Iemand wat meer ervaring over het drinken van vies water? Ik zag zoonlief gisteren met de waterfles van ons konijn lopen. Nou was er de avond ervoor wel schoon water in gekomen. Alleen zit er groene aanslag in de fles, wat ik er al weken dan wel niet maanden niet meer uit krijg. En hij zat met zijn mond aan dat tuitje, waar het konijn dus ook uit drinkt. Toch zeker de helft van de fles was leeg. Nou was z'n t-shirt ook behoorlijk nat. Maar ik denk wel dat hij wat binnen heeft gekregen. Iemand ervaring? Zal wel los lopen misschien, aangezien er vanmorgen niks met hem aan de hand was. Maar omdat het van een konijn is weet ik niet of hij daar wat van op kan lopen.
zou het even in de gaten houden hoe hij zich voelt.. zolang hij zich goed voelt zal het idd wel los lopen..
Wellicht dat hij er een beetje spugeritis van zou krijgen, maar echt een probleem zou ik niet verwachten! Weet je hoe je die fles schoon krijgt? Doe er een handje droge rijst in ( ongekookt ) dan halfvol schoon water, dop dicht en flink schudden. Daarna uitspoelen en hij is weer helemaal schoon.
Zal wel los lopen, jullie konijn is toch ook nog gezond . Gewoon een flessenborsteltje kopen, krijg je alle aanslag er makkelijk mee uit.
Hij zal er misschien een beetje misselijk van worden, maar ik denk dat het wel los zal lopen. Er zit een beetje alg. in het flesje denk ik. Die krijgen ze ook binnen als je in een natuurpad gaat zwemmen. (Flesje van konijn kun je gewoon schoonmaken met een borsteltje voor babyflesjes? )
Thanks voor de tip Suusjeuh! Ik krijg 'm met een flessenborstel namelijk nooit écht goed schoon. Ik ga dit zeker vanavond even proberen! @ de rest. Bedankt voor de reacties. Ik hou het even in de gaten. Hij ( bijna 3) eet of drinkt nooit iets geks van buiten. Op gisteren na dus. Dus ik wist ff niet wat ik moest.
ik denk dat het wel meevalt. Gewoon aankijken. Onze meid denkt dat alles haar mond in moet en stond van de week tot grote walging op een naaktslak te kauwen. Ondanks dat we er relatief snel bij waren heeft ze m toch flink vermaald.
Mn zoon drinkt ook soms uit de konijnen of caviafles. Heb echt nog nooit wat aan hem gemerkt hoor. Ook niet na t eten van cavia of konijnenkeutels of voer, of grond uit de tuin....
Ach onze dochter van vijf heeft met haar volle verstand een meelworm op . Onze hamster krijgt die namelijk wel eens en ze wilde wel eens proeven