Pakjesavond met kind dat niet meer gelooft

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Wijffie75, 10 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    We zijn dus allebei bijna jarig dus dan hebben we ook kadootjes voor elkaar.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hebben toevallig ook een jarige paar dagen voor sinterklaas :) Wij vieren sinterklaas avond met zijn drietjes met een zak kadootjes en lekkers erbij en idd misschien iets van een leuke film oid. Ik ga de zak ook nog steeds laten 'verschijnen' op de deurmat oid. Ben benieuwd of ik het voor elkaar krijg nu hij niet meer echt gelooft haha.

Verschil met verjaardag zit meer in gevoel denk ik. Al zal het dit jaar naadloos in elkaar overgaan want op 5 december komen oma en een oom overdag op visite voor de verjaardag en dan vieren we sinterklaas in de avond.... Ach, december is gewoon 1 grote feestmaand

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Toen ik er net uit was met mijn zoon. Vierde wij het toch weer wel daarna was zijn zusje al groot genoeg dus hij viert al 15 jaar sinterklaas.

Eerst door de kinderen van mijn zusje die ouder zijn dan hem. Daarna neefje jonger dan hem daarna zusje.

Wat ik merk ook als ze groter worden het blijft altijd leuk om met sinterklaas cadeautjes te krijgen. Ook hij zet zijn schoen nog. Komt natuurlijk door zijn zusje en gaat nog mee in dat feest gevoel.

Je kan het klein houden dit jaar. volgend jaar zit je er weer midden in.

Mijn moeder zegt altijd ben nog nooit uit de sint tijd geweest ook zij zorgde toen wij groter waren voor nog wat speciaals met sinterklaas avond. Klein cadeautje iets speciaals eten chocolade melk.

4. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Zo zou ik het ook doen. Het blijft net zo spannend.ook al gelooft ze nietmeer.

5. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ik zit eraan te denken om gewoon gezellig met zijn 3e te gaan gourmetten en dan 2 cadeautjes voor mijn zoontje te kopen en verder vind ik het wel best.
    Heb zelf ook niet zoveel met sinterklaas dus nu mijn zoontje niet meer gelooft besteden we gewoon wat meer aandacht aan kerst.

6. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Wij zijn nooit gestopt met vieren.. Met mijn familie vieren we het nog steeds elk jaar ondanks dat er geen gelovende kinderen waren. Als kind deden we al mee met surprises en nu wisselen we het af met het dobbelspel. Het gaat allang niet meer echt om de kadootjes, we doen ook een klein budget, maar gewoon een gezellige avond met elkaar hoort er m.i. wel bij:)

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Omdat onze dochter in onze familie een beetje het nakomelingetje is (duurde bij ons lang voordat het lukte) was het echte kinder sintvieren al voorbij voor zij het geheim kende. Vond ik erg jammer, ik heb nl hele mooie herinneringen aan het vieren met veel gezinnen (mijn vader had 7 broers/zussen met aanhang en kinderen).
    Jammer dat ik dat niet voor mijn dochter ook heb kunnen doen.
    Dit jaar geloofd ze voor het eerst niet meer. Ze gaf zelf aan wel te willen schoenzetten, dus dat mag ze 2x in de week met 5 dec als laatste keer. Cadeautjes doen we met de kerst omdat manlief dan wel vrij is en sintweekend niet. Ik doe met dochterlief een gezellige avond met een sintfilm ofzo op sinterklaasavond met wat sintsnoeperij.

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij vieren het wel, net bij de intocht geweest, schoenzetten, pakjesavond, de hele rataplan. Onze oudste twee geloven niet meer (nou ja....) en de jongste natuurlijk wel. Die krijgt het dit jaar voor het eerst echt bewust mee.

De oudsten vinden het toch allemaal nog even leuk, ook al weten ze nu dat het maar een verhaaltje is. Volgens mij geloven ze sinds vanmiddag wel weer, haha. Middelste was het meest overtuigd van de nepheid, maar hij durfde Sinterklaas niet eens een hand te geven zostraks.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier vieren we het dit jaar met het gezin op vrijdag 4 dec.
    Eerst gourmetten en dan wat pakjes uitpakken.
    De oudste zijn 10 en 12 jaar en geloven allang niet meer maar voor de jongste is het natuurlijk nog erg leuk.
    Ik maak een zak met kadootjes en dan een leuke film op.
    schoonmoeder wilde eerst met de hele fam gaan dobbelen maar echt geen zin in om weer met allemaal onzin kadootjes naar huis te gaan en het is een kinderfeest dus wij doen het lekker op deze manier.
    Veel leuker.
    Zien elkaar al vaak genoeg in december ;)

Deel Deze Pagina