De hele straat neemt hier pakketten voor elkaar aan. Gelukkig maar, want ik bestel nogal veel en ben bijna nooit thuis
Toen ik nog buren had namen we ook altijd pakketjes van elkaar aan. Nu baal ik soms wel eens dat ik geen, directe, buren meer heb want ik kan helaas niet de hele dag thuis op m'n pakketjes gaan zitten wachten..
Ik neem geregeld pakjes van de buren aan, omdat ik vrijwel altijd thuis ben, en dat de weet de pakketbezorger ook. Dus hij staat zo een 3x in de week voor de deur. En, volgens mij als één van de weinige, vind ik het soms wel vervelend. Hij komt vrijwel standaard naar mij toe zodra er iemand niet thuis is, en probeert het niet eens bij directe buren. Met als gevolg dat ik soms voor 4 buren tegelijk dingen mag aannemen. Op zich geen probleem, maar deze 4 buren komen dat állemaal rond een uur of 7 ophalen, vaak net op het moment dat mijn zoontje inslaap valt. En als ik dan niet 1,2,3 open doe, bellen ze nog wel een paar keer aan. Harde deurbel --> blaffende hond --> zoontje wakker en wil dan niet meer slapen --> ik kan niet aan het werk:x Dus in zo een geval is een ander zijn gemak, mijn ongemak. Begrijp me niet verkeerd; het is natuurlijk een kleine moeite om het aan te nemen, maar ik heb dan uiteindelijk wel last van. Buren die zowat elke dag wat bestellen maar altijd aan het werk zijn, begrijp ik niet. Laat het dan afleveren bij een ophaalpunt en ga er niet maar steeds vanuit de buren het voor je aannemen.
Gewoon aangeven , tik even op het raam en 7 uur is voor mij lastig ivm kleine . Voor 18.30 of na 20.00 halen graag .
Ik neem alleen nog maar pakketjes aan voor buren die het zodra ze thuis zijn ook bij me ophalen. Mijn gang is geen pakhuis en ik ga ook niet zelf langs deuren om het langs te brengen.
Wij nemen heel vaak pakketten aan voor de buren. Ik vind het ook niet meer dan normaal. De buren nemen af en toe ook pakketjes aan voor ons, maar aanzienlijk minder, omdat wij 1) minder online shoppen en 2) vaker thuis zijn.
Haha nou ik ben maar blij met de buren die pakketjes aannemen. Ik zelf neem ze ook aan als ik thuis ben geen probleem kleine moeite toch.
Ik heb twee keer nee gezegd. Was een heel groot pakket en wist dat die buren net voor een maand naar marokko waren. En gang stond al vol met kinderwagen etc. En een keer omdat ik zelf op het punt stond om op vakantie te gaan en dan zouden zij hun pakketjes dus pas een paar weken later hebben. (De postbode vond dat echter geen geldige reden en drong nogal aan.. ) Verder geen probleem mee.
Ik snap niet dat als mensen heel regelmatig pakketten bestellen maar zelf nooit thuis zijn, ze het pakket niet bij een Kiala punt laten afleveren. Kun je ze zelf ophalen, na werktijd. Belast je anderen er ook niet mee. Zelf ben ik thuisblijfmoeder en soms pakket van de buren. Vind ik geen probleem, ligt er wel aan wat het is. Onlangs kreeg ik 2 heeeele grote zakken hondenbrokken. Die heeft mijn man weer buitengezet (onder afdak bij voordeur, dat wel) want onze hele gang stonk. (wel de buren ingelicht toen we ze voorbij zagen lopen) Zelf haal ik pakketten op bij Kiala/Postnl. Heb er enorme hekel aan om een paar uur alert te zijn op de bel. Zul je net zien dat ik boven de kleine zit te voeden ofzo.
Ik neem graag pakketten aan voor buren. Als ik daarmee kan helpen vind ik het helemaal prima. Het is hier ook nog nooit blijven staan dus heb geen negatieve ervaring ermee. En de buren nemen ook wel eens wat voor mij aan dus dan voel ik me daar ook niet bezwaard over.
Wij laten pakketjes standaard afleveren bij de AH, kunnen we het zelf ophalen. We zijn heel weinig thuis (nu wat meer met de baby) en van buren weet ik niet of zij veel werken. En dan krijg je weer het gedoe dat die niet thuis zijn, als je het daar op wil halen.
Hier nemen de buren regelmatig wat aan, ze komen echt nooit in het aangegeven tijdvak, ik ben praktisch altijd thuis, maar net als ik (buiten het tijdvak) de hond uit ga laten komt het pakket, echt ZO IRRITANT, Andersom gebeurd het weinig, ze bestellen minder online denk ik!
Voor sommige buren neem ik niets meer aan, omdat die al hun spullen net zo lang laten staan tot je het zelf langs komt brengen. Soms zelfs dagen later, terwijl ze gewoon thuis zijn. Kan ik steeds bij hun langs, soms met enorme dozen of zware pakketten. Daar ben ik mee gestopt. Mijn directe buren halen het gewoon (zoals het toch wel hoort en zo netjes is) dezelfde dag zelf op, dus dan vind ik het geen probleem. Mijn kinderen tukken overal wel doorheen, dus het maakt me ook niet uit als ze het wat later ophalen.
Ik ben ook thuisblijfmoeder en neem heel wat aan voor de buren in ons appartementencomplex. Waar ik gister wel een beetje van baalde: Buurman was blijkbaar jarig en er werd bij mij aangebeld of ik een bos bloemen voor hem wilde aannemen omdat hij niet thuis was. Ik heb s avonds aangebeld, later s avond s nog een keer aangebeld. Vanochtend aangebeld.. Tja bloemen?? Wat ga je daar dan mee doen die gaan anders toch op een gegeven moment dood. Maar hij is nog steeds niet thuis. Nu heb ik zo gewoon in een plastic zak aan z'n deurklink gehangen. Amehoela. Ik ga ze echt niet bewaren en dan dood afleveren als hij ze een keer komt ophalen. En nu hangen ze er al een paar uur.
Onze buren nemen regelmatig pakjes voor ons aan. Heel fijn! Ik neem dan ook graag eens een pakketje voor hen aan! Enige nadeel is dat de slaapkamer van mijn zoontje naast de voordeur zit en we een klopper hebben... Moet ik nog maar eens wat op bedenken!
PostNL bezorgt tegenwoordig tot 21 uur. Als je fulltime werkt ben je dus vaak pas om 18 uur thuis maar kunnen je pakketjes bezorgt worden. En niet bij elke webwinkel kun je de optie kiezen om het bij een afhaalpunt te halen. Die mensen moeten dan maar nooit meer bestellen want ze zijn niet thuis. Ik zou het geen probleem vinden om regelmatig een pakketje te krijgen. En de buurvrouw van mij ook niet.
Hier neemt iedereen elkaars pakket aan, zou echt geen reden kunnen bedenken om dat niet te doen. Beetje flauw om het te weigeren.