drama familie

Discussie in 'De lounge' gestart door Crazycat, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    hallo dames..

dit aat misschien een behoorlijk verhaal worden ...
    maar ik moet het kwijt..

sinds ik ben getrouwd met mijn man .. en dat wij onze dochter kregen is het nu alleen maar gezeur in onze families

mijn moeder mag mijn schoonmoeder niet en ook wel een beetje terecht..

mijn schoonmoeder is een beetje een typ
    ik weet alles beter, en heb alles 100 erger en meer meegemaakt als jou.
    en ik heb altijd gelijk, en ik ben de beste en moet overal bovenuit komen.

nu is het zo sinds ik zwanger ben geweest van onze kleine meid is dat zo erg geworden dat ik er nu een beetje gek van word.

mijn schoonmoeder strooit met geld alsof ze een ton heeft. maar dat heeft ze dus echt niet.

kijk dat moet zei weten het is haar geld maar wel zwaar irritand.
    vorig jaar sinterklaas was mijn moeder echt gepikeerd.
    mijn schoonmoeder kwam met 2 hele grote zakken met kadeaus aan
    en allemaal prul dingen en soms ook hele dure dingen ertussen.

mijn ouders hebben het niet breed en het lijkt wel alsof mijn schoonmoeder keer op keer wilt laten zien dat zei meer geld heeft.

waarop mijn moeder zich gaat irriteren.
    ze zegt dan ook overduidelijk : kijk eens wat ze van mij hebben gehad ...
    en zo nog meer voorbeelden.

mijn schoonmoeder roddelt ook met iedereen mee.
    waardoor er vrijvingen komen.

ik zat best weleens bij mijn schoonouders en dan irriteerde ik me dood aan de dingen die zei deed
    als onze dochter iets pakte wat niet mocht.
    wilde ik haar waarschuwen maar daar kreeg ik de kans niet voor want dat deed zei al.
    ik heb dat heel vaak aangegeven dat ze dat niet moet doen dat ik haar moeder ben.

vaak ging de ze ''moeder'' rol een beetje overnemen
    ze luisterde niet naar me als ik zei .. joh schoonma koop nou niets meer voor onze dochter want ze heeft al zoveel en we weten dalijk niet meer wat we met haar verjaardag moeten geven .
    maar toch werd er geen gehoor aan gegeven .
    wat mij zwaar ging irriteren

vaak zat doet ze het nog terwijl ik het zo vaak heb aangegeven .

verder werkt ze in een winkeltje in een heel groot bedrijf.
    ze doet alsof ze de mega baas is van heel het grote bedrijf.
    beetje grootheidswaanzin.
    ze doet alsof ze niet gemist kan worden,

maar goed nu komt het volgende ..

een kleine 4 weken geleden hebben mijn man en ik een peuterbed gekocht
    voor onze dochter..

en als mijn schoonmoeder mijn schoonmoeder niet was
    stond hij een dag later daar ook..
    en of ik hem wel ff in elkaar kon zetten ..
    zucht.. oke ik deed dat wel weer met mijn goede gedrag ..

toen hij in elkaar stond moest hij opgedekt worden .. loigisch..
    maar zo logisch als wij dat vinden vind zei dat niet .. want ze dacht dat de onderlakens van het ledikantje er wel opppaste,.
    natuurlijk heel fout gedacht dus ik was al een beetj geirriteerd.

dus ze pakt een laken .. legt hem erop . zegt ze zo voor 1x kan er wel een laken op als onderlaken dan koop ik van de week nieuwe lakens voor op het bedje.

nou oke is goed .. is een oplossing ..

paar dagen later wilde ik onze dochter daar naar bed doen ..
    dus ik vraag welke was nou ook alweer het onderlaken

gaat ze helemaal uit der stekker omdat er 2 lakens op liggen!..
    dus ik zeg ja dat heb je zelf gedaan schreeuwd ze .. ! nee EIGENWIJs dat heb ik niet gedaan!..

nou toen was ik er klaar mee ik mocht mijn verhaal niet doen . niets..
    dus ik ben kwaad weggegaan ..
    en nu praat ik nog niet met haar
    zei zit fout dus zij moet maar haar excuus komen aanbieden ..
    ze hoeft ook niet te schreeuwen tegen me ik ben niet doof,

verder had ik een tijd geleden woorden met mijn moeder wat daar de oorzaak van was doet er even niet toe.
    dat is allang opgelost

dus gisteren was ik gezellig met mijn moeder naar de stad.
    en dat had ik op fb neerget ..
    gezellig met mams en aanhang naar de stad..

nog geen 10 minuten later verscheinen berichten op facebook.
    van de zus van schoonmoeder ..

bah ik moet hiervan kotsen het is weleens anders geweest dat geslijm en dergelijke.

toen ik ernaar vroeg kreeg ik een vaag bericht terug over dat ze woorden had met haar vriend.
    nog geen minuut later verschijt er op twitter en fb
    door mijn schoonmoeder
    ja mensen zijn niet zoals ze lijken ..

dus mijn man reageerd erop met wat bedoel je ermee
    een goed verstaander heeft een half woord nodig .

zegt ze terug

dus het ging allemaal over mij wat later ook bleek.

want ik heb het er op de man af gevraagd ..
    ik zeg als je zo volwassen bent .. en lef heb zet er dan gewoon het hele verhaal en een naam mij ! dan ben je tenminste eerlijk
    ze kapte het gesprek af met ik heb hier geen tijd voor ik ben aan het werk .

dus mijn gepikeerde reactie maar wel tijd om onzin te zetten op facebook.

ze probeerd nu al 2,5 jaar een schot te zetten tussen mijn man en mij .
    dat lukt haar toch niet ..

maar ik weet nu niet meer wat ik met haar aanmoet..

eerst loopt ze dagen te klagen over haar zus .. en nu staan er reacties op fb en twitter .. en als en dan naar gevraagt word komt er te staan dat is tussen mij en mijn zus.. ja mijn reactie zet het dan niet op twitter en facebook..

ok zei mijn schoonmoeder tegen mij op whatsapp dat sommige gesprekken tussen haar en mijn man gaan
    mijn reactie was ik en man zijn getrouwd wij vertellen elkaar alles...

ook dat kon ze niet hebben..

ik word hier echt heel erg moe van ..
    ze t iedereen tegen elkaar op ..
    zowel in mijn familie en haar familie ..

ik weet ook nie tmeer wat ik ermee moet !

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Ik vind het een erg wazig verhaal, maar als ik jou was zou ik me gewoon erboven zetten, proberen niets van aan te trekken.. Jij bent gelukkig met je leven en je gezin en zij waarschijnlijk niet anders deed ze dit soort dingen niet.. Dus jij moet je als de volwassenen gedragen en gewoon erboven staan..

3. Spiegeltje

Spiegeltje Actief lid

17 nov 2011
    273
    0
    16
    NULL
    NULL
    Aah zo klote dit he..wat een rot gevoel geeft dit he iemand die constant probeert te stoken en alles..ik ken het meid. Ik weet zelf ook niet goed wat ik eraan moet doen..telkens denk ik weer van oke het gaat nu wel weer een beetje beter maar dan ineens komt ze weer met haar opmerkingen en gezeur. Het is heel rot en vooral dat bemoeien met je kind en alles pffff ik heb dat juist niet voor mijn kind kopen ze bijna niks maar overal hoor je haar zeggen ik blijf kopen voor die kleine..en dan moet ik zo op mijn tong bijten! Wat een rare mensen he op de een of andere manier kunnen ze gewoon hun zoon niet los laten ik weet niet wat het is maar ik herken zoveel van die schoonmoeder verhalen hier! Ik vind ook dat je schoonmoeder haar excuses moet aanbieden en zeker na dat rare geval van facebook wat kinderachtig zeg....! En dan jij bent ook moeder jij bent ook een vrouw wat denkt ze wel niet om zo tegen je uit te vallen!

4. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste wat we in me opkomt is dat het allemaal heel kinderachtig overkomt.

Mijn advies is om er boven te staan. Net doen alsof je gek/dom bent. Echt je schoonmoeder zal niet veranderen, het enige waar jij invloed op hebt is hoe je hiermee omgaat. Kies ervoor om haar niet serieus te nemen met zulke rare acties, kies ervoor om de wijste te zijn. Echt als je al haar opmerkingen en daden zo persoonlijk blijft opvatten ben je alleen maar je eigen grootste vijand. Laat het lekker bij haar liggen en bedenk dat ze zulke dingen doet omdat ze waarschijnlijk niet beter weet, eigenlijk heel sneu.

Veel sterkte want leuk is het niet. Maar weet dat je wel een keuze hebt, om er minder/niet door beinvloed te raken.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja afstand nemen, niet om de haverklap op bezoek gaan, niet je dochter daar laten slapen etc.

6. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    @ spiegeltje..

ja idd
    nou weet je wat het is ..
    ik ben 22
    en mijn man word 34
    ze neemt niets aan van een snotneus van 22 .. !
    ja dat heeft ze gezegt !

nou sorry maar ben wel de vrouw van je zoon en de moeder van je kleindochter !
    dus je heb ook maar naar mij te luisteren ..
    dan kan je ouder zijn maar dat boeit me geen zier !

7. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    als zei geen respect heb voor mij ik ook niet voor haar...
    ze stookt gigantisch

8. Spiegeltje

Spiegeltje Actief lid

17 nov 2011
    273
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wazig verhaal vind ik niet echt. Maar je moet zelf in zo een situatie zitten dan weet je hoe het is. Misschien dat jij daar niet in zit wat ik hoop voor je en dan is het ook moeilijk te begrijpen en zeg je inderdaad je moet je erboven zetten maar dat is zo moeilijk ook al heb je een 'hekel' aan je schoonmoeder het krenkt je toch je moet er constant aan denken aan die rotopmerkingen of je het nou wilt of niet. Ik heb toen ook 2 maanden geen contact gehad met mijn schoonouders maar mijn schoonmoeder moest hier vaak in de buurt wezen en wij vonden ook dat hun hun excuses moesten aanbieden. Op een dag zag me man haar auto bij ons in de straat staan nou hij heeft wel 50 x gekeken of ze misschien niet hierheen kwam om het goed te maken nou dan kan je wel denken bij jezelf ik hoef haar nooit meer te zien maar je ziet het verdriet van je man en daarom ben ik maar weer contact gaan zoeken omdat ik het zo zielig vond voor hem!

9. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik vind het gewoon zielig dat 2 vrouwen van 50 gaan zitten stoken .. op facebook en twitter ! dat is pas zielig ! lijken wel 4

10. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik zou er klaar mee zijn, als jou schoonmoeder niet meer met jou wil praten is het haar probleem, als jou schoonzus ook vaag gaat zitten doen, dan zou ik mooi die kant van je facebook, twitter verwijderen. Heb je er geen last meer van;).

Even een paar weken laten bezinken en dan weer even verder kijken.

11. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    dat gebeurt ook zeker niet ..

12. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.150
    113
    Home
    hm ik vind het nogal raar overkomen om het dan allemaal op facebook te zetten snap dat echt niet hou die dingen lekker prive.

en ik zou er niet meer heen gaan. laat haar maar weten dat je dat niet allemaal pikt.
    ze komt over als kinderachtig en jaloers.

13. Spiegeltje

Spiegeltje Actief lid

17 nov 2011
    273
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo is het bij mij ook ik ben inderdaad ook 23 en zij 45 en ze behandeld mij ook als een kleinkind nou ik denk ook regelmatig van kom op he ik ben net zoveel als jou hoor! ze daagt me ook continue uit bv mijn dochtertje is anderhalf die begrijpt nog niks van een bellenblaas en iedere x als we daar zijn geeft zij weer die bellenblaas aan die kleine en iedere x doet mijn dochter die bellenblaas in d'r mond dus dan pak ik hem iedere x af en hup zij geeft hem weer terug! zo irritant

14. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zeg ook niet dat ik je zielig vind? Ik zeg letterlijk dat het sneu is wat ze doet.

Zulke mensen gaan niet veranderen en als ik iets weet dan is het dat wijsheid niet met de jaren komt maar door ervaring en hoe men daarmee om gaat. Daarom mijn eerder genoemd advies om geen waarde aan haar mening te hechten, dit doe je wel want je klinkt erg boos en aanvallend. Erg logisch maar wat schiet je ermee op?! Niks toch? Gun haar dat niet.

Ze kan ook niet tussen jou en je man komen zolang jullie dat niet toestaan.

15. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    nou idd.. ! ik herken dat zo ..

van de week had mijn vader mij thuisgebracht met de kleine .. !
    en dat stond op facebook
    hij moestt toevallig werken maar goed ..

dus nu is ze helemaal over de zeik dat dat op fb stond .!
    want ik zei het nooit tegen mijn schoonvader

hoezo zielig

16. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    dat is waar !.. :D dank je voor je advies..
    misschien moet ik het er maar idd in gaan brenge

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ik heel eerlijk ben, laat je door je reacties op haar ook wel aan alle kanten zien dat ze vooral niets van een snotneus aan moet gaan nemen. Je laat je vreselijk op de kast jagen door d'r! Ze kan je overal mee pakken en jij gaat erin mee en dan heeft ze je weer.

Neem afstand, verwijder d'r van facebook, samen met al die andere lui die jou op de kast weten te krijgen.
    Laat je kind daar niet slapen, gooi kadootjes voor haar ogen gewoon weg, of doe ze in een vuilniszak, zodat ze ze linea recta weer mee terug kan nemen naar huis. Maar GA ER NIET IN MEE!
    Beslis wat jullie wel en niet OK vinden en daar houd je je dan aan. Ben je daar op visite en gaat ze over jullie grens? Jammer, dan stap je op.
    Doet ze dat bij jullie thuis? Jammer, daar is het gat van de deur.
    Geen ruzie over maken, niet gaan schreeuwen of de discussie aangaan, maar duidelijk zijn welke keuzes jullie maken en dat zij daarin twee dingen kan doen: buigen of barsten.

18. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Tja, ik heb ook zo'n schoonmoeder. Maar mijn man is daadkrachtig en was het spuugzat dat ze iedere keer problemen maakte en een wig tussen ons probeerde te drijven. Dus hij heeft na het zoveelste debakel alle contact verbroken, nog voordat er kinderen waren. En hoewel ik dat heel drastisch vond, zag ik ook wel in dat het niet te voorkomen was. Voor mijn man was het een enorme opluchting en hij heeft er nooit spijt van gehad. Tuurlijk is het naar dat het zo moet lopen, maar uiteindelijk had het hier altijd op uit gedraaid. Ik wens je veel sterkte in de situatie en laat je niet kisten. Op een gegeven moment moeten jullie wellicht een drastische beslissing nemen, maar dat geeft wel rust. En dat gezeur via internet......probeer er boven te staan en vooral geen reactie op te geven, uiteindelijk stoppen ze er wel mee hoor, als het geen effect heeft.
    En inderdaad, blok haar op je facebook ed., dat scheelt enorm. Net wat Rozemarijke zegt; laat duidelijk merken wat je grenzen zijn en ga daar niet overheen. Ga niet mee in haar kinderachtige gedrag, dat zorgt alleen maar er voor dat ze het gevoel heeft 'macht' te hebben. Gewoon negeren, je moet een lange adem hebben, maar het werkt.

19. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Uhm als dit mijn schoonmoeder was?
    Ene oor in, andere oor uit, heeft denk ik erg weinig zin om hier iets mee te doen.
    Laat haar haar ding doen, en doe wat je moet doen. Maar zoek haar niet op.

20. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Volgens mij trekken jij en je moeder je veelste veel aan van wat zij allemaal doet. Ze klinkt inderdaad als een irritant mens, en zo ken ik er ook nog wel een paar. Maar laat haar lekker, gewoon erboven staan.

En wat zij op facebook of twitter zet moet ze zelf weten, dat betekent niet dt ze alles meteen hoeft toe te lichten. Zet het gewoon uit dat je updates van haar krijgt , zodat je op jou pagina geen updates meer van haar meer ziet. Daarvoor hoef je haar niet eens te verwijderen.

Deel Deze Pagina