Hier komen er vrienden van ons die zich als piet verkleden even binnen, geven ze de pakjes en zeggen hoe jammer sinterklaas het niet vind dat hij niet bij Lex kon komen, maar dat hij het zo druk had
Haha, dat heb ik ook. Ik schijn als kind wel eens gezegd te hebben: "Papa je moet stoppen met roken, nu heb je wéér gemist dat Zwarte Piet aanklopte." Haha en niks doorhebben hè. Nu is onze zoon een stuk slimmer dan ik dus wij zouden dit het liefst regelen met iemand van buiten. Nadeel is gewoon dat we maar een klein halletje hebben waar de wc zit en de trap zit in de kamer. Dus daar kunnen we niet veel mee. We hebben een open keuken en geen bijkeuken ofzo. De hele benedenverdieping is één grote ruimte (uitgezonderd het mini-halletje) en door de schuifpui ligt de hele achtertuin in beeld. Daar kunnen we dus allemaal niet veel mee. Iets in de voortuin doen gaat ook niet. Vol in het zicht voor diverse andere woningen met gelovige kinderen. En dan het risico dat mensen de cadeaus jatten... Pfff, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan. Wat kansloos! We zullen de cadeaus dus sowieso boven moeten verstoppen. Dat wordt op zich al een uitdaging, aangezien er nog meer mensen komen. Ik denk dat ik hun vraag dat de dag ervoor te doen ofzo en dat mijn man dan zoonlief meeneemt voor de boodschappen. Extra uitdaging in dit verhaal: we vieren het 8 december (dus over precies 3 weken) en ik ben nu 40+1 dag zwanger... Ik heb dus sowieso op het moment dat we het vieren minder dan 3 weken ervoor bevallen. En hoewel ik normaal erg creatief ben met dit soort dingen, ontbreekt het me even aan de puf om een uitgebreide speurtocht door het huis op touw te zetten. Ik denk dus dat we het maar bij een telefoontje van de Sint houden. Eén van de collega's van mijn man zal dat vol overgave kunnen, denk ik. Mocht onze zoon dan al doorhebben dat Sint eigenlijk al vertrokken is, kunnen we nog een mooi verhaal er omheen doen hoe Sint belt vanaf de boot.
Tupp: en er zijn natuurlijk ook wat pisten achtergebleven voor de laatste kadootjes en het opruimen van het Sinterklaasjournaal en het pietenhuis.
Hier gaan we de buurman/vrouw vragen of ze een brief door de bruevenbus willen doen. Daar begint een speurtochtje met een paar kleine opdrachtjes. Als ze die goed gedaan hebben dan vinden ze de cadeautjes Vorig jaar hebben we de video van sint besteld, was ook een succes.
Lees leuke dingen hier! Hier is hij nog klein dus hier legt papa ze op de trap na het eten 'als hij even plassen is' en dan lok ik hem met een smoesje wel naar de gang.
dit deed mijn man vorig jaar ook. die kwam dan stiekem weer binnen via een andere deur. lopen we met de gevonden kadotjes terug naar de woonkamer vraagt zoonlief doodleuk waarom papa via die deur naar binnen kwam.. die had het dus blijkbaar door op een of andere manier. heb zelf jaren lang als bonk-piet gespeelt. laatste keer moest ik echt rennen voor mn leven. buurjongen en buurmeisje waren zo belachelijk snel. mn vader rende hard naar binnen en ik gleed uit in de modder en moest me snel verstoppen tussen de grote coniferen. knie flink geschaafd, heb week mank gelopen. maar wat waren die kids blij! super leuk om hun dan te zien zoeken. was als de dood dat ze mij zouden vinden want ze renden rondjes om het huis. zijn wel 4x langs mij geweest . dit jaar voor ons ook de grote vraag hoe we het gaan doen. wonen hier pas heel kort, 1 buurman weet niet wat Sinterklaas is, en de andere heb ik nog niet echt contact mee en zijn er die avond volgens mij niet. Mijn vader zou kunnen aankloppen maar die zit dan nog op zn werk. denk dat ik de zak op kamer van mn dochter zet, raam open. en dan doen alsof ik gebonk hoor ofzo 'piet vertrokken door het raam'. of wat iemand hier ook al zei, kids douchen, papa beneden zak voor de deur zetten en dan hard gillen dat hij de kadotjes ziet staan als de kids toevallig nét klaar zijn met douchen
Zo heeft zwarte piet bij oma een jaar of 5 geleden het ruitje uit de voordeur getikt.. dat was dus bons bons bons rinkel ! Dit jaar halen we de kinderen uit school en dan ligt er een spoor van pepernoten naar de achterdeur als we thuiskomen. Zo kunnen ze op tijd uitpakken en nog even spelen.
Hier komt Sinterklaas met zijn pieten de pakjes brengen, ben zo benieuwd naar de gezichten vd kids ze weten namelijk van niets!
Vorig jaar hadden we echte pieten en vierden we het met familie. Nu een doordeweekse dag en eerst dacht ik, de buurman! Maar idd de gelovige kids in de buurt... Niet aan gedacht! Toch nog maar even over nadenken dan. Pieten ziet m'n zoontje die dag al op de opvang...
Toen mijn nichtjes nog klein waren, heeft mijn oom een echte Sint, toen per telefoon, geregeld, voor een groep kids. Die vent is nooit komen opdagen... Kinderen in tranen, groot drama...Het jaar daarop heeft m'n oom m weer geregeld en hem naar hun huis gestuurd waar niemand was. Mijn oom is toen gaan kijken en die Sint was wel gekomen en stond vloekend voor een dichte deur! Net goed hahaha!
Ja maar de mensen met gelovige kids hebben allemaal de gordijnen dicht omdat overal een papa buurman opa de kao's voor de deur gooit . Vroeger thuis klopte de buurman op de deur gooide pepernoten naar binnen en zette de kado's voor de deur. En gekke kinderen gaan direct pepernoten zoeken en dan nog al zag je de buurman wel buiten was dat natuurlijk heel normaal en was het ikcdacht dat ik wat hoorde dus even kijken en even later mocht mijn vader bij hun kloppen haha. Wij laten de sint met pieten komen en bij schoonfamilie gaat 1 van de mannen naar de wc en zegt goh er staan kado's daar mag zelfs niet geklopt
Ik woon hier met allemaal bejaarden, dus een buurman/vrouw op de deur laten bonzen gaat niet lukken, die zijn nooit op tijd weg voor mijn dochter aan komt rennen
Vorig jaar heb ik de video van de sint besteld, kon k zelf kiezen waar ik hem over wou laten praten enz, ook het einde, dus heb ik hem laten zeggen dat de cadeau's bij de voordeur staan, Onze dochter zat zo in gedachten bij wat sinterklaas (op die dvd) allemaal zei dat ze niet doorhad dat ik (opa en oma enz zaten gewoon bij haar) de zak met cadeau's bij de deur neer had gezet! Dit jaar weer zo'n dvd besteld, omdat een week ervoor de sint met 2 pieten komt, vanuit de buurtvereniging hier
sorry, ik zie gelijk alles voor me.... Oma vlucht met rollator..... (heb erg respect voor ouderen hoor, maar vond het grappig zo te lezen!) Hoe wij het dit jaar doen, weet ik nog niet. Stiefzoon hoort nu bij volwassenen, maar hij snapt het nog niet allemaal. We gaan hem er nu wel bij betrekken...
Oooh wat heerlijk dit, dat gebons op de deur en vliegende pepernoten vind ik het allerleukste aan het Sinterklaas vieren. Ik ga dan zelf ook bijna weer geloven Ik overweeg om een buurman te vragen, maar daar heb jij niks aan TS Zo deden we dat vroeger ook thuis. De bejaarde buurman die ook nog eens slecht ter been was, bonsde op de deur en belde aan. Om te voorkomen dat wij hem zagen, moesten we eerst een liedje zingen.
wij gaan na het eten onze zoon in de pyjama doen en laten hem dan na die tijd zelf zijn luier in de vuilnisbak gooien en dan komt hij als het goed is tot de ontdekking dat de achterdeur openstaat en er zakken cadeaus staan.