Pak ik het nou goed aan? ( zindelijkheid)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Druif78, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hoe is het met jouw zoontje, paarse? Nog altijd een succesverhaal? Merk je nu ook dat hij het steeds langer kan ophouden?
    Bij mn dochter gaat het echt ZO veel sneller dan bij mn zoon destijds! De eerste twee dagen veel ongelukjes dus, maar ik denk dat het echt helpt dat we de luier alleen nog maar snachts omdoen en meteen afdoen bij het wakker worden. Vanaf gisteren begint ze het ook steeds meer aan te geven en langer op te houden. En gisteren en vandaag grotendeels al droog!
    Ze heeft vandaag nog helemaal geen ongelukjes gehad :) Wel 2 keer haar er na 1,5 uur op gezet en dan doet ze ook wel een plas. Vind het na 1,5 uur toch wel weer spannend worden. En tussendoor toch ook maar vragen...

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Even inhaken meiden, volgens mij hadden we eerder een soortgelijk topic. Wat fijn dat het goed gaat bij jullie Druif!

Bij Ben lukt het nog steeds niet zo. Hij is er niet zo mee bezig, behalve na of voordat we in bad gaan. Hij vind de wc in ieder geval niet eng maar een vieze luier kan hem niets schelen. Ik denk ook dat we zelf meer door moeten zetten want we hebben het met kerst weer geprobeerd maar dan vraag ik of hij moet, dan zegt hij nee mama, vervolgens mompelt hij na 5 minuten het woord plassen en dan is het opeens te laat....broek nat. En dan zegt hij: is niet erg he mama, schone broek?? zo hebben we 4 natte broeken in een uur...ha ha....en dan heb ik dus weinig doorzettingsvermogen dus ik denk dat het deels ligt aan zijn desinteresse en mijn luiheid....wat denken jullie?? Zal hij enthousiast en trots worden als we eens een keer goed doorpakken? Het interesseert hem gewoon niet zo, terwijl het het wel kan. Wel gaat hij soms op zo'n klein wc-tje in de opvang, maar dan komt er niets volgens de leidster.. Ook stickers plakken of een snoepje doet hem niets....de belofte van een leuk kadootje.....zucht ;).

Eind feb is hij 3...hopelijk gaat het ooit lukken dit jaar.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    hey Charlie :D Nou, inderdaad 2 maanden later en het lukt wél?! Ik denk doordat ik nu echt heb doorgepakt, dus echt door 2 dagen van ongelukjes heen en dan niet opgeven, hoe weinig vertrouwen ik er ook in had. En ineens op dag 3 viel het kwartje.
    én ze kwam er zelf mee... anders had ik persoonlijk liever gewacht tot het voorjaar ;) Maar tjsa waarom eigenlijk... iets minder kleding en buiten de ongelukjes :p Maar heb het mezelf makkelijk gemaakt: legging aan en tummy tub met Biotex in de badkamer. :D Zo heb je niet eens heel veel was.
    Ze vindt extra mooie onderbroeken ook wel eg interessant, Zo heb ik onderbroekjes met hartjes, sterretjes en hello Kitty. Is je zoontje daar niet gevoelig voor ( Cars dan of dino's?!) "Nadeel" is wel dat ze bij een ongelukje idd zegt: geeft niet! Nieuwe broek aan?!!!!:D
    Ik maak zelf dan gebruik van stickers als beloning en dat vindt ze ook wel leuk. Misschien voor je zoontje iets leuks in het vooruit na ... stickers? Wat vindt ie leuk? Ballorig, dagje zwembad oid?
    Mn neefje was ook al een tijd bezig met af en toe op de wc en mn zus heeft met zn derde de luier ineens afgelaten en ook echt niet meer om gedaan. En toen was hij ook binnen 3 dagen volledig zindelijk. Eigenlijk kon hij het al langer waarschijnlijk, maar ze had er eerder gewoon de zin niet in...( = herkenbaar :):)) Ik denk als je zeker weet dat hij het kan dan het best te proberen valt. Echt niet meer om doen en ook echt een paar dagen volhouden, geen uitstapjes plannen, gewoon thuis...

Hier gaat t echt super! Had het nooit gedacht. Had ook bijna opgegeven na dag 2 met tig ongelukjes...
    Vandaag slechts 1 ongelukje tot nu toe.... Ik ben echt heel erg trots! Ook 2 keer de deur uit geweest om zoon van school te halen en is goed gegaan!!
    Ik vraag haar nog af en toe en soms zegt ze nee, dan probeer ik het later weer ( en zet haar er met lichte dwang op als ik denk dat ze echt nu wel moet...) soms zegt ze ook ja en doet dan ook wat!!

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ok, bedankt voor de tips. Je leest vaker inderdaad dat het dan op dag 3 of 4 opeens goed gaat. Nou dan ga ik een plan maken voor als hij 3 is, of over een paar weken al (heb net een megadoos pampers van de Wehkamp laten komen ;)). Ik heb mijn sm ook vast verteld dat we op een gegeven moment gewoon moeten doorzetten. Na kerst wilde ze namelijk met de kids naar de dierentuin en deden we een beetje voor hun de luier weer om een middag. Maar ik vind dat iedereen dan maar moet meewerken hoor, familie en peuteropvang, want daar zit hij 3 ochtenden....en volgens mij hebben die ook alleen maar zin in een al zindelijk kind...;).

Hoe kwam je dochter er dan zelf mee? mama luier uit? of mama ik wil op de wc plassen?

Er is dus nog hoop ha ha....laat nog maar even weten hoe het gaat de komende dagen. Succes! en echt hoor als we van die luiers af zijn gaan we het echt vieren en wil ik hulp in de huishouding...ha ha...hebben we weer wat centen over :D..

Groetjes, Charlie

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    mn dochter gaf al wel vaker aan interesse te hebben in de wc en mocht er dan ook wel,op. Soms kwam er wat maar soms ook niet, was meer een spelletje. Dinsdagmorgen deed ze in eens 2 keer vlak achter elkaar wat op de wc en opperde ik zelf eigenlijk of ze niet een onderbroekje aan wilde. Ze was meteen heel enthousiast en sindsdien wil ze ook echt de luier niet meer om!

Als je wil doorzetten met je zoon is het idd wel noodzakelijk om alle hulptroepen in te schakelen, anders kan je niet consequent en duidelijk zijn. :D dan kan de luier ook echt afblijven en gaat het veel sneller! Destijds bij mn zoontje deden we de luier met uitstapjes weer om en dat was voor hem heel onduidelijk. Als hij een luier voelde, of luierbroekje dan liet hij meteen weer alles lopen dus zo duurde het veel langer allemaal!

Ik heb mazzel met mn gastouder die helpt echt goed mee. En afgelopen en komende dagen wil ik niet te veel dingen gepland hebben zodat ze rustig kan oefenen.

Vandaag echter wel wat uitstapjes gehad. Van,orgen mee naar zwemles, daar geplast en gepoept :D
    Thuis ging ik boodschappen doen en leef mn man achter. Toen heeft ze in 1 uur tijd twee ongelukjes gehad :( Mn man is sowieso niet zo van de zindelijkheids training. Teveel gedoe, geen zij etc. Tsja... Niet dat ik nu zo veel zin heb om er druk mee te zijn :x maar hij straalt het ook echt aan alle kanten uit. Denk dat ze niet durfde bij hem ofzo. Heel vervelend, want zo voelt dat hele zindelijkheidsgebeuren helemaal als mijn verantwoordelijkheid:(
    Ik moet zeggen dat ik haar bijna weer de luier om had gedaan...:) maar ze wilde echt niet ( gelukkig!) en vervolgens de hele dag droog gebleven! Vanavond nog even naar de mac donalds geweest en op visite bij opa en oma en 2 droge setjes kleding meegenomen maar niet nodig gehad!!! Ben echt heel trots op ons meisje!!

6. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

En gaat het nog steeds zo goed? Ben benieuwd! :)

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Het gaat heel erg goed! Dank je!! Ik durf bijna te zeggen dat ze zindelijk is!! Zondag zijn we nog naar ballorig gegaan ( 2 setjes droge kleding mee) maar ze gaf het zelf prima aan!!! Vlak voor de wc een keer al iets te vroeg begonnen met plassen, maar verder ging het goed!! Vanaf maandag geen ongelukjes meer gehad! Ik vraag ook niet meer steeds meer of ze hoeft, ze komt er zelf mee!! Ze houdt t zelfs snachts op. Nadeel is dat ze vaak rond zessen dan al wakker wordt om te plassen :( Ik heb haar wel een luier om voor de nacht maar overdag dus niet. Knap he?:D:D ben supertrots!!! En blij dat ik heb doorgezet!

Iemand trouwens enig idee vanaf wanneer ze echt zelf naar de wc kunnen? Ik til haar er nu steeds op, want we hebben nog geen opstapje en ze wil ook niet op de verkleiner of het potje. Ook draagt ze leggings en andere broekjes zonder knopen of ritsen zodat het snel uit kan als ze moet. Dat zou ze evt al wel zelf kunnen, maar ze krijgt ze vaak niet 1,2,3 over dr billen en ben bang dat ze het dan niet zo lang kan ophouden...

8. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Super gaaf!!

Ik help onze dochter ook gewoon op de wc gelukkig hoeft ze geen 10 keer op een dag :)
    Potje kan ze wel helemaal zelf ook het aankleden alleen zit dan der hemd helemaal opgepropt enz
    Ze zijn met 2,5 nog best jong om het helemaal zelfstandig te doen.

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja inderdaad: wel kunnen plassen, maar nog niet zelf kunnen aankleden ;) Maar hoop met opstapje en makkelijke kleding dat ze dan binnenkort wel een aardig eindje op weg kan :)

Deel Deze Pagina