Nick & Simon The American Dream

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by brabbel1988, May 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    De muzikale mannen uit Volendam steken de oceaan over om te kijken hoe zij als duo vallen bij de Amerikanen. Ze reizen van Memphis naar New Orleans en Nashville, waar ze kennis maken met de muziekstromingen in deze drie steden. Hun manager Jaap Buijs heeft wel wat ervaring in Amerika. Zijn artiest George Baker scoorde in 1969 een hit in Amerika met Little Green Bag. Jaap zou het wel leuk vinden als een van zijn andere artiesten dat nog eens voor elkaar zou krijgen en stuurt daarom Nick & Simon op pad. Jaap gelooft er heilig in, hij heeft het immers toch al een keer voor elkaar gekregen? Nick en Simon zijn daar een stuk nuchterder in en weten dat je in een week tijd, want zo lang hebben ze vrijgemaakt in hun drukke agenda, niet echt een hit kan scoren in Amerika, laat staan dat je er dan kunt doorbreken.

Toch staan ze er versteld van hoeveel je kunt bereiken in een week, in ieder geval in de muzieksteden die zij bezoeken. Memphis, New Orleans en Nashville blijken een walhalla te zijn voor 'beginnende' artiesten. Voor de roadtrip hebben Nick & Simon Engelse versies gemaakt van hun hits Pak maar m'n hand en De dag dat alles beter is. Tijdens hun muzikale stage -met een dikke knipoog- gieten ze er steeds een ander sausje over: in Memphis een blues versie, in New Orleans een jazzy versie en in Nashville duiken ze met de Amerikaanse producent van Ilse DeLange de studio in voor de country versie van de twee songs. Zoals het een echte manager betaamd houdt Jaap Buijs de jongens natuurlijk 'scherp' in de gaten en belt hij regelmatig om de ontwikkelingen op de voet te volgen. Zal het Nick & Simon lukken om met de contacten uit 'Jaap's little black book' een 'start' te maken in the States? Kortom, we zien hoe Nick en Simon weer onderaan moeten beginnen en hoe moeilijk, maar ook hoe verrassend makkelijk dat soms in Amerika kan gaan...

Ik heb gisteren gekeken, en ik vind t heel leuk om te zien hoe mensen reageren op artiesten uit een ander land.
    Totaal andere mentaliteit dan hier in het nuchtere Holland.
    Nick bezorgt me kippenvel van mn oren tot mn tenen, wat kan hij mooi gitaar spelen, en zingen zeg!
    Het is mooi om te zien dat ze zo een grote uitdaging aan durven.
    Kees Tol maakt t programma dan wel weer lekker luchtig met zn grappen.
    Ik vond hem ook al zo leuk in "De zomer voorbij" met Jan Smit. :D

Wie kijkt er mee?

Hier een link van de aflevering van gisteren:
    Nick en Simon The American Dream

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Tip:
    Kijk de bovenstaande link en scrol door naar de 23 minuten.
    Die blanke jongen heeft een stem, niet meer normaal!
    Geweldig, kippenvel!!!!!!

3. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik vond het ook een geweldig programma.

4. tamtam78

tamtam78 VIP lid

Jul 12, 2008
    5,303
    41
    48
    Female
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ik ben een Nick en Simon fan, dus wilde het ook graag zien, maar heb het opgenomen, omdat ik ook altijd iets anders kijk.
    Heb het vanmiddag terug gekeken en vond het een heel leuk programma.
    Die humor van hun vind ik helemaal leuk zit regelmatig te lachen om de grappen:)

5. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Wat leuk zeg! Ben benieuwd of ze het daar gaan maken. Ik wist hier niks van. Ik ga ook kijken en nu op uitzending gemist. Bedankt!

6. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    hoi,

vond het ook erg leuk, heerlijk die nuchter humor!
    ook geweldig dat ze het volkslied mogen gaan zingen, is toch niets niks, zeker niet in amerika.
    er hoeft in die zaal maar 1 persoon te zitten die denkt, he dat is een leuk stel, en als die ene nu net de juiste connecties hebben!?

maar ben al erg benieuwd naar volgende week.

7. Theepot

Theepot Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik vond het ook een verrassend leuk programma! Ga het zeker volgen.

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb het net ook teruggezien met m'n man - érg leuk.. jammer dat we weer een week moeten wachten!

9. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Echt een superleuk programma, ben benieuwd volgende week!!
    Volkslied klonk echt mooi idd..

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Oeh... eens even koekeloeren vanmiddag!!!

11. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Zeer leuk programma, ik ga dit zeker volgen :)

12. Gibbie

Gibbie Actief lid

Jun 26, 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland
    Ik vond het helemaal leuk! Ik was al fan van Nick&Simon, maar nu ook van Kees Tol. Wat een humor heeft hij zeg, met zijn: 'you never know how a cow a bird catcht'.

13. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Kees Tol, het grappen kanon!!

'Bang, bang, bang!"

14. Gibbie

Gibbie Actief lid

Jun 26, 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland

Daar heb ik ook zo om gelachen inderdaad, bij de zomer voorbij!

Ik denk altijd als ik Kees Tol zie: ik wou dat het mijn buurman was, of dat hij in mijn vriendengroep zat!

15. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Ge-wel-dig!!!
    :D :D :D

16. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik ook, moet altijd zo om hem lachen.

YouTube - Hoogtepunten De Zomer Voorbij 2010

ok, nu weer ontopic hihi

17. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Ik ben geen fan, van geen van die volendamse jongens maar hun programma's vind ik geweldig.
    Heb dus gisteren ook weer genoten en me rot gelachen toen bleek dat ze even het amerikaanse volkslied mochten gaan zingen in het basketbalstadion.

Dus ik zit volgende week weer lekker voor het kistje

18. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Ik ben fan van zowel Nick en Simon als de 3j's. Jan Smit daarintegen vind ik niets aan.
    Zomer voorbij is een geweldig programma, mede ook door Kees Tol.
    Vind The American Dream ook erg leuk bedacht, ben benieuwd hoever ze daar komen.

19. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik vind al die programma's uit die hoek leuk. keek ook altijd naar jan smit. ze zijn "echt" en niet zo overdreven "leuk leuk" aan het doen. het het zijn allemaal rasartiesten. ga er maar aanstaan zelf je muziek en teksten schrivjen, zomaar even life vanalles uit je mouw schudden. daar kunnen veel artiesten nog wat van leren. en kees is kees, die vond ik van dag 1 al geweldig, hoop dat ie ooit nog eens echt een grote rol krijgt dat is toch zijn wens.

mijn jongste is idolaat van jan smit en zodoende ben ik ermee in aanraking gekomen. hij werd als baby promt stil als er een muziekje van jan smit voorbij kwam. we hebben maandenlang cd's gedraaid boven en hij sliep prins heerlijk dan. ik vind het geen slechte muziek maar ik vind de 3j's beter. niet alle nummers, maar ik vind hun geluid heel mooi en die stem is super. en nick en simon wat die met hun stem kunnen is ongelooflijk.

20. Sensea

Sensea Niet meer actief

ze doen er niks mee met alles wat ze daar opbouwen omdat ze simpelweg de tijd niet hebben.

Share This Page