Om mee af te vallen (buitenom dat wandelen nog beter is) een hometrainer (een fiets dus) of een loopband waar je op kan lopen en rennen? wil graag echt wat meer gaan bewegen maar ik kan helaas niet altijd lopen door me kids (geen oppas) of omdat ik aan t werk ben. Als ik thuis een heb kan ik in huis lekker bewegen. Nou ben ik dus een beetje aan het struinen op mp omdat nieuw gewoon niet te betalen is voor mij maar nu vraag ik me dus af wat ik beter kan aanschaffen of een hometrainer of een loopband??? wie weet wat beter is om mee af te vallen?
Met lopen belast je je spieren en gewrichten heel erg. Als je wat te zwaar bent kan je beter eerst beginnen met fietsen en later je conditie verbeteren door erbij te gaan hardlopen.
Het is wat jezelf het fijnste vind, ik ben persoonlijk niet van het fietsen bah... En loop dus liever voor mij zou dan de loopband een uitkomst zijn. Laat ik daar nou net niet de ruimte voor hebben want dat speelt natuurlijk ook mee, dus lekker veel met de hondjes eruit dan maar Ik denk om je vraag even te beantwoorden dat het niet uitmaakt welke je kiest. Als je een loopband hebt die schuin kan of waarop je kan hardlopen zal dit net zo goed werken als een hometrainer .
Ik ben 17 kilo te zwaar dus er moet zeker wat vanaf......normaal lopen heb ik geen last van me benen/knieeen. Ik heb ook wel skeelers maar ik moet eerst me conditie maar weer eens opbouwen haha.
een crosstrainer, maar dat vraag je niet ik zou een fiets doen, dat kun je ook even "tussendoor" door, hardlopen op een band vind ik echt zwaar...(buiten nog veel zwaarder)
inderdaad een crosstrainer Staat er niet tussen, maar dat vind ik het beste. Heb dat ding ook en ben er een keer 22 kilo door/mee afgevallen. Een home trainer beweeg je je armen niet, en met zo loopband wel meer maar met een crosstrainer heb je echt je billen, buik, armen en benen wat helemaal bezig is. PLus dat het echt onwijs goed is voor je conditie vind ik.
Als je puur naar de calorieën kijkt verbrand je met hardlopen meer dan met hard fietsen. Maar hardlopen kan idd wel sneller voor blessures zorgen, omdat je bij elke stap je gewicht op je knie- en enkelgewrichten zet. Ik heb er wel behoorlijk last van gehad toen ik ging hardlopen. Sowieso vind ik persoonlijk hardlopen alleen maar leuk om daadwerkelijk buiten te doen, maar zoals ik al zei is dat persoonlijk. Ik zou denk ik de crosstrainer aanraden. Verbrandt meer calorieen, is intensiever, en belast je gewrichten véél minder.
allebei de apparaten gebruiken ze in de sportschool voor conditie/kracht training en vetburning.... dus denk dat ze allebei wel een goede keus zijn... en wat enorm helpt is gewoon NIET te snoepen en snaaien...! daar val je zo een kilo in de week mee af... heb ik ook gedaan na mijn bevallingen en je bent zo weer slank
Onze huisarts zweert bij lopen, omdat je daarbij meerdere spiergroepen tegelijk pakt, in de juiste balans. Je kunt altijd beginnen met lopen en dan langzaam de snelheid opbouwen, tot je uiteindelijk hardloopt. Ik zou trouwens sowieso niet hardlopen. Da's helemaal niet goed voor je lijf. Met gewoon lopen kun je ook goed afvallen, maar je moet het lang genoeg doen. Dus begin met een half uur en bouw op naar een uur.
hm ik hoor van vele een crosstrainer dan moet ik daar eens na kijken. Als ik op internet sneup over afvallen en een fitniss toestel dan krijg ik ook meerendeels te lezen dat de meeste kiezen voor een crosstrainer! Bedankt meiden!
ik zou ook voor een crosstrainer gaan.. sterker nog, die heb ik Daar ben ik kilo's mee afgevallen.. BEgonnen met gewoon 5 minuten en het langzaam opgebouwd tot 50 minuten per dag. Heerlijk voor de televisie.. VEel water drinken!!! Het was -30 kg.. Inmiddels is het weer en plus 10.. dus ik moet eigenlijk ook weer aan de bak.. De fysio adviseerde mij de crosstrainer ook, omdat je z een evenwichtige belasting van je lichaam hebt.. Dus de crosstrainer, bij wehkamp, kijkshop of op marktplaats best voordelig et scoren!
Ook hier een grote fan van de crosstrainer. Je traint er ook je bovenlijf mee en het is dus itt hardlopen geen belasting voor je gewrichten, maar wel een mega calorie burner!
Fietsen en wandelen om mee te beginnen. Een crosstrainer is ook goed maar wel erg intensief ( vond dat erg moeilijk vol te houden, heb wel een slechte conditie en niet genoeg doorzettingsvermogen ) Mij is verteld dat je beter kunt wachten met hardlopen totdat je bmi 28 is.
Fijn om te horen dat de meeste zo enthousiast zijn over de crosstrainer, me man wil ook wel zo ding dus we moeten maar eens kijken........ Ik ga ook niet hardlopen daar ben ik helemaal geen voorstander van. Misschien als ik 60 kilo zou wegen maar met dit gewicht echt niet.....
Ik doe aan hardlopen (buiten), ik kreeg eerst wel last van mijn gewrichten maar nu inmiddels niet meer . Maar het moet je ook maar net liggen. Voor binnen heb ik een klein stepapparaat, met ook van die rubberen dingen waar je aan kan trekken en zo train ik dus ook mijn armen. Een crosstrainer lijkt me ook fijn om te hebben, maar vind ik veel te groot.
Ook een die er niet bij staat: roeiapparaat. Maar dan wel een goede (lees Concept2) die niet meteen stuk gaat bij de eerste de beste actie. Tweedehands zijn deze ook goed te krijgen. Bij roeien worden heel veel spieren tegelijkertijd verbruikt en bij de juiste intensiteit verbrand je veel calorieen. Nadeel vind ik wel dat het redelijk wat herrie maakt. Maar nog steeds liever het roeiapparaat dan een van de andere.
Een crosstrainer, is echt het allerbeste, je pakt alle spiergroepen in een keer en het is niet zwaar belastend. Ik heb er nog 1 staan, zo goed als nieuw, zware kwaliteit en doe hem voor een mooi prijsje weg ivm ruimtegebrek (tweede op komst), dus mocht je interesse hebben, pb me maar