babay van 4,5 slaapt niet meer dan 3 kwartier 0verdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vita, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vita

    vita Bekend lid

    18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Hoi mijn dochtertje van 4,5 maand slaapt niet meer dan 'sochtends 3 kwartier en 's middags 3 kwartier. Rond zessen stort ze in, en gaat naar bed tot de volgende ochtend een uur of zes. Ik maak haar rond 2100 nog een keertje wakker voor de laatste voeding. Ze is een ontzettende blije baby, en lijkt geen last te hebben van het weinig slapen. Wat zeggen jullie; dit is gewoon haar ritme meer heeft ze niet nodig laat maar gaan. Of; hebben jullie nog tips , want ze zou meer moeten slapen? Dank je wel alvast voor de reacties!
     
  2. misa

    misa Niet meer actief

    Als ze verder vrolijk is dan denk ik dat er niets aan de hand is.
    Wat wel handig is om te weten, is dat kinderen meestal een slaapcyclus van 45/50 min hebben. Dus het kan zijn dat ze daarna wakker wordt en niet snel/makkelijk weer in kan slapen. Je zou een poosje kunnen proberen om haar te laten liggen voor een nieuwe cyclus. Maar daar moet ze wel even doorheen dan, omdat ze het niet gewend is. :)

    Kijk ook eens op Leer je baby doorslapen en los het slaapprobleem op
     
  3. vita

    vita Bekend lid

    18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    dank je voor je reactie. Ik probeer haar met regelmaat te laten liggen, maar dan raakt ze echt compleet overstuur. ik ga wel eerst een aantal keer al fopje er weer in doen,maar ze is zó wakker, dat ze blijft kraaien in bed. Ik zal iniedergeval op de site kijken, dank je wel.
     
  4. misa

    misa Niet meer actief

    Maar als ze dan gewoon echt vrolijk is of zelfs overstuur raakt als je haar echt laat liggen, dan zou ik het gewoon zo laten. :)
     
  5. romygizmo

    romygizmo Actief lid

    19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft precies hetzelfde, slaapt ook maar weinig overdag en is verder prima te pas. Ik heb me erbij neergelegd.
    Zolang ik het idee heb dat ze er zelf geen nadeel aan ondervind heb ik er geen problemen mee.
     
  6. Jootje33

    Jootje33 Actief lid

    7 mei 2006
    415
    1
    0
    Onze dochter is nu 5 maanden en slaapt alleen tussen de middag een paar uur en de rest van de dag niet. Of ik moet een heel eind gaan wandelen dan valt ze wel in slaap.
    Ik heb ook van alles geprobeerd maar ik heb me er nu bij neer gelegd. Mijn moeder vertelde mij dat ik vroeger overdag ook niet veel sliep;)
     
  7. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    die kleine hier sliep de eerste maanden ook sowat niet overdag. soms van 9.00-19.00 uur wakker! maar voor de rest niet huilen ofzo. en ineens naar een maand of 3was het over. nu isie gemiddeld 1,5 uur wakker en dan slaapt ie 30 min, dan weer 1,5 uur wakker en zo verder
    zolang alles goed gaat kan het toch niet veel kwaad? hier ging het ook goed toen hijj zolang wakker was. nu hij gewed is aan de ritme kan het ook niet meer anders.na 1,5 uur is ie echt chago:p
     
  8. Rianne 85

    Rianne 85 Bekend lid

    8 feb 2011
    501
    0
    0
    Maak je geen zorgen, mijn jongste zoontje sliep ook niet veel overdag, en er zat geen ritme in. Pas toen hij 9 maand was sliep hij 's middags wel 2 of 3 uren achter elkaar.
    Zolang je kindje vrolijk is, heeft ze het niet nodig! Ennnn ze slaapt 's nachts wel tenminste!!! Kunnen jullie ook lekker slapen!
     
  9. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dit hebben wij ook een hele tijd gehad. Altijd precies 45-50 minuten. Ik maakte me er ook druk om, vooral omdat ze soms huilend wakker werd en duidelijk nog niet uitgeslapen was. Maar het maakte niet uit wat ik deed, ze sliep niet langer en viel ook niet nogmaals in slaap.
    Het is hier vanzelf over gegaan, maar heeft wel een tijdje geduurt. Denk dat het met een maand of 7 weer over was hier.
     
  10. DJ Momo

    DJ Momo Fanatiek lid

    23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een klein draakje. soms doet hij het op slechts een half uur slaap over de hele dag! dan is hij rond 6 uur echt wel heeeel erg moe. hij ligt dus regelmatig voor half 7 al op bed. niet heel gezellig op werkdagen, maar het is niet anders.

    de andere keer slaapt hij met gemak 2 keer 2 uur trouwens.

    ach, zolang hij 's nachts maar goed slaapt...
     
  11. maria80

    maria80 Fanatiek lid

    18 aug 2009
    1.960
    131
    63
    Ons mannetje was/is ook altijd veel wakker overdag ('s nachts helaas ook, maar daar heb ik het maar niet over). Soms ging ik uit pure ellende maar wandelen, om hem toch te laten slapen. Nu is hij tijgerend het hele huis aan het ontdekken (doet hij al 2 maanden en hij gaat steeds sneller). Dit kost hem duidelijk meer energie en slaapt hij overdag steeds beter.
    Als je kindje 's nachts prima slaapt, lekker zo laten en je niet druk maken hoor!
     
  12. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Mijn oudste heeft het gedaan, en de jongste doet het ook. Bij de oudste is het vanzelf beter gegaan overigens. En nu slaapt hij 's middags vaak wel 2 a 3 uur achter elkaar :$

    De jongste is niet uitgeslapen als hij (soms al) na 30 minuten wakker wordt. Lastig vind ik dat... Ik heb gemerkt dat ik er 's ochtends niets aan kan veranderen, maar dat ik hem 's middags wel opnieuw weer in slaap kan krijgen. Dus als hij wakker wordt, geef ik hem de speen, net zo vaak totdat hij eindelijk weer slaapt. Net ben ik 3 keer naar mijn toegeweest en na 30 minuten sliep hij weer (hij heeft niet gehuild tussendoor). Vaak slaapt hij dan alsnog opeens 2 uur achter elkaar. Laat op de middag heeft hij dan nog een powernap van 30 a 45 minuten.

    Op het KDV lopen ze alleen niet een half uur lang heen en weer voor de speen (dat heb ik ook nog niet gevraagd, hij gaat pas sinds kort en ik wil eerst bekijken hoe het daar gaat als hij daar gewend is), dus daar halen ze hem er wel na 30 minuten weer uit. Daar slaapt hij dan vaak een keer extra.

    Ik ga er maar vanuit dat het net zoals bij de oudste vanzelf weer beter gaat....
     
  13. vita

    vita Bekend lid

    18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Wauw, wat een reacties, dank jullie wel! Nou het is duidelijk....het hoort erbij:D. Ik hoef me dus duidelijk geen zorgen te maken! Ik ga er ook maar vanuit dat het vanzelf over gaat en veranderd....en als het zo blijft, is het ook goed! Ze heeft energie genoeg, en is heel blij, daar gaat het om toch!Dank jullie wel!
     
  14. CherryAyden

    CherryAyden Niet meer actief

    Hier ook precies hetzelfde. Vier en een halve maand en hazeslaapjes overdag. Half uur, drie kwartier max. Zon twee uurtjes in totaal. Rond half zeven, zeven uur valt hij dan echt in een diepe slaap en slaapt dan idd ook tot de volgende ochtend uur of zes zeven ( met een voeding om elf uur). Maar ook zoals bij jou: lijkt er dus geen last van te hebben! Gewoon super vrolijk, heel weinig huilen, maar gewoon lekker wakker en spelen enz. Blijkbaar is dit voor hem gewoon genoeg en blijkbaar zijn de slaapjes voor jouw baby ook genoeg! Als ze echt moe was zou ze wel langer slapen. Zolang ze goed te pas is zou ik me echt niet druk maken!
     

Deel Deze Pagina