pakjesavond=5 december?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lyso, 5 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

pakjesavond op 5 december?

1. ja, absoluut

2. Nee, ander moment

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Met schoolgaande kinderen is 5 dec inderdaad vanzelfsprekender, maar hier gaat de oudste nog nog niet naar school, familie woont ver weg dus wij vieren het (helaas) pas aanstaande zondag. Vanavond mogen ze hun schoentje zetten en dan zondag 'pakjesavond', met trouwens nog wel een Sinterklaas die komt samen met twee pieten :)

2. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Wij hebben het gisteren gevierd. Kwam beter uit en de kinderen vonden het geweldig dat ze als eerste al kado's kregen. :p

3. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    5 dec. is bij ons pakjesavond!!! Gezellig!!!

4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    5 december heeft wel mijn voorkeur, maar dit jaar vieren we het op 6 december. Vanavond doen we niks, maar ze hebben gisteravond voor het laatst hun schoen mogen zetten en daar zat vanochtend dus iets in.

Overigens gaat het sowieso niet zomaar voorbij: op school, psz, kdv etc. gebeurt er ook altijd nog vanalles.

5. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Wij vieren het morgen met mijn ouders, kwam toevallig zo uit omdat mijn vader nog voor zijn werk op reis is. De oudste op school is morgen vrij dus dat scheelt en vandaag trouwens ook vanaf 12 uur al.....
    Mijn moeder heeft een leuk gedichtje gemaakt en opgestuurd naar ons, gezien onze dochter helemaal weg is van paniekpiet dit jaar, dat de cadeautjes verkeerd bezorgd zijn en dat we dus morgen naar opa en oma gaan.......:p

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik heb na school alles klaar staan en dan is het ook echt klaar. Vanavond wordt de kerstboom gezet. ( normaal 6 dec) ben er helemaal klaar mee. Super drukke hyper kinderen, dat voorzichtig doen met kadotjes verstoppen en de kinderen zijn niet te genieten van de spanning en Daardoor slecht slapen .

Ik zeg dag sinterklaas. normaal is het zo dat Sinterklaas 5 dec savonds of snachts komt en dan hebben ze dus vanavond of morgen vroeg de kadotjes

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Morgen nog naar mijn ouders.

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier hetzelfde! Voordat de oudste op school zat, deden wij het vaak wel in het weekend ervoor (dat is nou eenmaal handiger met merk enzo). Na 5 december doe ik sowieso niet, dan zijn ze weer naar Spanje ;).

9. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Wij vieren het ook vanavond.
    De oudste zou het heel raar vinden als we het een andere dag vieren, hij heeft de data's prima in zijn hoofd zitten en ook echt afgeteld:D
    De middelste zou er nog wel in trappen denk ik, en de jongste helemaal.
    Maar in ieder geval vanavond dus, en eigenlijk vind ik dat ook wel leuker, om het op de dag zelf te doen.
    De middelste en oudste zijn wel vrij morgen ( ze hebben sowieso regelmatig vrij op vrijdag ).

In ieder geval heel veel plezier iedereen:D

Gr MB2005.

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier ook op 5 dec.. hebben gelukkig geen overige fam waar we rekening mee moeten houden

ik vind na 5 december vieren geen plan.. als het dan niet anders zou kunnen, dan schoof ik het naar voren en niet later.
    we vieren het op tijd.. zodat de kids niet meteen erna naar bed hoeven.. hier heeft school gelukkig standaard dag erna vrij

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier geen pakjesavond, maar pakjesmiddag vanmiddag ivm onze kleine kinderen.

12. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    wij hebben het zondag uitgebreid met opa en oma gevierd en net nog wat kleine cadeaus, dit hebben we net gedaan toen hij uit de psz kwam, zodat hij de link wat makkelijker zou leggen

13. koala28

koala28 Niet meer actief

Hier altijd op 5 december en dan begin van de avond. Oudste heeft morgen geen school.

Op mijn werk zijn er veel collega's die het vanavond vieren. Wij sluiten dan ook eerder.

14. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Wij hebben al pakjes avond gevierd.
    De reden ik werk sávonds tot half 8,en mijn man moest deze week ook tot 7 uur werken.
    Ons zoontje zou dan echt te moe geweest zijn om nog langer wakker te blijven en pakjes avond te vieren.

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb gekozen voor ander moment.

Aangezien wij geen zin hadden in meerdere pakjesavonden hebben we de Grootouders die op 150 km afstand wonen de datum laten prikken in een weekend ervoor of erna. Wij hebben het dus afgelopen zaterdag al gevierd.

Het is goed bevallen op deze manier.

16. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hier altijd op de dag zelf.

17. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Wij hebben het gister gevierd. De kids van mijn vriend afgelopen weekend en vanavond komen de kids van mijn vriend voor het weekend hier en wat alle kids niet weten en wij wel is dat we nog 2 kado's per persoon hebben voor hun alle 3. Dus onverwachts komt 'Piet' nog even aankloppen!

En mijn dochter zal het fantastisch vinden, want dat gene wat ze echt graag wilde en vanmorgen nog over had gaat ze vandaag krijgen!

18. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Vorig jaar was de eerste keer dat wij echt pakjesavond vierden. Jelle was toen 5,5 en had echt wel door dat er op pakjesavond cadeautjes komen. Voor die tijd wist hij van niks en hebben wij hem ook niet wijzer gemaakt. ;) Pakjesavond vierden we met de hele familie bij oma en verder niet.

Het nadeel daarvan was dat Jelle en Jitte meer pakjes kreeg dan de andere kinderen omdat mijn schoonzussen het nog wel thuis vierden. Dat was ook niet zo leuk dus vandaar dat we het het jaar daarop dus ook thuis vierden. En de hoop cadeautjes werd gewoon te groot, we deden er te lang over... Dat was voor de kinderen niet leuk.

19. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wij vieren het altijd op 5 December ongeacht op welke dag het valt. Nu hebben we het geluk dat de beide kinderen morgen een studie dag hebben maar ook al zouden ze dat niet gehad hebben dan hadden we het alsnog gedaan. De kids leven helemaal naar die 5 December ( die van mij dan ) dus dan zou ik het niet leuk vinden om het later of eerder te vieren. Maar ieder voor zich.

20. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Hier ander moment, mijn familie woont 120 km verderop, dus het word sowieso in een weekend. We vieren het a.s zaterdag :)

Deel Deze Pagina