We gaan binnekort met een aantal mensen gourmetten en er zitten dan ook 3 kindjes bij in de leeftijd 2-3 jaar (onze zoon vindt dat helemaal leuk gourmetten ) maar wat zijn nou echt leuke dingen die die ook makkelijk kan eten (nu eet onze kleine man alles op sperziebonen na ) maar wil het voor alle kindjes aantrekkelijk maken !
Mini kaassoufle's (ook voor volwassenen erg lekker) Fruitsalade Verder eten kinderen van alles wel een beetje mee toch?
Pannenkoekenbeslag! Met allemaal dingetjes erbij om zelf pannenkoekjes te maken. Of hartige dingetjes als je meer van pizza houdt, kan ook! Of geklutst ei, om omeletjes te maken...laat ze maar lekker zelf bezig zijn.
Kleine hamburgertjes, kleine sate stokjes. Een eitje bakken in de kleine pannetjes. Kinderchampagne. Snoeptomaatjes/komkommertjes/paprika's en natuurlijk stokbroodjes!
Pannekoek beslag in een klein spuitflesje, dan kunnen ze zelf mini pannekoeken bakken in de pannetjes
Bij ons is frikandel een succes. Eerst 1 keer door de lengte door snijden en dan nog eens door de midden. Mini hamburgers, komkommer, stokbrood
Stukjes stokbrood in wentelteefjesmengsel en bakken. Banaan,ananas bakken. Wokzakje groente of paprika.
pannekoekjes laten maken in de bakjes, frikandel, kleine hamburgers, veel stokbrood, Wij hebben bij gourmetten ook altijd plakjes kaas, lekker op een stokbroodje of in een pannetje met champions.. heeeerlijk.. hmm.
hier vinden ze eigenlijk alles lekker wat wij ook eten, ze zijn echt verzot op de koude schotel die erbij zit en stokbrood en komkommer e.d. Pannekoekjes en of eitjes maken vinden ze altijd leuk. Mini hamburgers is wel handig qua formaat, knakworstjes zijn lekker snel en makkelijk klaar.
volgens mij heb je bij de supermarkten ook van die kleine snitzels in dieren vormpjes, die zulle het ook goed doen
Ik vond gehaktballetjes/hamburgertjes en slavinkjes altijd erg lekker als kind Hmm, denk dat ik ook maar ga gourmetten met eerste kerstdag
wij hadden er ook altijd wel wat (kreukel) frietjes bij met satesaus. en verder idd. Pannekoekenbeslag. Minihamburgers. Knakworstjes. Minislavinkjes kipetjes. ei. stokbroodjes. ja zoveel. lekkere groentemix met kaas (paprika,ui, champions) wat kroepoekjes of totilla chipjes. van alles mogelijk.
onze kinderen zijn niet zulke vleeseters,maar wat wij meestal doen, is die diepvries hamburger en dan doormidden ( dat ze dunner worden) en dan in stukjes, dit vinden ze erg lekker. en dan evt hamburgertje misschien iets van een huzarensalade ofzo als ze dat lekker vinden.
En nu heb ik honger...en zin in gourmet met pannekoekjes en gebakken eitjes.... Maareuh...alles wat hier al opgenoemt is. En mn moeder kookte vroeger macaronie erbij en daar kon dan tomaten ketchup bij gedaan worden. Dat viel bij mij ook altijd wel in de smaak (voor erbij dan heh!)
er zitten inderdaad wat leuke ideeen bij. Ik zal er zo ie zo wat pannenkoekenbeslag bij maken. en wat hamburgertjes enzo. Onze zoon eet gewoon met ons mee hij lust gelukkig ook bijna alles, maar helaas is dat natuurlijk niet overal zo. hier gelukkig een vlees en groente monstertje enne macaroni bij de gourmet die had ik nog niet gehoord? (valt dat in de catogorie gekookte aardappels bij de bbq die hebben wij namelijk een keer gehad )
Hier een meisje van 2,5 en die eet bij de gourmet alleen maar een paar stokbroodjes en het hele schaaltje met komkommer!!! Hahaha, maar zelf pannekoekjes laten maken??? Ze zijn toch tussen de 2 en 3 jaar??? Sorry, maar daar zou ik me niet aan wagen! Maar het idee van pannenkoeken voor ze maken is wel leuk!! Zelf laten versieren is wel leuk, zijn ze lekker bezig
Ik snap wat je bedoeld, het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat ze helemaal zelf gaan bakken, maar ik durf het wel aan om samen met onze4 zoon een pannenkoekje te bakken in de zin van hij mag het beslag erin doen en "helpen" wij hebben de jongste van de kindjes.