moederdag, gaan jullie naar de moeders/oma's?

Discussion in 'De lounge' started by nijntje1983, May 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

op bezoek bij:

1. alleen moeder en/of schoonmoeder

2. moeder en/of schoonmoeder en overgrootoma's

3. helemaal niemand, want ik vier het met eigen gezin

4. wij vieren het niet

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

Nov 21, 2012
    1,192
    0
    0
    vlakbij assen
    Wij gingen toen ik zelf nog geen mama was wel ieder jaar iedereen bij langs. 2 jaar geleden liep ik op het laatst van mijn zwangerschap en kon ik door bi niet zo veel meer, dus had ik een goed excuus.
    Vorig jaar waren we op vakantie, maar dit jaar zijn we wel thuis. Maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin om de hele dag op pad te zijn.
    Ik wilde eigenlijk lekker met ons eigen gezinnetje iets leuks gaan doen en 's avonds naar de pannenkoekenboot ofzo. Lekker mijn eigen moederdag vieren:D.

Dus,wat doen jullie met moederdag?

2. wolffje

wolffje Fanatiek lid

Apr 7, 2013
    1,320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    je mag ook zeker doen wat jij wilt je bent ook moeder :)

hier eerst naar moeders dan oma en dan schoonmoeders
    en savond feestje van tante die is jarig haha 4 bezoekjes op 1 dag pffff

3. dekilene

dekilene Niet meer actief

Lekker thuis zijn met me gezinnetje!!

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Dit is eigenlijk ook mijn gevoel. Normaal zijn we de hele dag aan het rennen en vliegen om aan alle verplichtingen te voldoen.. dit jaar wil ik (met zwangere buik) even gewoon alleen zelf mama zijn en de oma;s maar een jaartje overslaan.
    Lekker met zoontje en man iets leuks doen ;)

Mijn moeder vind dat sowieso geen probleem, schoonmoeder zal het niet leuk vinden ;)

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,998
    6,748
    113
    zuid-holland zuid
    ik heb ook altijd 2 verjaardagen rond moederdag waarbij we de oma's ookal zien. Dus dat komt mooi uit, kun je dan ook meteen een kadootje afgeven.
    Nu ik zelf een kindje heb zijn moederdag en vaderdag een dag voor onszelf hoor!

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik breng mijn moeder altijd een mooi bos bloemen en een kleinigheidje, kleine moeite waarvan ik weet dat ze het erg waardeert.

7. p1982

p1982 Niet meer actief

nee bij niemand langs.
    ben zelf moeder en vier het dan met eigen gezinnetje

me ouders vinden het niet erg en snappen het wel maar me schoonouders, die verplichten het min of meer

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ben wel van plan even naar mijn moeder te gaan. Had het idee opgevat een als verrassing een ontbijt bij haar thuis te organiseren met mijn meiden (aangezien we toch altijd vroeg op zijn :p ) maar dat moet ik nog even verder bedenken. Schoonmoeder opzoeken gaat niet omdat ze in het buitenland woont maar die zien we een paar weken later gelukkig. En mijn oma, nee, dat is mijn moeder niet, die heeft voor mij niets met moederdag te maken ;). Kadootje van de oudste wat ze op de psz heeft gemaakt heb ik al gehad, ze is nog te klein om dat geheim te kunnen bewaren ;)

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Ik ben zelf jarig op Moederdag ;) en ik heb de kast al vol met moederdagknutsels zien liggen ( mama, ik mag niet zeggen dat de verrassing een spiegel is :D ) ik vier de verjaardag de dag ervoor als mijn oudste dochter jarig is.

Daarnaast is Moederdag ook een beetje beladen... Mijn moeder is anderhalf jaar terug overleden... Dus ook een beetje dubbel... Mijn sm woont niet in de buurt dus om daar helemaal heen te gaan op mijn verjaardag wil ik liever niet, maar mijn man mag uiteraard gaan.

Misschien dat ik wel mijn vaders vriendin een klein bezoekje breng, zij wonen in de buurt en ze is al echt een oma voor mijn kinderen. Weet niet of haar kinderen komen, die zijn nog helemaal niet geweest sinds mijn vader en zij sinds augustus samenwonen...

10. charan

charan Actief lid

Jan 31, 2008
    237
    18
    18
    schiedam
    Andere jaren vieren we het bij beide moeders en bij schoonfamilie ook voor oma,maar dit jaar vieren wij het niet.Mijn man ligt dan nog in het ziekenhuis of is net pas weer thuis.En ik heb geen zin in een huis vol visite.

11. Wij vieren moederdag nooit omdat mijn vader vaak jarig is op die dag, beetje vaag dan :p

12. Thymra x Xi

Thymra x Xi Niet meer actief

Alleen naar schoonmoe, ik heb geen contact meer met mijn moeder :)

13. dina88

dina88 Fanatiek lid

Nov 7, 2008
    2,360
    235
    63
    Female
    Arnhem
    Ik ga naar m'n moeder, zie der niet zoveel helaas, dus met dit soort dagen ga ik graag even langs

14. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik vind moeder/vader dag iets voor kindjes, dus toen ik zelf kind was deed ik iets voor mn moeder en nu doet mn kind iets voor mij.

15. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    De jongste word bij oma gedumpt ik ga met de oudste naar de autorodeo.... Papa moet rijden.

En manlief doet er toch niet aan.....hork!

16. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Wij zijn op de camping, moeder staat 2 deuren verder dus gaan we even een bakkie doen. Niet na sm. Ik ben zelf moeder. En mag die dag verwend worden ipv rond vliegen en rennen ;)

17. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Nee, vind moederdag een onbenullig iets. Het is leuk als kindjes op school iets voor je maken, maar ze hoeven later niet speciaal voor moederdag langs te komen.

Mijn moeder denkt er het zelfde over. Mijn schoonmoeder hecht hier wel waarde aan en was ook echt boos als je niets liet horen. Nu hebben we sinds vier maanden het contact verbroken, dus heb er geen last van :D

18. adi

adi Niet meer actief

Natuurlijk ga ik naar mijn moeder met Moederdag. Dat ik nu ook zelf moeder ben zie ik niet als vervanging, maar als de aanvulling op deze dag. Ik mag nu OOK in het zonnetje worden gezet, maar mijn moeder leeft gelukkig nog en haar dochters ook, dus voor haar is het nog steeds net zoveel Moederdag als het was toen er geen kleinkinderen waren.
    Schoonmoeder natuurlijk ook, maar ik verwacht wel dat mijn man een attentie koopt voor zijn moeder.

19. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Same here..

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik denk dat wij lekker thuisblijven met ons gezinnetje dit jaar.

Voorgaande jaren waren we altijd de hele dag onderweg om alle moeders en oma's af te gaan en eigenlijk heb ik daar dit jaar helemaal geen zin in. Ik ben zelf ook moeder en heb nog nooit een echte moederdag meegemaakt.

Share This Page