hoi! pakjesavond komt er weer aan! nu doen wij met de familie al jaren het dobbelspel, al in verschillende varianten gedaan, maar ik wilde dit jaar wel weer eens iets anders doen. Hebben jullie leuke ideëen? surprises willen mijn ouders per se niet, te veel gedoe maar een ander spel oid dus wel. ben benieuwd hoe jullie het vieren!
een speurtocht door het huis en dan op de cadeautjes nummertjes plakken die corresponderen met een opdracht die ze meoten doen..... de nummertjes op een vel papier schrijven met bij behorende opdrachtjes en die als brief door sinterklaas door de brievenbus gooien met een heleboel pepernoten....
oja, is ook wel leuk! maar ik zie mijn ouders nog niet zo snel door ons huis speuren, laat staan opdrachtjes doen.. ik bedacht me net dat we vroeger een 'zwarte pieten kwartet hadden. eens navragen of die nog ergens is en daar misschien iets mee doen..
Bij Etos is een zwartepieten spel, soort ganzenbord achtig. Als je op een Piet komt moet je een liedje zingen, bij een Sinterklaas moet je iemand een kadootje geven, bij een kadootje mag je er zelf een pakken etc.