Hoe beginnen met gewone beker?

Discussie in 'Voeding' gestart door Suusjeuh, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn DL is nu 9 maanden, drinkt haar melkvoeding nog uit de fles en haar water/sap/thee uit een tuitbeker. Ze kan ook uit een rietjes beker drinken, neemt dan wel veel slokjes maar nog geen bekertje leeg gedurende de dag.

Ik wil ze graag wennen aan een gewone beker. Ze kan er wel slokjes uit nemen, maar wil ten eerste 't liefste de beker zelf vast houden en dan op de kop houden. En als ik ze help, dan verslikt ze zich relatief vaak met een gewone beker.

Hoe hebben jullie je kindje uit een gewone beker laten drinken? Zelf vast laten houden? Want dan gaat er geen enkel slokje naar haar mond haha...

Ik lees vaak de tip om bijvoorbeeld yoghurt erin te doen. Ivm KMA kan dat niet en soja yoghurt ook niet. Een fruit smoothie zou eventueel kunnen?

2. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik ben een paar maanden terug begonnen, (vind het persoonlijk zo jong tegenwoordig, dan hebben ze totaal geen controle maar das ontopic) ik heb een beker met twee handvaten (?) eerst hielp ik haar later deed ze het zelf, dat duurde maar een paar weken toen wilde ze niet meer. ze roept continu 'dop dop'! wn drinkt anders niet. Dus de dop er weer op. Is zo'n harde tuit van Hema dus echt erg vind ik het niet. binnenkort maar even doorzetten. Momenteel obstipatie dus alle vocht is welkom.

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik zie dat je topic er dubbel staat. Deze doe ik daarom op slot.

Deel Deze Pagina