hier altijd iemand die even naar de wc moet (naast de deur) die bonst keihard op de deur en vlucht de wc in. om daarna stom verbaasd eraf te komen dat er een zak voor de deur staat. ook een keer gedaan hard op de muur kloppen en ineens pepernoten door de kamer gooien kids wisten niet waar ze het moesten zoeken. helemaal hyper meteen
Wij hebben het vorig jaar met zus en kids gevierd en ook een brief in de brievenbus van de sint. Hij had het erg druk maar piet had de pakjes al op de zolder gezet. Allemaal naar boven om de cadeautjes te halen. Werkte goed. Ze waren toen bijna 1, 2 en 3.
wij waren altijd al een week de wasmand kwijt... en dan op pakjesavond werd er op het raam gebonkt, en stond inééns.. de wasmand gevuld met kadotjes bij de voordeur... stond altijd al een week klaar bij onze buren die oudere kinderen had zijn voordeur was meteen naast onze voordeur
Doe het in ieder geval niet zoals bij ons: Mijn destijds 4 jarige zoon en mijn 6 jarige zusje waren op pakjesavond druk aan het spelen. Ik had de gordijnen al dicht, want mijn buurman speelde voor Piet... Hij bonsde dus op een gegeven ogenblik op mijn ramen en binnen 2 seconden hadden de kinderen de gordijnen opengerukt..... Gelukkig was de buurman nergens te bekennen. De volgende ochtend vroeg ik hem hoe hij toch zo snel had kunnen verdwijnen, en wat liep hij toch moeilijk Hij had de kinderen horen aan komen rennen en was in 1 grote sprong over mijn heg (toch al gauw 1,5 m hoog ) gesprongen en daarbij verkeerd terecht gekomen
@mamabri: Oh humor, da's toch een geweldig verhaal om ze over een paar jaar te vertellen. Die arme buurman!
Van vroeger: zwarte piet moest plassen en heeft de cadeautjes in de badkamer achter gelaten. Alle cadeaus lagen in het bad en ik ging kijken of de wc bril zwart was Het allerleukste vond ik vroeger als de cadeautjes verstopt waren in de woonkamer. Wij werden naar boven gelokt met 'zingen voor zwarte piet' en 'he volgens mij zag ik een veer, ja echt daar!'
Gelukkig kon de buurman er zelf ook om lachen hoor: en inmiddels kennen zij het verhaal wel: morgen wordt mijn destijds 4-jarige alweer 17, mijn zusje is bijna 20
In Belgie vieren ze het 6 december en wij zetten het de avond klaar en dan als ze wakker worden hebben ze kadotjes..... vorig jaar kwam er een piet die was boven aan het wachten en kwam toen met de zak vol kadotjes naar beneden heel leuk!
Kan je niet iemand voor late kloppen zodat ze daar gaan kijken en ondertussen de zak bij de pui neerzetten?
Hier ook even kijken, m'n ouders en zusje + nichtje komen ook, maar zij hebben ook cadeaus, dus even kijken hoe we dat gaan afstemmen met de jutezak enz denk dat een van ons even meeloopt naar de auto en snel de cadeaus in de zak doet en dan vertellen de sinterklaas wat bij opa en oma heeft neergelegd
Wij houden de deur naar de gang altijd angstvallig gesloten, en hangen er vaak wat overhemden aan hangertjes aan, om het raam erin af te dekken, en dan gaat 1 van de mannen 'naar de wc', die haalt alle pakjes van boven of uit de kast, waar ze dan ook staan. Dan bonkt hij hard op de gang deur, gooit 2 handen snoepgoed naar binnen en duikt de wc in . De kinderen zijn altijd zo overdonderd en duiken gelijk op het strooigoed dat ze hier nooit iets van merken. En san rennen ze naar de gang natuurlijk, waar de pakjes staan. En papa verbaasd de wc uitkomt over al die herrie.
Hier zet ik de zakken met de cadeaus in de keuken na het eten als ik toch aan het afwassen ben. De kids zijn dan toch in de kamer en komen de keuken niet in. Mijn man gaat dan later even naar de wc (naast de voordeur) en klopt even op de deur. Dan kunnen de kids de keuken in om de zak te pakken.
Vorig jaar hebben we een piet laten komen, we hadden de zak op een bepaalde plek neergezet en die nam ze mee. Dit jaar hebben we een dvd besteld. De Sint zegt dan op het einde waar de cadeautjes liggen.
Vroeger gingen we altijd een uurtje bij oma op visite. Toevallig altijd op 5 December Als we dan terug kwamen lagen er allemaal kadootjes in de woonkamer. Ook waren alle kadootjes een keer aan touwtjes door de hele woonkamer opgehangen.
Vroeger zetten mijn ouders altijd de cadeaus in de schuur. De buurman zetten ze dan voor de deur en belde aan. Maar lekker lang en vaak achter elkaar voordat wij dan bij de deur waren, want op een vreemde manier zat deze vijf december vaak opslot, was de buurman nergens te bekeken. Mijn vader moest ook vaak even wat ophale bij de buren maar deed daar precies hetzelfde
Ja, maar het is wel een SUPERaanbieding he? Eerst kostte hij 34,95! *proest* Hier moet altijd de container buiten gezet worden. Vorig jaar heb ik Damiën gevraagd of hij even een liedje wilde zingen, zodat ik het kon filmen. Dat hebben we op de trap gedaan, toen heeft m'n man dus heel hard op de deur gebonkt en aangebeld. Ooooh, dat koppie! Man kwam uiteraard weer door de achterdeur naar binnen en had nét gemist dat er aangebeld werd..