Hoi hoi dames, Pas geleden een workshop gevolgd en vond het ook wel interessant om te weten waarom leden van ZP werken of juist niet? Wat is jullie reden? Mijn reden: Ik ben afgestudeerd voor bank en verzekeringen, met moeite afgemaakt en het voelt niet meer goed. Ik wil graag doorgroeien in de zorg en heb dus nu een bijbaan in de zorg . De reden voornamelijk dat ik ben gaan werken is, om eventjes weg te zijn van huis. Hele dagen thuis zitten en de grootste zorg op mij nemen voor mijn dochter + man begon eentonig en langdradig te worden. Wel fijn om ook even onder andere mensen te zijn. en nu jullie
ik heb altijd gewerkt maar toen de jongste geboren werd wilde mijn man heel graag da ik zelf voor de kleine ging zorgen plus erbij dat mn contract niet verlengd werd door bezuiniging. nu heb ik 3 kinderen en mn man een eigen zaak en we hebben een groot huis om bij te houden, dus zou niet weten hoe ik het zou moeten combineren. man werkt 80 uur per week. ik vind het prima zo. mn man verdiend goed, ik hou nergens mn hand op verder. als alles straks naar school gaat wil ik wel weer iets gaan doen maar niet meer voor een baas. maar dat duurt nog minstens een jaar of 6 dus denk ik nu nog niet over na
Ik werk omdat we anders financieel niet meer rond kunnen komen. Maar vind het ook wel lekker om er even tussenuit te zijn.
Allereerst omdat er gewoon rekeningen betaald moeten worden, maar daarnaast ook omdat ik de intellectuele stimulatie nodig heb.
Ik werk ook en dan ongeveer om dezelfde reden als jij TS Er even structureel tussenuit zijn en even iets anders is voor mij heel belangrijk ivm mijn kans op terugkeer depressie.
Ik werk vanwege: Geld. Ik heb straks ook nog een restschuld af te betalen van koophuis met ex. En we hebben het gewoon nodig. Ik vind mijn werk ook erg leuk, en het is fijn om onder de mensen te zijn.
Ik werk niet omdat we van 1 salaris kunnen rondkomen en ik dus bij ons kindje kan blijven (algemene reden), maar ook omdat ik de middelbare school niet heb afgemaakt en graag eerst verder wil leren voor ik na een baan ga zoeken, zodat ik niet het laagste van het laagste hoef te verwachten, want dat wordt 'm niet met mijn lichaam.. (persoonlijke reden)
Dat is ook erg moeilijk in deze tijd, succes met zoeken. Mijn man stuurde per dag wel 5 a 10 brieven en na anderhalf jaar heeft hij er pas een (terwijl hij genoeg ervaringen heeft).
Ik werk heel graag. Maar ik ben ook alleenstaande mama dus ik moet zeker zorgen dat mijn zoontje eten en alles krijgt wat hij nodig heeft.
Ik werk niet vanwege mijn gezondheid. Ik had het graag anders gezien, want ik had echt héél leuk werk! Maar ja.. dat heb je niet voor het kiezen.
ik werk helaas niet meer door mijn gezondheid. Mijn rug wil op het moment heel slecht. Ik heb een wajong uitkering op mijn rug. Hopelijk kan ik later wel weer werken.
Ik werk vooral omdat ik het werk erg leuk vind. Ik zou ook niet de hele dag thuis kunnen zitten met mijn dochter. Daarnaast hebben we het geld ook gewoon nodig.
De eerste 4 redenen. Ben alleenstaande moeder dus moet wel, moet toch voor mijn kinderen zorgen, dus ook financieel. Maar vind het ook leuk werk gelukkig, en kom er ook niet meer tussen als ik er tijdelijk stop met werken, dus voor mijn 'carriere' is het ook noodzakelijk. En ik haal er ook voldoening uit. Dus een noodzakelijk goed
Ik werk omdat mij dit persoonlijk tot een leukere mama maakt. Ik voel mij zelfstandig, ik kom onder de mensen en kan mijn ambities kwijt.