Hoi voor een laat kraambezoek ben ik op zoek naar een leuk voorleesboek. Kindje is 7 maanden oud. Iemand een leuke tip?
Voelboek van rupsje nooit genoeg van Eric Carle! Super voor die leeftijd al is het niet echt een voorleesboek. Van Eric Carle is ook "De spin die het te druk had" erg leuk. Met dieren en hun geluiden en je kunt het web voelen met je handen.
Peuzel het boekmonster. Misschien niet voor 7 mnd maar echt mijn favoriet 😃 Verder heb je natuurlijk ook Nijntje en Dikkie Dik. Wij waren erg blij met het dikke voorleesboek van Dikkie Dik.
Yep....peuzel het boekmonster is erg leuk! Pas op dit boek bijt ook. Verder wie heeft er op mijn kop gepoept, rupsje nooit genoeg en de boeken van gonnie en gijsje .
De boeken van oliver dunrea (gonnie en gijsje serie) van schrijver liesbeth slegers En de boeken van fien en milo (weet ff uit mijn hoofd niet de schrijver) Dit zijn boekjes waarbij dingen uit het dagelijks leven voor kunnen komen en goed geschreven en duidelijk zijn voor kleine kinderen . Dus ook goed voor de taalontwikkeling. Heb een keer een ouderavond op mijn werk met de bibliotheek gehad. (Kinderopvang) en deze boekjes werden o.a. aangeprezen
Nijntje boekjes zijn voor jonkies prima. Vind ik dan. Niet allemaal even leuk, maar op die leeftijd prima qua lengte en het gaat ze puur om het horen van je stem en het zien van simpele tekeningen. Zo'n nij tje boek is makkelijk voor te lezen terwijl ze in bed leggen, na drie keer ken je de tekst en wordt het een ritueeltje.
Het grote boek voor de kleintjes van marianne busser en ron schroder. Ook van heerlijke op rijm gedichtjes.
Die vinden onze kinderen ook leuk. Maar is misschien wat meer voor oudere kinderen? Toen ze klein waren deze: https://www.bol.com/nl/p/piep-allemaal-dieren/1001004010294050/
Hier was dikkie dik al snel een hit misschien nog niet met zeven maanden, maar wel als een van de eerste voorleesboekjes. Daarvoor vooral van die boekjes om woordjes te benoemen.
Boeken met flapjes zijn hier succes. Ik vind gonnie en gijsje erg schattig maar mijn zoontje vindt er geen bal aan. Nee, wat vindt hij leuk, dribbel....
Om cadeau te geven, "kleertjes uit, pyjamaatjes aan" erg leuk met langere verhaaltjes, maar ook hele korte en veel plaatjes
Hier is Dikkie Dik ook favoriet. Dat grote, donkerblauwe voorleesboek met veel verhaaltjes lees ik hier al maanden achter elkaar voor. Steeds weer opnieuw 😅
Ik vond en vind de boekjes van Leon nog altijd heel leuk, zowel voor mijn dochtertje als voor mijn zoontje. Je hebt er een hele serie van. Schrijfster is Linne Bie. Qua lengte en soort boekjes lijkt het op Nijntje maar ik vind de tekeningen net iets leuker.
Dochter vind de boekjes van Kikker erg leuk. En boekjes waar dieren in staan, eventueel achter flapjes. Ik zou geen voorleesboek doen met papieren bladzijdes, maar met kartonnen pagina's. Zo zonde als ze die op die leeftijd kapot scheuren terwijl ze er een paar jaar later nog zoveel plezier aan kunnen beleven.