Hey meiden. Ik ben echt ten einde raad. Mijn zoontje van bijna 6 maanden slaapt gewoon nauwelijks 's nachts. Ik moet er zeker 10x uit om hem zijn speentje te geven. Maar nu komt het. Hij huilt niet, hij schreeuwt gewoon!!! Echt van 'Aaaah Aaaaaaaaaahh Aaah Aaaaaaaaaaaaaaaaahh' En ik word er gek van! Vandaar dat ik ook zo snel bij zijn bedje sta, anders krijgt niemand een goede nachtrust. Heb ik hem dat aangeleerd? En hoe moet ik hem dat nou weer afleren dan? Kan iemand mij helpen? Want ik ben echt kapot. Het gaat al weeéken zo!! Aangezien ik 's avonds werk, kan ik ook niet vroeg naar bed. Overdag lukt ook niet, want mijn dochtertje van bijna 2 wil ook niet meer slapen. Maar das een ander verhaal.. Please? Tips?
Geen tips, wel herkenbaarheid....Irem slaapt al 1,5 maand heel onrustig 's nachts met als hoogtepunt afgelopen nacht toen ik er 15 keer uit ben geweest pfffff niet normaal! En waarom?? echt geen idee. Ze schreeuwt overigens niet, ze huilt gewoon. En ze is ook heel makkelijk weer te troosten, meestal haal ik haar niet eens uit bed, ik aai haar even over haar hoofd en ze ligt alweer in slaap. Maar het is wel doodvermoeiend, ik kan niet meer.
Wij hebben dit 3 mnd volgehouden.... en toen kon ik niet meer! Pas op dat je dit ritme niet in stand houd.... hoeveel ik tegen laten huilen ben, we moesten wel van de kinderarts en ja, het was de enigste oplossing. Maar het heeft geholpen, ze slaapt nu 11-12 uur achter elkaar.
Duchess: maar met laten huilen ben je neem ik aan wel elke zoveel minuten gaan troosten? Ik denk namelijk niet dat het in ons geval (ver)wennen is, daar pas ik heel erg voor op omdat we iets soortgelijks al een paar maanden geleden hebben meegemaakt. Maar 9 van de 10 keer is Irem heel makkelijk te troosten en ik haal haar meestal niet eens uit bed. Ze kreunt vaak wel een beetje als ik bij haar ben of laat een scheetje en valt dan weer in slaap, zit haar ook wel dwars geloof ik.
Maar dat is het hem juist. Die van mij is al zo ver heen dat ie alleen maar hoeft te schreeuwen en ik sta al bij hem... Hij huilt dus niet. En het heeft geen zin om naar hem toe te gaan om te troosten, want in principe doe ik dat al. Ik hoef hem ook niet uit bed te halen. Alleen speentje geven en hij slaapt weer verder. Maar dit moet ik dus echt zo'n 10x per nacht doen!! Moet ik hem dan echt laten schreeuwen tot hij weer in slaap valt? Want ik hou dit niet vol zo!
Misschien gaan oefenen om zelf de speen te pakken? Bij ons was het over toen J dat zelf kon namelijk. Je zoontje is nog jong maar oefenen kan vast geen kwaad toch? Verder weer ik het ook niet.
Eylem, nee mocht niet van de KA... moesten haar echt laten liggen. Met troosten werd ze nl wel stil als we er waren, maar ging weer net zo hard (dan niet harder) huilen als we de kamer weer uit gingen. Maar zo te lezen heeft Irem er een reden voor, en Yasemin had dat niet. De kinderarts heeft haar helemaal binnenste buiten gekeerd, en er was echt niets te vinden. (zelfs bloedonderzoek etc gehad) Hier was het gewoon zo erg dat ze dus al bij ons in bed sliep omdat ik mn bed niet meer uit kon. Maar het is ook wel heel extreem geweest hier hoor, op t eind hadden we nachten dat ik iedere 10 a 20 minuten de klok zag. Dan legde ik haar snel aan, dronk ze 4 slokken en dan sliep ze weer. We moesten dit echt doorbreken. Miireii, wat ik zou doen is een doorverwijzing vragen voor de kinderarts. Want ik zou nooit een kindje laten huilen als je niet zeker weet dat er niets anders is. Je wilt niet dat je er achteraf achter komt dat hij ergens pijn heeft bijvoorbeeld... Zal wel niet, maar ik zou dat graag zeker willen weten. En als dat niet t geval is idd laten liggen... is zwaar hoor!!! Echt.. maar er zit echt niks anders op als je niet zo verder wil. (en wie wil dat... heb je niets aan!)
@Duchess: thanks, maar ik weet zeker dat hij geen pijn heeft, want anders zou hij wel huilen en dat doet hij dus niet.. Ben bang dat ik hem toch moet laten liggen...... @Luna86: dat is idd een idee, maar hij ziet hem niet liggen 's nachts.. Hij zou het wel kunnen, maar zelfs ik heb moeite om dat ding te vinden, dus laat staan hij.. Maar bedankt voor je tip!
Duchess jeetje ik wist niet dat het bij jullie zo erg was! Dat is wel heel erg heftig ja. Bah . Ik vroeg het omdat we bij de slaaptraining in het ziekenhuis wel elke 10 minuten gingen troosten, maar goed, bij jullie was het dus echt een andere situatie, dan is het inderdaad zaak om dat even helemaal te doorbreken. Fijn dat het nu wel weer gewoon goed gaat. Hier misschien de aanleiding gevonden: ze heeft vanochtend twee keer een enorm volle poepluier gehad, mijn moeder heeft haar de eerste keer verschoond en ze zei het was echt behoorlijk vast, niet zoals normaal. De tweede keer zag het er wel normaal uit. Maar goed, dat is ze dus kwijt en zat haar waarschijnlijk toch wel dwars, want normaal heeft ze nooit twee poepluiers in 1 ochtend. We zijn net met bijvoeding begonnen dus daar hangt het waarschijnlijk mee samen. Ik hoop dus dat dat het was
Hallo, hier is het ook al 3 weken raak. Ons mannetje van 3,5 maanden is elke nacht rond 3 uur wakker,is dan aan het brabbelen,wat overgaat in huilen. Ik geef hem zijn speen,die hij een half uur later weer kwijt is,zijn handjes wil pakken,en dat lukt niet dus dan is hij weer boos. En dit zo elk half uur,ik probeerde om hem even heen te laten doen,maar dan is hij zo over zijn toeren,zielig gewoon. Het bureau zei dat ik hem overdag om de 4 uur moeten voeden,hem niet langer laten slapen,dan slaapt hij s'nachts beter...dit werkt dus niet. Voeding erbij voor hongerige baby's werkt ook niet,dus ben nu een beetje ten einde raad! Het is begonnen toen ik weer moest gaan werken,dacht dat het daardoor kwam,of tandjes mischien...ik weet het echt niet...
Eylem wij zijn ook net begonnen en hier echt flink harde ontlasting gehad. Was heel sneu! Nu is het weer beter gelukkig. Maar zeker wat om in de gaten te houden én iets waar ze echt last van kunnen hebben. Hier uiteindelijk 1 dag 12 poepluiers gehad (met echt keutels) en daarna was het weer over. *maargoed das offtopic * Dat om de 10 minuten gaan troosten had ik al geprobeert op aanraden van t CB maar dat ging hier gewoon echt niet. En toen de kinderarts over laten huilen begon zei ik al zelf 'en dan zeker elke keer gaan troosten?' 'NEE' zei ze... laten liggen en niet heen gaan! *slik* Het was echt heavy hoor. Maar het was echt kiezen tussen 2 kwaden, want ik ging er echt aan onderdoor en daar hebben we beide niets aan. Hier is het dus ook begonnen toen ze 3 maanden oud was. Maar wat je dan het beste kunt doen, tja geen idee... Ik zou op die leeftijd echt nog niet laten huilen... dat vind ik zo zielig.
Ik vind laten huilen idd ook erg zielig. Maar als er niets anders op zit, dan moet je wel toch? Die van mij huilt dan niet, maar goed. Vannacht is het wel heel erg goed gegaan trouwens. Maar nu hebben we de laatste fles wat later gegeven, om half 11. Nu sliep hij in 1 ruk door tot half 9 vanmorgen, dus hij kan het wel!!!! Ook heb ik hem nog een dun broekje aangedaan en daarna zijn slaapzak met dekentje. Misschien had hij het koud? Naja, we zullen zien wat de nacht brengt vanavond!
Super zeg Mireii! Irem heeft vannacht gelukkig een stuk beter geslapen, ze is om 00.30, 2.30 en 5.30 wakker geworden voor een voeding, daarna was ze een paar keer aan het jammeren maar ben er niet naartoe gegaan en even afgewacht wat ze deed, en 2 van de 3 keer viel ze zelf weer in slaap tot ze het om 6.45 zat was (gelukkig maar want ik was weer in slaap gevallen nadat ik de wekker had uitgezet!) dus het waren waarschijnlijk toch haar darmen die haar in de weg zaten.
Oh das ook een fijne nacht idd! Hopelijk houden ze dit vol! Ik moet zeggen dat ik me nog nooit zo uitgerust heb gevoeld. Wat lekker zeg...
ons kindje 1 dag haha maar Gijs doet ook weleens whaaaaaaaaawhaaaaaaaawhaaaaaa en dan op zo monotoon geluid.... hij kan dit 's ochtends wel eens doen, heel vroeg.... voorheen ging ik er altijd naar toe, weer goed in het bedje leggen (ipv boven, schuin enz) en speen in, dfan viel hij wel weer in slaap.nu had ik pas, dat ik in slaap was gevallen en toen ik weer wakker schrok... sliep hij weer... dus misschien is het een manier om weer in slaap te komen? nu laat ik het 10 min gaan, omdat hij idd niet huilt schreeuwt of super ontevreden klinkt. als hij niet in slaap valt ga ik natuurlijk na boven, maar meestal houd het op. Gijs doet dit trouwens ook als hij moe is en in de auto zit, dan hoor ik ook dat whaaawhaaawhaa geluid en nog geen 5 min later slaapt hij... net of hij zich zelf in slaap zingt/praat... maar zag dat je al een betere nacht had gehad.. (en oh ja, voor wie der in geloven, met 6 maanden is er ook weer een sprong, fijn he )
Hihi, 1 dag ja! Leuk hoor! Jij hebt dus een koniginnedagkindje Hmm, die van jou doet dat dus ook.. Dan moet ik misschien toch wat langer wachten als hij dit 's nachts weer doet. Ga ik dan toch maar eens proberen.. Ennuh die sprong duurt bij mij waarschijnlijk nog ietsje langer Zoonlief was 4 weken te vroeg..!
de mijne was 10 dagen te laat haha maar idd wel op Koninginnedag maar zou het toch aanraden, denk echt dat het slaapzingen/praten is