Heb lang niks gepost..maar ben zo mijn financien voor in de december maand op een rij aan het zetten en vroeg me af wat nou "normaal" is om uit te geven.... Hoe doen jullie dit? Op dit moment hebben we 3 kindjes, de oudste begint sinterklaas steeds interessanter te vinden dus daar gaan we op pakjes avond meer mee doen als vorig jaar.. Het zijn dus de feestjes sinterklaas, pakjes avond en schoentjes zetten, kerstmis, 3 dagen dus..cadeaus en lekker eten, dan komt nog oud op nieuw... Bij ons komen hopelijk deze maand ook nog geboorte kaartjes erbij dus gaat een behoorlijk dure maand worden. Ben benieuwd!
Wij sparen iedere maand een vast bedrag voor de maand december. Al vanaf januari. Zo hebben we niet alle kosten in 1 keer. Dit doen we al jaren en bevalt ons prima. Wel hebben we dit jaar ons budget aangepast omdat we nu een kind extra hebben.
bij ons is het ook een dure maand. buiten de sinterklaas en de kerst hebben we ook nog 7 verjaardagen in december. helaas is mijn man nu een week ziek thuis wegens een schouderontsteking en dat kost ons 400 euro aan inkomsten dus deze december word erg moeilijk om rond te komen. voor de sinterklaas hebben we voor elk kind 50 euro aan cadeautjes en een paar kleine schoencadeaus. met de kerst doen we geen cadeaus maar wel lekker eten met de familie. de verjaardagen proberen we ook zo goedkoop mogelijk te houden. gelukkig zijn we voor oud en nieuw ergens uitgenodigd dus dat kost ons niks.
Bij ons heel goed opgelost 😁 Man heeft 5x weekloon deze maand. Mag ook wel want deze extra kosten hebben we deze maand Anwb jaar afrekening 100 Eigen risico bloedprikken Sinterklaas Kerst Man en ik vieren onze verjaardag Nieuwe vaatwasser moeten kopen
Wij geven deze maand gewoon extra uit dus het zal in januari wel op een houtje bijten worden.😂 Meestal krijgen wel ook wel een leuk zakcentje van de ouders en oma met kerst dus dat helpt mee.
Wij laten de kinderen een paar keer hun schoentje zetten, maar daar krijgen ze maar een klein cadeautje in hoor! Een paar chocolademuntjes (echt geen heel netje), of een klein cadeautje van maximaal een euro. Met pakjesavond krijgen ze een paar cadeautjes. Was totaal 40,- kwijt voor 2 kinderen. Met kerst doen wij geen cadeautjes. Eten wat uitgebreider, maar vrij normaal, aangezien ik ook tevreden kindjes wil tijdens het eten Lang tafelen hebben ze toch geen geduld voor en ze eten nog altijd het liefst hollandse pot. Gewoon een lekker toetje erbij en een wat luxer ontbijtje. Wat kerstkransjes in de kerstboom en wat lekkers voor bij de koffie. De grootste kostenpost is hier de verjaardag van onze dochter in december. Grote familie, dus veel boodschappen! Wij hebben het niet breed, dus hier leggen we van tevoren wat geld voor apart.
Wij sparen het ganse jaar door 2 stukken. Op het einde van het jaar hebben we meestal ro d de 300. Daarmee kunnen we heel wat cadeautjes kopen. Op deze manier is de maand december minder zwaar.
Dec is bekend om de duurste maand en dat nemen we maar voor lief. Scheelt wel dat we met kerst een keer bij mijn moeder eten en schoonouders. Krijg wel eindejaarsuitkering en die compenseerd wel iets. Daarnaast 3 verjaardagen van fam 130 km verderop dus dat hakt er op in. Dit jaar vieren ze samen dus dat scheelt iets.
Ik spaar het hele jaar door punten bij de hoogvliet en dan kan ik in december gratis boodschappen doen. Verder hou ik er ook gewoon rekening mee. Bij ons komt de dertiende maand in november dus daar gebruik ik dan een deel van.
Wij sparen de helft minder in december. Kan ik ruim alle inkopen voor doen en het minder sparen wordt weer gecompenseerd door mijn eindejaars die naar de spaar gaat. Over het algemeen reken ik 500 voor de decembermaand extra.
Buiten onze vaste lasten en sparen houden wij elke maand wel iets over op de rekening, ene maand meer dan andere. In december geven we dus uit van ons buffertje. Al maak ik het niet heel gek; paar cadeautjes en geen mensen te eten maar lekker bij de ouders aanschuiven Maar ik houd er dus niet specifiek rekening mee. Dat hoeft niet echt.
Zo doen wij het ook en dit werkt prima. Rekenen uit wat we per gezin aan cadeaus doen (bv lootjes trekken 20 euro per lootje x 2 gezinnen x 2 lootjes) + budget voor de kinderen (2x2 cadeaus van 15 euro) + neefjes (2x15 euro) + extra eten en drinken (200 euro) en dat alles / 12 maanden.
Ik koop door het jaar heen kadootjes in de aanbieding/uitverkoop. Van de week alleen nog 1 kado gekocht en ben in totaal voor alles ongeveer 110 euro kwijt geweest. 4 kado's per kind + 3 spellen voor het gezin. Niet in de aanbieding zou het het dubbele zijn geweest minstens. Aan kerst kado's doen we niet meer, dus alleen iets meer boodschappen deze maand.
December is hier ook een pokke dure maand. Sinterklaas, kerst en dan nog de kleine zijn verkaardag. Ik doe eigenlijk niks bijzonders. Alleen in november koop ik alle cadeaus voor Sint en kerst en z'n verjaardag met 20 procent (speciale koopavond Intertoys). We hebben in december vaak 600 euro extra kosten. Doen we in januari wel wat rustiger aan.
Hier ook dure bedoeling in december. 5 december sinterklaas 21 december onze dochter jarig 23 december ben ik jarig 24 december kerstavond familie van beide kanten hier. 25 en 26 december kerst En dan oud en nieuw nog dus ja....lekker druk en duur haha
Sinterklaas: de jongste 2,5 krijgt de grote kado's van zolder.. D'r zus is 14,5. Voor de rest wat kleine kadootjes gekocht, totaal 30. Kerst vieren we niet uitgebreid. Of het wordt een stamppot of een pizza. Soms gourmetten (aanbieding) we. Oud en nieuw, vuurwerk vinden we zonde (en ik eng) Dus 10 oliebollen, met wat appelflappen gemaakt door de voetbalvereniging is genoeg. Persoonlijk vind ik jan/feb een duurdere maand. Dan komen de jaarlijkse rekeningen voorbij.
Nou hier dit jaar zoiezo een belachelijk dure feestdagen. Naast alle cadeau's voor de kerst, sinterklaas en verjaardag ook nog de rekeningen terugbetalen van wat zorgtoeslag en kgb wat al 1000 euro was. Krijgen we ook nog 350 eigen risico van mijn bbz in februari. Lekker op tijd weer. Zucht...
Mijn schoonouders.... beetje triest. Met sinterklaas krijgen alle kleinkinderen voor 100 euro aan cadeautjes, bij mijn ouders ook nog voor 50'euro dus dat is meer dan genoeg. Wij krijgen van mijn schoonouders met sinterklaas 100 euro cash per persoon (dus 200) en daar betalen we de kerstcadeautjes en de rest van de maand van.