Babyuitzet in eeen kamer van 3 bij 2,5 meter

Discussion in 'De babyuitzet' started by erannick, Dec 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    Iemand iedeen wat er in z'n kleine kamer past.

Wij zouden er de commode een ledikant en een kast in kwijt willen en welke kleurtyjes zijn handig voor de kleine ruinte

2. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,077
    3,866
    113
    Onze babykamer heeft ongeveer dezelfde afmetingen en gedeeltelijk nog een schuin dak. Ik heb twee fotootjes van wat we met de kamer hebben gedaan in mijn album gezet. Ik heb 2 muren helemaal wit gehouden, ziet er wat rustiger uit en de andere twee muren een behangetje gegeven. De kast hebben we klein gehouden, want anders is het meer kast dan kamer. Op zich is hij groot zat. Het past allemaal goed.

3. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou dan in ieder geval kiezen voor een commode met veel laden, zodat je genoeg opbergruimte hebt. En daarnaast geen standaard babykamerkast (die zijn vaak erg laag, vind ik, waardoor je een hoop ruimte verliest), maar een normale hoge kledingkast.
    Verder opletten hoe je de meubels neerzet in de kamer; zorgen dat je vanuit de deur direct naar het raam kunt kijken, zonder dat er meubels in je gezichtsveld staan; dit zorgt voor een optisch ruimer effect.
    En niet te veel verschillende kleuren; gewoon 2 of 3 waarmee je inricht. Succes!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier ook zo'n klein babykamertje, 1 muur heeft een kleur (lichtgroen), de andere 3 zijn gebroken wit. En de meubeltjes zijn whitewash; Een commode tegen de groene muur met een plank erboven, het ledikant tegen de andere muur, en een smalle kast naast de deur. En ook lichte gordijnen, dus eigenlijk is het nu een heel licht vrolijk kamertje..
    Echt veel ruimte om later te spelen is er niet, maar het is nu ideaal. Kan gewoon mijn hand op C houden als hij op de commode ligt, en ondertussen iets uit de kast pakken..

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Kijk even in mijn album.. Jelle's kamertje is zo mogelijk nog kleiner, al kun je dat op de foto's een beetje moeilijk zien... Alles past erin, maar daar is ook alles mee gezegd... :D

Edit: Moest even de foto zelf bekijken, (ik wist niet zeker of de schommelstoel er al stond) maar ik heb nu achter de grote kledingkast nog een rieten schommelstoel staan... Daardoor komt de deur tegen de kast aan met de klink... Tel uit je winst...

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Rick's kamer is 2 bij 3 meter en ook alles past daarin. Gewoon even opletten hoe je de indeling wilt en de breedte van de kledingkast want die kan nogal verschillen.

Kijk maar in mn album voor foto's

De kast staat trouwens aan het voeteneind van het bed (voor een beter beeld van de indeling)

7. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    youame heeft 4bij 3m kijk maar voor foto in mijn album
    we hebben 3 muren wit gelaten

8. augustus

augustus Niet meer actief

9. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    Door alle foto's heb ik genoeg inspiratie opgedaan.
    Het enigste nadeel aan dat lkamertje is dat de deur naar binnen open gaat, maar daar verzinnen we ook wel wat op.

We gaan in ieder geval een muur gekleurd doen en de rest houden we zeer licht.

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ons kamertje is nog kleiner, iets van 2,5 bij 2,5 meter en ook nog met gedeeltelijk een schuin dak. Bij ons gaat de deur ook naar binnen open. Wij hebben ervoor gekozen om geen grote kast te doen, alleen een commode en een bedje. Zoveel spullen had de kleine eerst toch niet. Nu hebben we nog een extra ladekastje met 4 lades. Gaat allemaal prima. Ik heb even een foto in mijn album gezet, kun je even sneupen! ;)

11. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    wij hebben ook een kleine kamer voor de kinderkamer genomen dit omdat die lekker snel warm is en knus.
    We hebben wel een grotere kamer maar die krijgt ze als ze wat ouder is.

Ik meen dat ik wat foto's in mijn album heb staan van de kamer.
    Ik zou de kleuren rustig houden anders kan het kleiner lijken als het is, 1 wand met kleur is wel erg leuk.
    Fris behangetje of een lekker vrolijk kleurtje en de rest lekker neutraal. Beetje schuiven met de meubels daar kom je vast wel uit.
    Een kleine kamer is vaak zeker zo leuk als een balzaal waar een bedje in verdwijnt ;)

12. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    Luca heeft ook zo'n kleine kamer.. het scheelt dat de deur wel helemaal rechts zit en niet in het midden van de kamer, want dan wordt het nog moeilijker..

maar kast, commode en ledikantje past er goed in. indd opletten op hoe je het neer zet.

13. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    moet lukken hoor
    die van ons is ongeveer net zo groot kijk maar in mijn album

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,234
    7,280
    113
    Female
    Brabant
    Een paar maanden terug heb ik bij Babydump een bedje en commode in 1 gezien. Je klapt zeg maar een gedeelte op het bedje en hebt dan een ruim blad om te verschonen. Gaat de baby slapen dan klap je het weer in. Het leek mij heel handig, alleen wij hebben een grotere kamer en dus niet nodig.

15. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    bij ons opent de deur ook naar binnen hoor..

op de foto lijken de kringels op het behang wel heel druk en dicht op elkaar, maar in het echt valt dat heel erg mee en staat het ook gezellig. Ik vind de kamer daar niet kleiner door lijken.

16. fruitdruifje

fruitdruifje Bekend lid

Jul 7, 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hoihoi,

Ons eerste babykamertje was 2,5 bij 2. Ook ging de deur nog naar binnen toe open. Op de foto's kan je zien hoe we dat opgelost hebben en......t paste precies !

succes !

XFD

17. sim

sim Niet meer actief

Share This Page