Wij vliegen begin juni naar Turkije met ons zoontje van 10 maanden. Nu blijft het voor mij onduidelijk wat er qua voeding mee mag in handbagage. Ik weet dat je niet meer dan 100cc water mag meenemen voor de melk. Maar mag ik ook van die kant en klare melkpapjes (van Nestle of Bambix)meenemen? En b.v. een potje Olvarit fruithapje? We vliegen trouwens met transavia. En hoe zit het qua bagage voor de baby? 10 kilo mag mee incl.buggy. Dus als buggy 6 kilo weegt dan nog 4 kilo in onze koffers erbij?
de voorverpakte melkpakjes kon ik vorig jaar gewoon meenemen, ze kunnen het door een appart soort scanner halen (om te zien of het geen gekke dingen/drugs zijn). en het is overduidelijk babyvoeding, en daar zijn ze makkelijker mee. Verder kon ik ook van die plastic cupjes fruit meenemen, vond ik zelf handiger en veiliger dan glas. is ook nog wat minder zwaar. De verdere bagage dingen is verschillend per maatschappij. Wij hadden de laatste keer 2x ca.15 kg bagage (die we ook hadden bijgeboekt bij transavia) bij ons en een buggy. verder had ik de luiertas als handbagage met alles voor onderweg voor de kleine, en mijn man nog een tasje voor een boek/ipad etc. Oja de bagage was trouwens zo verdeeld dat 1 koffer alleen maar voor ons kind was (kleertjes hydrofielen/handdoekjes, een pak luiers/melkpoeder etc), en de andere voor onze spullen. dus t was een beetje behelpen met inpakken maar we gingen maar 10 dagen, naar een zomerse bestemming, dus prima te doen met zomerse kleding. Dus check voor je bagage nog even de maatschappij, om zeker te zijn dat je niet bij hoeft te betalen! Fijne vakantie!
Dankjewel voor je reactie! Ik heb Transavia al geprobeerd te bellen maar duurt zo lang voordat ik iemand te pakken krijg, nu even gemaild. Wel een idee om voor mij en mijn vriend een koffer te gebruiken en voor ons zoontje ook een koffer. Wij proberen dit keer zo min mogelijk voor onszelf mee te nemen, ik hoop dat dat lukt. Dan maar een x wassen! Buggy mag mee tot de gate toch?
Toen onze dochter 1,5 jaar was een weekje naar Griekenland geweest. Heb destijds de buggy, een luiertas en een tas voor ons meegenomen in het vliegtuig. Verder 2 koffers. Die kleine kleertjes kun je gemakkelijk ergens tussenproppen . Verder heb ik toen maar zo'n 15 luiers in de koffer gestopt en zo'n 10 in de luiertas. Heb daar toen 2 pakken gekocht. Is wel wat duurder, maar scheelt een hoop aan gewicht. Voor onze dochter toen een klein flesje met roosvicee meegenomen, wat nog niet aangelengd was. Deden ze bij de douane geen moment moeilijk over. Het werd wel even meegenomen om te testen, maar kreeg het zonder moeite terug. Onze dochter was natuurlijk al wat ouder, maar misschien kun je een 'gewone' banaan meenemen ipv fruitpotjes. Neem aan dat je zoon dat al wel kan eten en is makkelijker en minder zwaar en weet je zeker dat je zo mee mag nemen in het vliegtuig... Weet niet hoe het met melkpakjes zit, maar melkpoeder mag je sowieso meenemen! De buggy mag inderdaad mee tot aan de gate. Je krijgt 'm ook bij de gate weer terug of net zoals bij ons lag hij midden op het vliegveld naast het vliegtuig... Wij vlogen trouwens met Arke. Succes en veel plezier alvast!
de buggy mag mee tot aan de gate, krijgt een speciaal label, en gaat dan alsnog het vrachtruim in, of je hem bij de gate ook weer terug krijgt is altijd een verrassing, bij ons kwam hij pas op de bagage band er weer uit...
Ik zag een tip voorbij komen waarbij iemand aangaf om 1 koffer alleen voor de ouders te doen en 1 koffer alleen voor het kind, Ik persoonlijk zou dit dus echt niet doen, ik zou alles van iedereen juist verdelen, Je zou maar net de koffer van je kindje kwijt zijn op het vliegveld en daar alles nieuw moeten kopen Of je eigen koffer...en alleen nog maar kleding van je kindje, je zult dan zelf ook nieuwe kleding moeten kopen, als je het verdeeld heb je iig mog iets om een paar dagen vooruit te kunnen. Qua baby voeding deden ze bij ons nooit zo moeilijk maar wij vliegen altijd met arke.
En als je het nu meeneemt over 2 keer 100 ml . Dus pakje open maken op punt van boarden, 100 ml in 1 flesje en 100 in de ander, als je gewoon zegt dat hij met opstijgen een fles melk moet en met landen volgens mij is het uit verpakking wel heel even houdbaar mog toch En dan in vliegtuig bij elkaar voegen en in 1 fles warm laten maken Weet niet of het mag maar misschien proberen waard.
Misschien wel vervelend, maar het is maar hooguit een uur of 4 vliegen? Dat lukt toch wel met gewoon flesvoeding of een sapje?
De verpakking van de vloeistof mag ook maximaal 100ml zijn dus pas op. je mag dus niet een halve liter flesje mee met 100ml vloeistof. Lege flessen mogen wel
Binnen Europa zonder overstap heb ik eigenlijk nooit problemen met mn bagage gehad, als we buiten Europa vliegen verdelen we standaard alles. Omdat ze in bijv. Azië echt geen kleding hebben die ik pas! Maar je kunt het natuurlijk altijd verdelen, als je je daar fijn bij voelt!
je kan poedermelk meenemen en warm water na de gate in een thermosfles laten doen. Op schiphol is dit voor kleintjes zelfs gratis, ben je ook niet afhankelijk van stewardessen. Knijpfruit mag mee, brood mag mee, koekjes mogen mee. Extra drinken, water/appelsap oid na de gate kopen. Wij nemen altijd een rolkoffertje mee als handbagage met luiers, extra kleertjes, speelgoed etc, grote hydrofiel om op te verschonen (vaak op vliegvelden is het behoorlijk vies) maar ook je eigen spulletjes passen er dan makkelijk bij. Ik zorg wel altijd dat ik genoeg eten en drinken voor mijn dochter bij me heb, ook evt vertraging en transfer reken ik hierbij. Luiers heb (had) ik voor twee dagen bij me, de rest kocht ik op de bestemming. Oh en kofferinhoud doen wij inderdaad alles verdelen, niet één koffer met alleen babyspullen.... (En 15 kilo babykleding zijn heel veel kleertjes hoor )
Wij deden ook alles apart mijn spul met die van de dames en mijn man met onze zoon zodat we max 2 koffers hadden iemand naast ons ook ! ( was in Turkije trouwens) en die waren een koffer kwijt met spullen van de kleine vent, Ze gingen naar het zelfde hotel als ons en hun zoon was 1,5 jaar jonger als de onze dus 2 setjes kleding gegeven ( te leen) iets te groot maargoed zo konden ze op zoek naar een paar setjes kleding voor de kleine Ja je hebt toch kleren nodig daar is toch jammer geld als je het eigenlijk niet van plan was en ze hadden ook geluk dat wij setjes wel uit wouden en konden lenen Dat was voor ons een reden om toch wat meer te verdelen gewoon voor het geval dat
Transavia gaat niet over wat mee mag in het vliegtuig (handbagage dan), dat controleert de marechaussee bij de gate. Ik zou het gewoon meenemen. Mijn ervaring is dat ze bij baby's niet moeilijk doen over voeding. In het ergste geval moet je het daar weggooien of leeggooien.
Bedankt allemaal voor jullie reacties! We geven hem voor de vlucht nog een papje(kant en klaar) en nemen dan melkpoeder mee en kopen dan wel spa blauw in vliegtuig. Fruithapjes neem ik in van die knijpzakjes mee. En natuurlijk Nijntje koekjes en boterham. Zijn kleding verdelen we over onze twee koffers. Wij proberen zo min mogelijk kleding zelf mee te nemen.En idd, die kleine kleertjes wegen ook niet zo zwaar. Ik ben heel benieuwd hoe onze kleine, drukke man het gaat vinden!!Relaxed blijven als ouders schijnt het beste te zijn..dus dat proberen we dan maar Nogmaals dank voor jullie reacties en goede tips!
Hai, ik woon in turkije en vlieg elk jaar minimaal 4 keer op en neer. Heb dus wat ervaring. Papjes mag je gewoon meenemen, melk mag je ook meenemen (geen liter maar wel in een kleiner flesje). Water kan je beter in het vliegtuig halen. Als je nagaat dat ik verse gehakt, ham, kaas en worst heb meegenomen in mijn handbagage, gaan ze over een papje niet moeilijk doen. Over je buggy kan ik je helaas geen advies geven.
De 100 ml max geldt niet voor babyvoeding. Een pakje nestle babymelk mag dus mee als babyvoeding, maar een pakje campina (of ander merk) gewone melk niet, omdat dat niet specifiek voor babies is. Ik zou een poedertoren meenemen en een leeg waterflesje, die vul je na de douanecontrole bij de toiletten met gewoon kraanwater. Je kunt ook een rietjesbeker vullen met een bodempje onverdunde diksap, en die na de controle verdunnen met kraanwater. Of je vraagt in een restaurant bij de gate om warm water, en je maakt de fles alvast klaar zodat je hem met opstijgen kan geven. Ik zou geen potje fruit meenemen, maar een knijpfruitje van bijv goodies, of gewoon een banaan of mandarijn. Scheelt ruimte en gewicht, en je hoeft geen lepel mee te nemen.