijden als je hem wil serveren
bedankt voor jullie hapjes! precies wat ik zocht! maare het kan dus hartig en zoet, en dus ook sandwiches enzo? hihi ik dacht dat het alleen maar zoete hapjes waren
zo ik weet heb ik altijd bij een high tea hartig en zoet gehad. anders kijken op internet wat restaurants uitserveren bij een high tea
meestal begint het met zoet, dan hartig en dan als afsluiter scones met creme en jam. Maar je kan natuurlijk ook alles tegelijk op tafel zetten, dan kan ieder pakken wat ze wil.
Inderdaad meestal staat alles op een etagere en eet je van beneden naar boven onderop staat hartig en naar boven toe word het steeds zoeter.Vaak als laatste heb je dan iets van bonbons of chocolade. ,je kan ook sandwitches maken met eier- en zalmsalade en een klein soepje vooraf.je kan het zo uitgebreid maken als je zelf wilt. Ik ga regelmatig ergens high tea-en met vriendinnen. je kan ook een glaasje champagne of sekt vooraf geven is ook heel feestelijk in deze tijd!