Oo dat is echt geweldig, ik ben ook nog een tijdje blijven zoeken na dat topic en ah natuurlijk gemaild! Zelf vind ik het ook handig om mee te nemen bij dagjes uit en straks voor op vakantie.
Ik ben ook blij hiermee! Ze mogen hier op school geen flesjes water meer meenemen, dus kan ik mooi overstappen maar de pakjes water!
Nee doppers mogen wel geloof ik, maar die plastic flesjes mogen niet meer omdat er onderzoek gedaan was dat het hervullen van die flesjes heel slecht zou zijn... Nou kregen ze bij mij sowieso elke dag gewoon een nieuw flesje mee, maar blijkbaar vullen ouders die dus ook dagelijks bij en dat was heel slecht zei de school, dus vandaar het verbod..
Wat fijn! Ik herinner me het topic ook nog en ik heb bij verschillende supermarkten gekeken als ik langs zo'n schap liep, maar zag ze nooit. Wat fijn een forum voor zulke dingen en mooi dat iemand ze gevonden heeft.
Klopt, plastic flesjes zijn niet gemaakt voor eindeloos hergebruik. Het plastic breekt heel klein af, waarbij die kleine deeltjes in het water komen. En dat drink je vervolgens op... Nu moet ik zeggen dat ik zelf wel altijd hergebruik Maar waar ik ben opgegroeid mocht je niet uit de kraan drinken en kochten wij altijd van die tien liter flessen water. Dat goten we altijd over in 1 liter flessen. Of we vulden ze opnieuw bij met bronwater. Sommige flessen werden dus gerust een jaar hergebruikt... Geen enkel flesje werd weggegooid. Ts, echt super lief van je! En wat grappig dat zo veel leden nog zijn gaan zoeken. Ik moest er zelf ook regelmatig aan denken wanneer ik door de supermarkt liep. Gek hè. Maar fijn dat ze er nu zijn!