pakjesavond, hoe de cadeaus bij de deur krijgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Poohbeer2, 25 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megacarls

megacarls Niet meer actief

Wij hebben een garage. Als ik overdag beneden ben met de kinderen zet papa vast de cadeaus van ons en van de overburen in onze garage. Het is een klusgarage dus de kinderen mogen er niet komen. De garagedeur is naast de voordeur. Als het tijd is zet papa de cadeaus voor de deur (buiten dus) en laat de deur op een kier. Papa komt weer binnen en even later kloppen overburen op het raam en smijten een hand pepernoten tegen de tussendeur. 'Zwarte piet' verstopt zich achter het muurtje van ons huis totdat we de cadeaus binnen hebben gehaald. Daarna moet papa plassen en doen wij ditzelfde voor de overburen.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    mijn ouders deden en doen dit altijd zelf. zakken in de schuur en zo genaamd moet er 1 dan even wat uit de schuur halen;)
    zakken mee en omlopen naar de voordeur. neer zetten en op de ramen rammen en maken dat je wegkomt. kids staan ondertussen bij de voordeur en opa of oma komt ondertussen weer via de achterdeur binnen. heel verbaast dat hij dat gemist heeft:)

ook wel eens andersom gedaan: oma gaat "naar de wc". glipt via de voordeur weg. loopt om en zet de zakken voor de achterdeur, ramt op de deuren en maakt dat ze weg komt. kids bij de achterdeur en oma komt via de voordeur weer binnen en komt "van de wc" af.

mijn moeder is ook weleens gewoon wat boven gaan pakken. ze heeft alle zakken onderaan de trap gezet, witte handschoen aan en pepernoten de woonkamer in gesmeten (tussendeur zonder glas). toen gauw naar boven geglipt. wij waren te verbouwereerd om meteen naar de gang te rennen. eerst van de schrik bekomen en dan op de pepernoten afvliegen;)
    vervolgens gingen we naar de gang en sleepten we de zakken naar binnen en moeders kwam helemaal verbaast naar beneden omdat ze zwarte piet gemist had..

3. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Die speurtocht vind ik ook een heel erg leuk idee. Misschien kan ik daar wel iets mee doen. De buren in het complot, die hebben geen kinderen en zijn altijd wel in voor iets leuks. Bedankt voor alle leuke verhalen en ideeën

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Wij hebben de buren een keer aan laten bellen en de zakken vanuit onze schuur bij de voordeur laten zetten. (moesten we wel het rolgordijn in de keuken dichtdoen want als je voor de deur staat, sta je recht voor het keukenraam)

We hebben het ook een keer in de schuur gezet, en hen dan lege bierflesjes in het krat in de schuur laten zetten. We waren de ochtend weggeweest, dus Piet had het dan vast daar neergezet.

En een keer op zolder met het dakraam open (het regende dus wilde het niet buiten zetten) ik ging toen 'de was doen' en heb toen hard naar beneden geroepen dat ze moesten komen kijken.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wij hebben zwarte pieten geregeld, allen de vraag:hoe komen hun aan de zak vol cadeaus? Na het verhaal van blauwespeen durf ik het niet meer buiten om dehoek te zetten :(

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Waarom elke keer iets anders verzinnen? Hier laten we een buurman/-vrouw een zak met cadeautjes voor de deur zetten en aankloppen (bonken).

Deel Deze Pagina