pakjes drinken in vliegtuig?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mikki77, 24 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Vraagje: kun je op schiphol achter de douane ook pakjes drinken kopen, laten sealen en meenemen in je handbagage?

Ik heb zo'n pakjeshouder voor mijn zoon gekocht, en dit lijkt mij de handigste oplossing... heb er alleen nooit op gelet of je die pakjes bij de taxfree shop kunt kopen...

2. socoldasice

socoldasice Actief lid

13 jul 2011
    197
    0
    0
    Verzorgende IG
    Zoetermeer
    geen idee
    neem aan van wel ?
    je mag ook parfum geseald mee nemen

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb ze nog nooit gezien......Waar ga je heen? Als je binnen de Schengenlanden blijft (overgrote deel van Europa) dan mag je water/limo dat je op Schiphol koopt zo meenemen aan boord. ga je naar een andere bestemming, dan moet het geseald worden.
    Ik had voor mijn kids een klein flesje met aanmaaklimonade meegenomen in de handbagage en ook rietjesfles/beker. Na de douane water gekocht en in het vliegtuig limonade gemaakt.
    Ook kan je natuurlijk aan boord iets kopen als je met chartervluchten gaat en anders krijg je het!

4. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Mijn ervaring is dat die controle niet zo streng meer is. Afgelopen december had ik nog voor de douane een flesje water gekocht en totaal vergeten dat deze nog niet mij tas zat. Eenmaal aangekomen in het vliegtuig doe ik mijn tas open om wat te pakken en kom ik daar mijn flesje met water tegen. Niemand die het dus heeft gezien.

En ook denk ik als je de pakjes laat zien (en ze kunnen dan dus ook duidelijk zien dat ze dicht zitten) en zegt dat ze voor je zoontje zijn, dan heb je een hele grote kans dat het gewoon mee mag aan boord. Ik had ook tijdens mijn laatste vlucht injecties bij mij. Die had ik op zich aan boord niet nodig, maar vond het wel een fijn idee om ze bij me te hebben ivp in mijn koffer en ik heb ze laten zien, verteld hoe of wat en ze hebben niet eens een medische verklaringen willen zien. Voor hetzelfde geldt had ik iets kwaads in de zin...

Dus ik zou de pakjes gewoon meenemen en als ze ze het opmerken dan uitleggen en dan weet ik bijna wel zeker dat je ze gewoon mee mag nemen...

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij moesten de pakjes helaas allemaal weg gooien....

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ligt ook aan waar je heen gaat.....wij gaan een paar keer per jaar naar Engeland (woont mijn zusje) en we kunnen altijd alles openmaken en proeven! Toen de jongste nog klein was, was dat echt weleens vervelend...drinken, potje babayvoeding, fles melk ...ALLES proeven!!!

Deel Deze Pagina