Ik heb een tulband gekocht en net aangesneden. Maar hij is niet gaar van binnen. Stukje gegeten, maar is echt niet goed genoeg. Ik heb hem op de markt gekocht, dus kan er nu niet mee terug. kan ik deze toch nog even bakken in de oven? Evt in de hetelucht stand met beetje vocht? (Combi stoomoven) met Of alleen met Alu folie erover? Risico is dat het te droog wordt, maar dat is beter dan weggooien denk ik dan. en hoe lang zet ik het er dan in en op hoeveel graden? bijv 15 min op 160 graden? bakfanaten hier met gouden tip?
Nou ben ik echt niet de moeilijkste, maar dat zou ik dus onmiddellijk weggooien... Je weet niet hoe oud die tulband is een dus hoe lang het van binnen al rauw is... En eigen gebakken cake zou ik wel weer terug in de oven doen, maar een gekochte half rauwe cake zou in mijn prullenbak verdwijnen.
Oei, dat wordt lastig. Als je de cake nu weer in de oven doet, moet eerst de hele buitenlaag weer opwarmen voordat er middenin iets gebeurt. Met een kwartiertje in de oven bereik je niets. Bovendien denk ik dat de chemische processen nu wel zo "klaar" zijn, dat wordt m niet. Ik zou de wel goed gebakken delen eraf snijden en die schikken en versieren tot een taartje, of een trifle maken oid. En volgende keer het melden op de markt.
Net als @Adje als ik het zelf had gemaakt dan zou ik het weer in de oven stoppen maar ergens anders gekocht zou ik gelijk weggooien. Je weet inderdaad niet hoe lang het er al staat. Ik zou er een foto van maken en zodra je naar de markt komt wel melden.
Weet je de naam vd bakker vd markt? Zou het melden zo verkopen ze wel makkelijk tulbanden die mensen niet kunnen gebruiken
Jullie hebben gelijk. Thanks! Ik gooi hem weg. Morgen koop ik wel eentje nog bij de lokale bakker. en bij t stoepje gekocht (wel van andere producent deze tulband). Normaal super tevreden over. Ach, kan een keertje gebeuren.