Hoe "beginnen" jullie pakjesavond? Laten kloppen door buren en dan zaken voor de deur? Of een andere manier? Brief in de bus met film van de Sint? Of een brief met een opdracht voordat de zak met kadootjes gevonden wordt? Ik zoek wat inspiratie. We vieren Sinterklaas met 7 volwassenen en drie kinderen (11, 4 en 1/2 jaar). Ben benieuwd!
onze dochter is nog te jong dus hier niet van toepassing maar bij ons was het vroeger altijd zo , schoen zetten en dan de volgende ochtend cadeautjes erin voor de kindjes en toen we wat ouder waren werd er inderdaad op de deur geklopt en stonden er cadeau's en 10 minuten later stond mn tante voor de deur.. goh haha
Hier klopt een buurman vanavond hard op de deur en gooit strooiavond naar binnen... Als de kinderen dan aan komen rennen zien ze een wasmand met pakjes staan.
Ik ben zelf Piet en ik breng de pakjes. Heel erg leuk om te doen. Vroeger werd er bij ons ook gebonkt en dan stond er een zak.
Strooiavond? Hier heb ik bedacht om te zeggen dat ik even de was ga doen boven. Daar pak ik vervolgens de zak met cadeautjes en zet dat buiten neer voor de voordeur. Vervolgens terug naar binnen en zeg dan tegen mijn zoontje dat ik zwarte piet net gezien had. Dan mag hij de deur openmaken en daar staat dan een enorme zak vol cadeau's.
Ik ben nog even aan het denken. De opa's en oma's komen (6 stuks) en die gaan stiekem de cadeau's in de zakken doen in de schuur. We hebben de video van de Sint en die zegt ook dat de pakjes in de tuin staan. Maar denk ook wel leuk als de buurman even klopt. Even overleggen!
Hier vorig jaar film van sint in de bus, maar wel even de buurman laten bonken. Pakjes lagen in de keuken, maar ipv de zakken vond hij 1 klein kadootje en een brief met aanwijzingen hoe gelopen moest worden. Hele speurtocht door het huis uitgezet en daar werd heel strict aan gehouden.Overal lag 1 pakje en de volgende brief. Pakjes lagen uiteindelijk op zolder. Was heel erg geslaagd!
Hier doet de buurvrouw het eerste briefje in de brievenbus en dan volgt er een soort speurtocht door het huis met steeds een aanwijzing naar het volgende briefje en dan uiteindelijk naar de cadeaus (die liggen gedeeltelijk in de auto en wat er niet meer in pastte ligt in de meterkast).
de film zit hier sochtends in de schoen met een boodschap dat ze deze om 17 uur mogen aanzetten (even overleggen met man hoe laat we eigenlijk gaan beginnen) Vorig jaar heeft mijn zusje Zwarte Piet gespeeld (ze herkenden haar gewoon niet hihi) en het jaar ervoor, op de ramen gebonkt enzo, dus we wisselen het een beetje af... Misschien volgend jaar een Sinterklaas (dan zijn ze allebei nog net jong genoeg maar ook oud (en bewust) genoeg ervan.
Onze dochter is ook nog te klein, dus doen we dit jaar niet iets in die trant. 'Vroeger' was mijn vader altijd nét naar de wc o.i.d. als zwarte piet de cadeautjes voor de deur kwam zetten
Hier komen 2 Pieten die rond 16.30 aanwezig zijn. Ze krijgen allebei één pakje die ze samen met een Piet uit zullen pakken. Als de Pieten weg zijn mogen ze samen om en om de pakjes uit pakken terwijl er wat lekkers te snacken op tafel staat.
en uitpakken? doen jullie spelletje, omstebeurt? nog leuke tips om niet in 5 min de hele berg uitgepakt te hebben?
Hier deed de buurman het altijd. Vader moest altijd de auto nog parkere en gaf dan de pakjes af bij de buurman. We vierden het altijd met de familie bij opa/oma of een oom/tante. Als het hij ons was dan was het al bij de buurman. Die klopte dan aan en dan stonden alle cadeaus voor de deur. 1 keer hebben we hem betrapt en toen zei hij dat Sinterklaas ze bij hem bezorgd had. Geloofden we ook nog ^^
was vroeger de piet voor ons buurmeisje en haar kleine broertje. 2 zakken vol met kadotjes voor de deur, bonken en hard weg rennen. 1x waren ze iets te snel dus moesten we improviseren. normaal renden we(mn pa en ik) terug naar ons eigen huis. maar toen waren ze opeens zo belachelijk snel bij de deur dat we beide hard onderuit gingen in de modder omdat we een U-turn moesten maken naar de bosjes. lache joh. heb helemaal dubbel gelegen in de bosjes. hebben er zo'n 10min daar gestaan omdat ze steeds rondjes om t huis renden om te kijken of ze piet nog zagen, ze wilden tekening geven. bij ons: vanavond gaan de kadotjes naar de buren alvast en morgen avond zetten ze t voor de deur en bonken op t raam. hebben alle tijd om weg te komen want mijn zoon is niet zo snel Nu alleen kleine dilemma, kadotjes liggen onder bed van zoonlief verstopt (jaja lekkere verstop plek maar zn bed is helemaal dicht dus was enige plek waar het kon) maar ehh dat bed is best zwaar en moeten dus met zn 2en optillen om de kado's er onderuit te halen. maar zoonlief is ook thuis gaat dus nog leuk worden vanavond hahaha