Vorig jaar de buurman gevraagd hard op het raam te bonken,mijn man had de cadeautjes al voor de deur gezet. De spanning die ik als kind voelde weet ik nog zo goed, Ik denk dat het morgen een hyperdagje wordt, en daarna hard door de schoorsteen roepen: bedankt sinterklaas, en dag sinterklaas en dan vanaf morgen door naar kerst.
Hier maar ff aan de buren vragen of ze ff willen kloppen en dan een zak vol met pakjes voor de deur voor me knul. Vroeger bij mij gaf me vader de sleutel van de voordeur aan de buurman en we gingen altijd ff weg en als dan weer thuis waren was de rommel piet geweest heel het huis over hoop . Kwam er toen achter waarom de sleutel altijd naar de buurman ging haha.
hier gaan we met de hond lopen en als oom dan uit het werk komt zet hij de kado's in huis. als we dan terug komen ik oom weg en staan de kado's in de kamer. oom doet dan of hij net komt aanrijden met de auto
Nee wij doen geen spelletje, daar zijn de jongens nog te klein voor denk ik. Wij doen gewoon rustig aan (hoop ik) om de beurt een cadeautje uitpakken. Heb een tafel vol hapjes staan dus af en toe even een hapje, al ben ik bang dat de jongens niet te stuiten zijn en inderdaad het liefst alle cadeaus binnen 5 minuten open willen hebbne.
Wij gingen vroeger altijd op pakjesavond even op visite bij opa en oma, samen met mijn vader. Mijn moeder moest toevallig altijd werken tot een uur of 7. Als wij weg waren verstopte mijn moeder alle cadeautjes in de schuur, in de slaapkamers, op zolder, in de kasten, achter de gordijnen, etc. Als wij dan rond 7 uur terug kwamen(en toevallig kwam onze moeder dan natuurlijk ook net terug van haar werk) lag er voor elk kind een brief van sinterklaas bij de open haard, die we voor moesten lezen, en hierin stonden allerlei leuke gebeurtenissen van het afgelopen jaar.. Bijvoorbeeld over schoolresultaten, prijzen die we gewonnen hadden met sporten, en noem maar op.. Onder de brieven stonden de plekken waar we onze cadeautjes konden vinden, en 1 voor 1 mochten we dan een cadeautje 'zoeken', net zolang tot iedereen alle cadeautjes had.. Hier waren we wel de hele avond zoet mee.. Ik ga het hier op dezelfde manier doen, alleen is zoonlief daar nu nog te klein voor..
Wij hebben de sint dvd voor mijn nichtje. Dus ik twijfel nog, of zeggen hé .. hoorde je dat? Volgens mij ligt er wat in de brievenbus. Of de dvd inpakken, geven, kijken en dan beginnen? Sint zegt aan het einde dat de kado'tjes bij de voordeur staan en dan klopt de buuf heeeeel hard op de deur, die whats app ik als het moment bijna daar is!
ik weet het ook nog niet hoe we dat gaan doen... wij vieren het met mijn zus zwager en mn 2 nichtjes van 4 en 7... en mijn man ik en onze dochters! gezellig!! we gaan eerst lekker gourmetten... daarna de pakjes...
Hier gaat oom even buiten roken, dat valt toch niet op, langs de poort haalt hij de cadeautjes uit de auto en zet ze voor de deur met een flinke klap. In de tijd dat wij met moppie de cadeau's binnen halen zit oom al lang weer op de bank
mijn man moet morgen even in de keuken bezig, en zorgt dan dat de pakjes voor de deur komen., of als het regent in het fietsenhok ik hou ondertussen mijn zoontje even bezig in de kamer zodat hij het niet doorheeft. dan gaat de bel en gaat mijn man via de achterdeur weer naar binnen en vinden we de pakjes wij doen met een dobbelsteen gooien. wie een 6 gooit mag een pakje uit de zak halen. ik heb dat deze week al een paar keer geoefend met mijn zoontje hij weet nu goed wat hij moet gooien hihi wij deden vroeger zelf ook altijd al een dobbelspelletje, of 2 dezelfden gooien of een 6 ofzo
Ik ben alleen en de buren zijn er niet dus denk dat piet me maar belt om te zeggen dat het op het balkon staat of zo Haha
Nee idd... Hier waren altijd de gordijnen aan de achterkant dicht op strooiavond... Anders nooit... En dat viel ook echt niet op! En ik kan me nog die keer herinneren dat mijn vader de buurman ingeschakeld had om door het openstaande raam te strooien. (mijn vader wilde ook wel eens een keer onze gezichten zien ipv te staan blauwbekken in de tuin) Stel je voor: Mijn vader heeft de hele dag gewerkt, is er moe van en valt na het eten op de bank in slaap. De buurman bonst als een idioot op het raam... Mijn vader zit precies in de strooirichting dus die krijgt een lading pepernoten recht in zijn gezicht! Hij schrikt zich helemaal kapot en wil, vloekend als een bootwerker, naar buiten rennen om "die idioot die hier pepernoten loopt te gooien" wat aan te doen! Mijn moeder heeft alle moeite van de wereld moeten doen om mijn vader ervan te overtuigen dat het de buurman was en dat hij dat zelf afgesproken had... Maar goed, dat is off topic: Ik verstop morgenvroeg alle cadeautjes bij de kinderen in bed, onder de dekens. Ik heb net een gedichtje gemaakt, wat ik in de pot met pepernoten doe. Morgen zo rond 14.30 krijgen ze wat lekkers, pepernoten dus! Dan vind ik het briefje waarin staat dat de cadeautjes verstopt zijn "op het warme plekje waar ze altijd slapen" met uitleg dat Sint het wel fijn vind dat het woensdag is, want dan kan hij lekker vroeg met uitdelen beginnen en kan hij ook op tijd naar bed...
Ook leuk trouwens om de pakjes door het hele huis te verstoppen. En die video van sint lijkt me ook geweldig!!!
Bij ons zongen we gewoon met een cd met sinterklaas liedjes mee in onze pyjama, schoentje zetten en dan naar bed...'s ochtends vonden wij dan onze cadeautjes. (België)
Hier gaat 1 van de aanwezige mannen 'naar de wc', hij zet dan alle cadeautjes in de gang en bonkt daarna hard op de deur en gooit een flinke hand pepernoten naar binnen. Dan duikt hij snel terug de wc in, om er verbaasd weer uit te komen, net als wij ins met de kids staan te verbazen over alle pakjes die zwarte piet achter heeft gelaten. Altijd weer leuk.
Emmer strooigoed brief en sleutel bij de buren neergegooid alle zakken met cadeau's in de bus gedaan de bus los gemaakt om 6 uur en de buren alles voor de deur gezet half naar binnen vallend , brief in de brieven bus met dobbelsteen er in en toen alles klaar was hebben ze de emmer met strooigoed een giezel gegeven zodat alles tegen de kamer deur kwam, kinderen waren dol enthousiast en snapten er niks van zo leuk haha...
Heb het draaiboek net klaar liggen voor vanavond. De planning is als volgt: iedereen in de woonkamer, vervolgens ga ik of mijn vriend even naar de keuken... piepen via de voordeur naar buiten, kadootjes zitten in de auto voor het huis. Belt aan/ rommelt op de voordeur. Rent vervolgens als een bezetene om het huis om via de achterkant weer achteraan aan te sluiten bij de (hopelijk) verbaasde troepen bij de voordeur. Mijn vader -meester in het strooien van pepernoten (heeft ons tot een jaar of 8 tot de gelovigen weten te overtuigen met zijn fabuleuse strooitechniek)- gooit bij openen van de voordeur met de noten. ... ben benieuwd! Moet niet vergeten de achterdeur van het slot te halen en de luxaflex vast om hoog te doen... anders is de familie bij de voordeur 15 liedjes verder eer je binnen bent. @Bluesky: