Ik zit even met iets op mijn werk! Ik werk in een dierenartspraktijk samen met nog 1 andere assistente! We werken allebei part-time en vullen zo de week in! Dus we werken nooit tegelijk! De vakanties regelen deden we eigenlijk altijd onderling. Dus als zij vakantie wilde, zorgde ik dat ik voor haar kon werken (ik had nog geen kind) en andersom (zij heeft een zoontje die nu net naar school gaat). Maar nu ik een kleine heb is het natuulijk iets lastiger, maar ik regel altijd wel een oppas als ik moet invallen, omdat mijn collega vakantie heeft! Nu is het geval dat het zoontje van mijn collega op school zit en de woensdag en vrijdag middag vrij is. Precies de dagen dat ik werk! Zij schrijft nu in de agenda gewoon de dagen op dat zij vakantie wil (zonder met mij te overleggen) en ik moet gewoon maar oppas regelen, want mijn bazin denkt (denk ik) dat het tussen ons al goed geregeld is (vakantie van collega en dat ik dus kom werken), maar ik moet nog bekijken of het mij voor die dagen lukt! Ik probeer bij haar aan te geven wanneer ik vakantie wil, maar dan krijg ik te horen dat het wel lastig wordt, omdat haar zoontje die dagen in de middag vrij is van school! Maarja, dat is dus het gehele jaar en ik wil uiteraard wel gewoon vakantie opnemen. Wat moet ik nou doen??? Moet ik net als haar gewoon mijn vakanties in de agenda schrijven en het haar maar laten uitzoeken. Moet ik mijn bazin erin gaan mengen en zeggen dat ik het niet zo leuk vindt hoe het nu gaat (zij wel gewoon vakantie en ik moeilijk vrij krijgen). Ik wil immers ook mijn collega niet zwart maken bij mijn baas. Maarja, dit hele gedoe komt op mij wel over alsof mijn collega gewoon lekker vrij neemt en ik mezelf vervolgens in allerlei bochten moet wringen om voor haar te kunnen werken, maar ikzelf kan moeilijk vakantie opnemen!! Sorry voor dit veel te lange verhaal!!!!
Ik zou nog eens in gesprek gaan met je collega, en duidelijk uitleggen dat jij ook aldoor voor oppas zorgt als zijn vakantie heeft. Als ze nog niet wil mee werken dan zou ik toch even overleggen met je baas.