Pakjesavond

Discussie in 'De lounge' gestart door Poohbeer2, 27 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Wij stonden op de 1 of andere manier altijd onder de douche als er hard aan de deur werd geklopt:D:D

Wij hebben dit jaar een video van sint.

2. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Oeeee die is slim! Ga ik onthouden:D

3. Deliana

Deliana Niet meer actief

Wij doen een speurtocht.... enveloppe door de bus met de boodschap dat sint en piet al in de middag geweest zijn toen we boodschppen deden. De pakjes zijn verstopt en die moeten ze zoeken dmv diverse hints. De eerste enveloppe verwijst naar de 2e, etc. Wanneer ze op zolder zijn, leggen we de zak snel in de trapkast, waar de laatste enveloppe naar verwijst.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat hebben we in Vlaanderen dan toch beter geregeld: op 5 december de schoen zetten, en 's nachts komt de Sint. Sinterklaas is hier dus op 6 december. Maakt het net iets makkelijker voor de goedheilig man :)

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik ga morgen rond 18:00 met hem naar boven, douchen. Zodra hij zijn pyjama broek aan heeft roep ik naar mijn man: lekker schat, koffie! Hij belt dan aan em hangt de zak aan de deur. Ik kijk uit het raam en zeg dan: daar rent piet!!!! :D misschien heeft hij wel een cadeautje gebracht.

6. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Haha die is wel leuk!

7. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Bij ons zit de badkamer beneden bij de voordeur, ik denk dat ik het bij de achter deur ga doen, gewoon binnen en dan klopt mijn man hard op de deur als ze net klaar zijn me hun badje.

8. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wij vieren het met mijn schoonouders, schoonzus en zwager en de nichtjes en onze eigen meiden uiteraard. De 4 kinderen zijn (bijna) 3, 7, 8 en 11. De jongste drie geloven nog in Sinterklaas. En juist om die twee meiden van 7 en 8 ben ik zo huiverig. Zij zitten op het randje van geloven en niet meer geloven. Ben zo bang dat ze er achter komen hoe het werkelijk zit. Dat mag natuurlijk wel, maar liever niet op pakjesavond zelf.

De tips van het douchen en dan de zak neerzetten is een hele leuke tip, maar hier niet haalbaar. En veel ruimte voor zoveel cadeautjes hebben wij nu ook weer niet. De volwassenen doen aan lootjes trekken. Dus het gaat om een paar zakken in totaal.

Ik hoop op de perfecte tip voor onze situatie.

9. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Misschien een leuk idee voor sommigen.
    We hebben op het werk een keer de zak van een verdieping hoger voor het raam laten zakken. Raam open en de zak naar binnen. De kinderen dachten dat hij van het dak kwam. Dat was vrij logisch want er zat geen kachel in de ruimte waar we zaten.

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier is papa eens uit zijn werk Zwarte piet tegengekomen die de zak met cadeautjes gaf, papa belde ons op en kwam dan met de zak achterin naar huis. Ook weleens de cadeaus in huis verstopt of de zak. Man de hond uitlaten, hard op de deur kloppen en de zak neerzetten om vervolgens een stuk weg te rennen :p etc.

Dit jaar waarschijnlijk iets doen met zijn vijfjes, omdat de dag anders zo lang is. Denk dat ik nog even naar binnen loop omdat ik iets vergeten ben en dan de cadeaus neerleg.

@ poohbear: kunnen opa en oma de zakken niet meenemen met eenzelfde soort idee 'piet ze daar gebracht' ofzo?

11. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    De zakken op verschillende plekken in het huis zetten en daar een draad omheen binden( goed vast binden) van een bolletje wol. Het bolletje geven en dan de draad volgen tot de zak gevonden is. Als dat te kort duurt kan je ook de draad laten eindigen bij een briefje waar ( in rijmvorm?) een tip op staat waar de zakken liggen.

Veel plezier met de voorbereidingen!

12. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ah op dat gebied was ik toch altijd blij met sint maarten/sinterklaas in België. Kinderen gaan slapen en 's nachts komt de goede sint.

Doe hier nu in uk hetzelfde met de kerstman. 's Ochtends liggen er ineens heel veel cadeautjes in de woonkamer. Maar eigenlijk snap ik het hier helemaal niet. Ze willen dat de kinderen in santa geloven maar waarom plakt iedereen dan etiketten op zijn pakjes? vb To Peter, love mum and dad of To Peter, love nana.... ermmm?

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn vriend gaat de honden voeren ;) en bonkt dan terloops ff op de voordeur.

Omdat we in Duitsland wonen, vieren we het dit jaar voor het eerst anders... we doen één kleinigheidje met Sinterklaas. En de rest op Kerstavond, na de kerstdienst (rond 18 uur is de kerstdienst) Wanneer we thuiskomen liggen de kadootjes onder/rond de boom.

14. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Zo 'hoort' het oorspronkelijk ook😁☺️

15. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Hier zijn we een weekendje in een huisje. We gaan dan om 17.00 eten in het restaurant dan gaat een van ons even terug naar het huisje om door het hele huisje alle cadeaus neer te leggen.

Deel Deze Pagina