Wanneer gebruik je nou eigenlijk probiotica? Op internet lees ik verschillende verhalen. Moet het nou tijdens de AB kuur? Of na de AB kuur? Meestal doe ik het na..... Ik heb nu een zware kuur ivm nierbekkenontsteking. Zo n kuur is super slecht voor je lichaam! Dus wil ik mijn bacteriën weer z.s.m aanvullen. Van AB wordt ik ook altijd erg moe en gezien ik de komende dagen moet werken, wil ik niet zo duf op de werkvloer staan. Heeft iemand daar tips voor? Uiteraard vroeg ik dit ook aan de HA. Maar zij zei : "dat hoort er bij" Dankjewel alvast.
Respect dat je gaat werken met een Nierbekontsteking! 2x gehad en 2x in het ziekenhuis gelegen.. Ik zou je probiotica gewoon naast je antibiotica nemen, alleen wel een poosje tussen die 2 laten zitten.
Mij werd probiotica tijdens de ab-kuur geadviseerd. Knap dat je met een nierbekkenontsteking gaat werken. De pijn vond ik ondraaglijk.
Gewoon tijdens de kuur nemen, dan vul je meteen de goede bacteriën aan die de antibioticakuur doodt. Mijn man heeft probiotica geslikt tijdens de 6 weken antibiotica in het ziekenhuis, dan vond zijn arts prima.
Ik vind het ook een hevige pijn.... beetje vergelijkbaar met de eerste weeën tijdens de eerste centimeters tijdens een bevalling. Helaas heb ik het al vaker gehad. Ik twijfel nog wel een beetje of ik wel zal gaan werken. De pijnstilling werkt best goed in, maar ik voel me er ook een soort van "grieperig" van. Ook weet ik niet hoe de kuur "inslaat". Deze AB heb ik nog niet gehad.
Heb daarna gezegd dat ik liever de weeën had dan ooit nog die pijn van de ontsteking te voelen. Lag te jammeren op bed met 40+ koorts. Heb jij geen koorts?
Je kan je ook ziek melden. Ik was al doodziek van de Nitrofurantoine bij m'n eerste blaasontsteking. Liep als een zombie rond op het werk, ben echt als de sodemieter naar huis gestuurd toen. Over probiotica: tegelijk met de AB slikken. Als je er pas mee begint als je kuur is afgelopen is het al te laat. Je hebt met de AB alle goede bacteriën in de darmen (voornamelijk lactobacillen) ook gedood waardoor slechte bacteriën de kans al zien om toe te slaan, wat weer tot flinke diarree kan leiden. Als je de probiotica gaat slikken tijdens de kuur worden de bacteriën die daar in zitten wel gelijk gedood al, maar blijf je de balans houden in je darmen qua hoeveelheden. Beterschap! En ziek is ziek
Ik heb nu de ciprofloxacine.... ik voel me er goed ziek van na 1 pil..... De nitrofurantoine vind ik zelf een "fijne" kuur maar deze zou nu niet goed zijn werk doen. Ze wou eerst Amoxciciline geven. Die vind ik ook echt verschrikkelijk! Vandaag maar eens aan de probiotica.
Inclusief 6 weken plat liggen, best heftig ja . Op het einde ook nare bijwerkingen van de antibiotica die ze niet meteen serieus namen. Uiteindelijk wel overgestapt op pillen, daar had hij toen gelukkig minder last van (daarvoor kreeg hij het via een infuus). Hij had trouwens een ontsteking tussen zijn tussenwervelschijven. Als jij je echt niet lekker voelt, niet gaan werken hoor! Het is niet een verkoudheidje
Vanmorgen had ik mij ziek gemeld. Daarna belde mijn leidinggevende terug en zei ze wat ze er van vond. Ze vond dat ik vaak ziek was. Ok... de laatste tijd sinds mijn kinderdagverblijf stage pak ik wel wat virusjes mee. ( maar ik heb me maar 1x ziek gemeld. en dan vorig jaar 1x ) Voor de rest zat ik met 40 graden koorts gewoon netjes op mijn werkplek! Nu kreeg ik te horen dat ik mij schuldig moest voelen dat ik weer ziek was en dat al die zieken de organisatie veel geld kosten. Ik zei dat als ik ziek was ik altijd binnen 2 dagen weer op mijn werkplek zat. Dus dat het wel meeviel qua kosten. Goed... het werd een hele discussie en daar was ik al een beetje bang voor. Daarnaast zit ik midden in een contractverlening dus dat wordt misschien een andere baan zoeken. Morgen dus weer " vrolijk " aan het werk.
Oef.... dat klinkt echt heftig.... 6 weken plat liggen en 6 weken aan de AB.... Hopelijk gaat het nu allemaal goed met je man! AB is echt rommel.