Vanmiddag hebben wij helaas dpd met ons pakketje gemist, toen lag er een briefje in de bus dat deze bezorgd is op nummer 80(wij wonen op nummer 27) dus zijn geen directe buren. Echter geven de buren van nummer 80 aan dat zij geen pakket hebben ontvangen en niet eens thuis waren. Er staat toch echt luid en duidelijk nummer 80 op het briefje van dpd en online bij track en tracé. Wat nu? Bij de hele straat aanbellen? Afwachten? Of contact opnemen met dpd?
Helaas hebben de buren dat ook gehad, die hebben heel de straat gehad en uiteindelijk hebben ze contact gezocht met de verkoper. Soms lag het inderdaad bij een ander huis en de andere lag het nergens en hebben ze het opgelost bij het bedrijf. Wel heel erg vervelend!
Mijn ervaring met dpd is dat ze willekeurig nummers opschrijven die niks met huisnr te maken hebben en dat de kans het grootst is dat je pakket bij de buren of de buren van de buren ligt. Gewoon even aanbellen.
Ik denk ook dat het ergens anders is bezorgd, want 80 is wel erg ver lopen voor hem/haar. Meestal hebben ze die tijd niet en proberen ze het bij directe buren. Hoe dan ook balen.
Hebben wij ook eens gehad. Niet helemaal hetzelfde want op het adres waar het geleverd zou zijn (nummer 20 , helemaal andere kant van de straat) waren ze op vakantie. Heb de hele dag rond gebeld en de bezorger moest terug komen vanuit zijn werkgever (dpd) om te vertellen waar het pakket lag. Hij bleef zeggen dat ie het daar bezorgd had wat dus onmogelijk was. Uiteindelijk werd ik ‘s avonds gebeld door de mensen die mijn pakket hadden aangenomen dat het op nummer 8 lag. Mijn nummer stond op het pakketje. Dat was het huis tegenover nummer 20
Ik ben ooit de zogenaamde ontvanger geweest. Onze overburen (14) hadden een briefje dat het bij ons (9) was bezorgd. Terwijl wij niets hadden ontvangen. Bleek later inderdaad bezorgd te zijn bij nummer 6
Wij hebben ook weleens een briefje met eigen huisnummer in de bus gehad. Toen heb ik bij buren aangebeld 5 huizen ene kant 5 huizen andere kant op en wie er niet waren een briefje in de bus gedaan. Uiteindelijk lag het bij buren 2 huizen verderop.
Nou ik ben net thuis, ben toch even langs wat huizen gegaan. Veel gesprekken gehad met de buren (wel gezellig haha) uiteindelijk bij het laatste huis raak.. Pakketje bezorgd op nummer 88.
Hier slechte ervaringen met DPD bezorgers, zowel privé als op mijn werk. Tijdje terug had mijn man aangegeven het pakket in een tas die hij klaar had gelegd te doen en in de tuin te leggen. Is het pakket naar een afhaalpunt gebracht, hier 10 minuten fietsen vandaan en waar het altijd druk is. Mijn man heeft DPD gebeld en de bezorger heeft het pakket weer op moeten halen en bij ons thuis af moeten leveren
Hier hele slechte ervaring met dpd. Pas pakket bezorgt bij mensen 2 straten verderop en geen briefje in mijn bus en bij track and trace stond bezorgt. Het is dat die mensen eerlijk waren en het kwamen brengen toen ze door hadden dat het niet voor hun directe buren was (zagen ze toen de bezorger weg was pas op de label) want er zat een hele dure jas in. Maar je hebt dus grote kans dat nr 80 schrijf fout is. Dat het 8 is of 28 of... nog heel veel opties. Zou overal tussen 8 en 80 aan gaan bellen. Want voor dpd het onderzoekt ben je minimaal 2 weken verder.
Fijn dat je pakketje in ieder geval terecht is. Hier net zo'n slechte ervaringen met dpd, pakketjes die in een andere straat bezorgd worden, pakketjes die niet eens aangeboden worden bij ons maar direct bij de buren en dus ook geen briefje in de bus etc. Heb er zowel zelf als via de verzender (het ziekenhuis) een klacht voor ingediend daar wordt dus niks aan gedaan. Betreft dus medische hulpmiddelen en krijgen daar geen track en trace van dus als er een dpd busje staat weten we niet zeker of het voor ons is en het is niet standaard dat het een dag of x aantal dagen na bestelling bezorgd zal worden.
Hier slechte ervaringen met DHL. Laatst een duur pakket (dvdbox) wat bezorgd zou worden, hele dag thuis geweest en op de track and trace geeft ie aan dat het bezorgd is. Geen briefje, niks, ook niet bij de buren. Uiteraard op vrijdagavond niemand meer te bereiken, in het weekend ook niet. Toen heb ik het via de FB pagina geprobeerd en kreeg daar wel antwoord: dat in het systeem inderdaad stond dat het bezorgd was en ze er verder niks mee konden! Toen ik aangaf dat ik een klacht wilde indienen werd er gezegd dat ik dat niet kon doen, maar alleen de verzender Dus wehkamp (de verzender) gebeld om te vragen of ze een klacht konden indienen bij DHL. Terwijl ik daarmee bezig was kwam er een aardige buurvrouw het pakket brengen. Ze woonde in een andere straat maar op hetzelfde huisnummer als wij. Daar had ik serieus nooit gezocht...
Hier ooit een briefje dat het pakket in de papiercontainer zat. En je raadt het al... Op de dag dat die geleegd werden en de buuf was zo vriendelijk geweest onze container aan de weg te zetten. Weg pakketje.