Pakket bij de buren afgeleverd

Discussie in 'De lounge' gestart door crystals, 3 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Super fijn elkaars pakket aannemen! Heb daar van beide kanten geen problemen mee.

2. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik neem heel veel pakketjes aan voor mijn buren, totaal geen problemen mee, de postbode weet het ook.
    Wij hebben maar 1 familie in de straat waar ik niets voor aanneem, andere buren doen dat ook niet en de postbode weet dat.

Ook voor een aantal buren voor de straat om de hoek neem ik regelmatig iets aan, ik ben bijna altijd thuis en ga heel goed om met alle buren

3. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Zolang er niet getekend hoeft te worden vind ik het prima.
    Vorige week waren we ook het afhaalpunt. Ik had 6 pakketjes van verschillende buren

4. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

#24 Niekepiek, 3 dec 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 dec 2015
    Nu toevallig al twee dagen achter elkaar van verschillende buren. Het lijkt soms wel alsof wij het algemeen aanleverpunt zijn uit de straat. Komt omdat ik overdag meestal thuis ben. Ik vind het niet erg, voor ons doen ze het ook als het nodig is. Alleen nu vind ik het wel een beetje vervelend omdat er een hele grote doos van de buren in de hal in de weg staat.

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ja hoor ik heb daar helemaal geen problemen mee.
    Soms alleen vervelend voor de mensen waarvan ik het aan heb genomen omdat ik overdag bijna nooit thuis ben en ze hem bij mij alleen in de avond weer kunnen halen.
    Mijn buurvrouw neemt voor mij ook zonder problemen een pakket aan.

6. rums

rums Niet meer actief

Ja, hoor geen probleem

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Geen problemen mee. Echter wel met PostNL zelf. Hoe vaak ik ook iets bestel, de momenten kloppen nooit. Ze komen altijd te laat. Vorige keer zat ik te wachten op 4 autobanden en allemaal auto onderdelen. Kwam tussen 9-12. Om 15:15 was het er nog niet. Ik moest weg dus heb gebeld. Was de bezorging uitgesteld??! En ze wisten niet wanneer het dan wel kwam?! Handig als je een afspraak bij de garage hebt staan een aantal dagen later.

Ik ben weggegaan , kom ik in de avond thuis, hebben ze alles bij de buren afgeleverd, die zaten dus 5 uur lang met 4 autobanden en allemaal autoonderdelen in de ga g.

Echt zo kansloos. Elke keer hetzelfde verhaal. Vandaag verwacht ik alle pakketten van bol.com. komen tussen 13-15 dus het zal me benieuwen.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zie totaal het probleem niet, ik neem gewoon pakketjes van buren aan, kleine moeite. Snap ook niet wat daar nonchalant aan is? Wie blijft er nu thuis van 7 tot 22 voor een pakje...

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Oh ik zou dat wel aannemen. Maakt toch niks uit het kost mij geen moeite. Is toch handiger anders moeten ze naar het postkantoor.
    Ik vind het ook altijd fijn als ik niet thuis ben dat buren het dan aannemen. Alleen hier gebeurd dat nooit want ik woon 4 hoog zonder lift :D

10. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier deed ik het ook tot ik 5x per week naar de deur kon lopen. Net bevallen druk met mijn baby en peuter en inderdaad kwam ze thuis ging ze eerst 2 uur lang andere dingen doen en dan pas kwam ze hier aan. Er kon zelfs amper een bedankje vanaf!
    Toen ze mij vertelde dat ik maar een simpele huisvrouw was was het klaar en neem ik helemaal niets meer aan!

11. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Jahoor ik neem als ik thuis ben wel een pakket aan. Ik blijf alleen niet thuis totdat het opgehaald is. Sommige buren stuur ik een appje dat ik hun pakket heb. En soms breng ik het pakket naar de buren als ze thuis zijn en een andere keer wordt het bij me opgehaald.
    Ik ben zelf ook altijd erg blij als ik mijn pakket bij de buren kan halen als ik iets besteld heb en niet thuis kon zijn.
    Heb bij bijna alle buren wel eens een pakketje opgehaald en andersom hetzelfde

12. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Wij doen dit regelmatig voor elkaar. Ideaal. Ik vind het pas vervelend dat sommige bezorgers pakjes op allerlei plaatsen weg zetten. Ik heb ooit eens gehad dat de bezorger via de schutting zichzelf toegang tot onze achtertuin had verleend. Of dat ze het gewoon in huis op de grond hadden gelegd, via de achterdeur dus, maar aanbellen ho maar. Of dat ik thuis bleef en ze het gewoon voor de voordeur hadden gelegd. Nou, dan heb ik liever dat onze buren het veilig aannemen.

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik neem ongeveer 1 keer per week een pakketje voor onze buurvrouw aan. Vind het prima hoor. :)

14. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ja natuurlijk nemen we pakketten voor elkaar aan,dat gebeurt hier dagelijks. Ik ga toch niet thuisblijven voor een pakketje? Dan zit ik zeker 3x in de week 's middags thuis in plaats van in de speeltuin.

15. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Vind het echt geen probleem om een pakketje aan te nemen van de buurvrouw/buurman! Laatst was ik niet thuis overdag en heeft zij mijn pakket aangenomen, 's avonds was zij niet thuis en heb ik haar pakket aangenomen! Puur toeval natuurlijk, maar wel heel grappig.
    Vind dat dat niks te maken heet met nonchalant zijn oid. Soms ben je gewoonweg niet thuis.

16. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik neem regelmatig pakketjes aan van de buren. En andersom ook.
    Vind het nooit zo een probleem eigenlijk.

17. XoXo

XoXo Niet meer actief

Wij hebben hier in de buurt allemaal fijne buren en ook leuk contact. Het is hier ook geen probleem om pakjes voor elkaar aan te nemen.

Wij hebben bedrijf aan huis en het gebeurt soms wel eens dat er een grote zending aangeboden wordt en wij niet thuis zijn. Dan wordt het bij de naaste buurvrouw afgegeven, dan staat de gang van de buurvrouw helemaal vol :) en dat vind ik wel een beetje vervelend. Zij krijgt ook regelmatig een flesje wijn of bosje bloemen.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    hier nemen we het allemaal gewoon voor elkaar aan , de buren die van ons, wij die van de buren en als wij toevallig allebei niet thuis zijn neemt de buurvrouw hem aan, of een van de andere buren die toevallig op straat loopt en zegt tegen onze postbezorger van geef maar hier. Wel laten we de ontvanger altijd weten op welk huisnummer zijn pakketje ligt (das dan wel weer zo handig)

19. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Ik vind het geen probleem. Neem vaak pakjes aan voor een buurvrouw die fulltime werkt en veel online shopt. De pakjesbezorger weet dat ik vaak thuis ben, dus komt meestal hierheen als 1 vd buren niet open doet. De kids brengen het pakje graag bij de buren, dan krijgen ze een snoepje. Als ik iets bestel en de bezorger komt als ik niet thuis ben, neemt 1 vd buren het meestal aan. Van de week was ik daar nog een keer heel blij mee, er zou een pakketje komen wat ik heel graag die dag wilde, maar de bezorger kwam precies toen ik even naar school was. Echt fijn dat het toen bij de buurvrouw stond!

Ook een keer iets grappigs meegemaakt. Een buurvrouw had een pakketje aangepakt en bij ons gebracht. Ik maakte het open, zat er een vibrator in. Ik zat echt gek te kijken, niks besteld en kon me niet voorstellen dat m'n man hem besteld had. Keek ik nog eens goed naar het adres...was hij voor een buurman paar huizen verder! (zelfde achternaam en straatnaam).

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier nemen we gewoon de pakketjes van de buren aan, en andersom ook!

Deel Deze Pagina