Waarom werk jij wel of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door MoedervanSafia, 25 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ik werk wel/niet

1. Ik werk voor het geld

2. Ik werk voor het uitbreiden van mijn carriere

3. Ik werk voor de sociale contacten

4. Ik werk omdat ik geen andere keus heb (schulden etc)

5. Ik werk omdat ik eigen baas ben

6. Ik werk niet omdat mijn partner al genoeg verdient

7. Ik werk niet omdat ik thuisblijfmoeder/huisvrouw ben

8. Ik werk niet omdat ik daar geen zin in heb

9. Ik werk niet door mijn gezondheid

10. Anders namelijk:

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Hoi hoi dames,

Pas geleden een workshop gevolgd en vond het ook wel interessant om te weten waarom leden van ZP werken of juist niet?

Wat is jullie reden?

Mijn reden:

Ik ben afgestudeerd voor bank en verzekeringen, met moeite afgemaakt en het voelt niet meer goed. Ik wil graag doorgroeien in de zorg en heb dus nu een bijbaan in de zorg :).
    De reden voornamelijk dat ik ben gaan werken is, om eventjes weg te zijn van huis. Hele dagen thuis zitten en de grootste zorg op mij nemen voor mijn dochter + man begon eentonig en langdradig te worden. Wel fijn om ook even onder andere mensen te zijn.

en nu jullie :p

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    ik heb altijd gewerkt maar toen de jongste geboren werd wilde mijn man heel graag da ik zelf voor de kleine ging zorgen plus erbij dat mn contract niet verlengd werd door bezuiniging. nu heb ik 3 kinderen en mn man een eigen zaak en we hebben een groot huis om bij te houden, dus zou niet weten hoe ik het zou moeten combineren. man werkt 80 uur per week. ik vind het prima zo. mn man verdiend goed, ik hou nergens mn hand op verder. als alles straks naar school gaat wil ik wel weer iets gaan doen maar niet meer voor een baas. maar dat duurt nog minstens een jaar of 6 dus denk ik nu nog niet over na

3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Ik werk omdat we anders financieel niet meer rond kunnen komen.
    Maar vind het ook wel lekker om er even tussenuit te zijn.:)

4. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ja tegenwoordig is het heel erg moeilijk om met 1 salaris rond te komen. Dus elke cent helpt :)

5. Aylen

Aylen Niet meer actief

Allereerst omdat er gewoon rekeningen betaald moeten worden, maar daarnaast ook omdat ik de intellectuele stimulatie nodig heb.

6. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk ook en dan ongeveer om dezelfde reden als jij TS ;)
    Er even structureel tussenuit zijn en even iets anders is voor mij heel belangrijk ivm mijn kans op terugkeer depressie.

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik werk vanwege:
    Geld. Ik heb straks ook nog een restschuld af te betalen van koophuis met ex. En we hebben het gewoon nodig.
    Ik vind mijn werk ook erg leuk, en het is fijn om onder de mensen te zijn.

8. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Ik werk niet.. omdat ik geen werk kan krijgen, maar zou heeeel graag willen werken!~

9. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Voor het geld.

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik werk niet omdat we van 1 salaris kunnen rondkomen en ik dus bij ons kindje kan blijven (algemene reden), maar ook omdat ik de middelbare school niet heb afgemaakt en graag eerst verder wil leren voor ik na een baan ga zoeken, zodat ik niet het laagste van het laagste hoef te verwachten, want dat wordt 'm niet met mijn lichaam.. (persoonlijke reden)

11. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Dat is ook erg moeilijk in deze tijd, succes met zoeken.

Mijn man stuurde per dag wel 5 a 10 brieven en na anderhalf jaar heeft hij er pas een (terwijl hij genoeg ervaringen heeft).

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik werk heel graag.
    Maar ik ben ook alleenstaande mama dus ik moet zeker zorgen dat mijn zoontje eten en alles krijgt wat hij nodig heeft.

13. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik werk niet vanwege mijn gezondheid. Ik had het graag anders gezien, want ik had echt héél leuk werk! Maar ja.. dat heb je niet voor het kiezen.

14. Imensa

Imensa Niet meer actief

dit.

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik werk helaas niet meer door mijn gezondheid. Mijn rug wil op het moment heel slecht. Ik heb een wajong uitkering op mijn rug. Hopelijk kan ik later wel weer werken.

16. singa

singa Niet meer actief

Ik werk vooral omdat ik het werk erg leuk vind. Ik zou ook niet de hele dag thuis kunnen zitten met mijn dochter. Daarnaast hebben we het geld ook gewoon nodig.

17. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik werk niet omdat ik geen baan kan vinden.
    Heel erg jammer!

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    De eerste 4 redenen.
    Ben alleenstaande moeder dus moet wel, moet toch voor mijn kinderen zorgen, dus ook financieel.
    Maar vind het ook leuk werk gelukkig, en kom er ook niet meer tussen als ik er tijdelijk stop met werken, dus voor mijn 'carriere' is het ook noodzakelijk.
    En ik haal er ook voldoening uit.

Dus een noodzakelijk goed ;)

19. 2jees

2jees Niet meer actief

Niet, omdat ik nu moeder ben. Geen onnodig geld uitgeven, proberen te sparen en dan gaat dat prima.

20. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik werk omdat mij dit persoonlijk tot een leukere mama maakt. Ik voel mij zelfstandig, ik kom onder de mensen en kan mijn ambities kwijt.

Deel Deze Pagina