Pakket kwijt PostNL - verzendbewijs kwijt. Geld kwijt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 10 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ga ik in het vervolg ook doen. Moet straks een pakket retouren aan een Zalando partner in Duitsland, ik ga het verzendbewijs op de gevoelige plaat vastleggen ;)

Nina Sanders en maartje84 vinden dit leuk.
  2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ben blij dat je hem weer hebt gevonden, beter bewaren dus de volgende keer.

Enkel jij en jij alleen bent verantwoordelijk voor de verzending. Niemand anders.

Huismuisie vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik ben het met je eens hoor. Alleen zijn er soms omstandigheden waardoor je er minder op let en dan is zoiets wel zuur. Zeker omdat ik gewoon vraag om een nummer terug te halen. Na de bevalling had ik wel wat anders aan mijn hoofd. Snap je? Maar idd. Eigen verantwoordelijkheid.

suus1983, Ysabella, Sylva en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik ben dus ook benieuwd naar hoe dit afgehandeld wordt. Aangezien ik nu bewijs heb. To be continued

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Tuurlijk ik snap wel dat je er dan even minder op let. Maar die verantwoordelijkheid kun je dan niet op een ander "afschuiven" daarvoor hebben die mensen het ook te druk om alles na te zoeken ;)

Goed dat je hem vond. En volgens mij gebeurd t je niet weer ;)

Zara75, Brejam, Nina Sanders en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Freijalove

Freijalove Niet meer actief

Ik weet van post.nl dat je nooit geld terug krijgt,ook al heb je het verzendbewijs nog. Als een pakje hier niet aankomt moet de verzender het ook gaan regelen en die hebben daar niet altijd zin in.

Leni88 vindt dit leuk.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Gelukkig zegt de app dat hij al bij de afzender ligt.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb het andersom wel eens gehad; pakje stond in het systeem als afgeleverd bij mij, maar ik had niks. Was toch nog steeds de verantwoordelijkheid van de verzender. Dus ik hoop dat Fonq op basis van die info zelf gaat kijken of het niet tóch bij hun ligt, maar ik denk niet dat als zij het niet kunnen vinden het voor jou per se klaar is...

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ondanks dat ik ze niet heel klantvriendelijk vind (heb vaker bij andere bestellingen contact met hen gehad, niet relevant hierin), vind ik dit een meevaller. Ik heb reactie per mail dat ze het doorzetten naar de administratieve afdeling en dat ze verwachten het geld volgende week terug te boeken. Helemaal gerust ben ik pas als ik het heb ontvangen (want ik vind het nog steeds raar dat er geen bezorgtijd in de app staat en ook dat mijn bestelling niet terug te vinden is in mijn account, hóe dan?) maar dat zal nu wel los lopen.
    Heb in elk geval met mijn man een vaste plaats afgesproken voor de bonnetjes en dat we er direct een foto van maken :roflmao:

suus1983, Fuddey en Loveischocola vinden dit leuk.
  10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

Dat er geen bezorgtijd staat is niet gek. Fonq krijgt een hele vrachtwagen aan retouren in een keer aangeleverd van de post. Die worden niet allemaal door post.NL ingescand met een tijd. Volgensmij zie jij al is afgeleverd staan wanneer alles de post.nl vrachtwagen ingaat.

Fonq neemt de goederen in ontvangst en bekijkt aan de hand van de retourbonnen bij welke klant het hoort.

Althans zo gaat het bij de meeste grote bedrijven. En er gaat er echt wel eens iets mis. Daarom is het ook zo belangrijk dat je dat kaartje bewaard als bewijs.

Je krijgt je geld gewoon terug hoor. Ga daar maar vanuit. Fonq is een keurig bedrijf. Maar er zijn ook altijd mensen die de boel proberen te beduvelen. En dan moeten ze wel ergens een grens trekken.
    Aangezien je nu het verzendbewijsje hebt komt het wel goed.

Verder is postnl gewoon een stugge club. En ik snap dat een winkel niet kan achterhalen wat jouw pakket was. Die hebben die bewuste dag misschien wel 5 pakketjes retour gestuurd maar fonq ;) zie dan de jouwe er maar eens uit te vissen.

Ik snap dat het anders zuur was. Maar vanuit de bedrijven snap ik de reacties wel.

11. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik had dit laatst met een pakketje kleding van h&m waar ik een deel van terug gestuurd had. Was ook niet aan gekomen. Gelukkig ergens diep in de tas nog dat verzendbewijs gevonden. H&M gebeld en die hebben het gewoon geaccepteerd...
    Dus misschien als je ergens nog dat verzendbewijs terug kan vinden? Of misschien de afschrift van verzendkosten? Dat je kan bewijzen dat je het echt opgestuurd hebt.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Jep, had het bewijsje inmiddels al gevonden! ;)

Nora92 vindt dit leuk.
  13. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Meestal moet je het terug sturen in de verpakking waarin je het gekregen hebt, als ik iets van wehkamp terug stuur scannen ze de barcode op de zak / doos. Die barcode zit aan je bestelling gekoppeld.

14. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    vraagje hierover. Ik moet een wehkampbestelling retourneren en heb dat nooit eerder gedaan. Ik heb de retourzending aangemeld online. Maar moet je nog iets van een sticker of adres of iets printen en/of op het pakketje plakken of kun je het zo terug sturen als je het gekregen hebt? Heb het pakketje niet geopend namelijk omdat al snel bleek dat het verkeerd was en annuleren was neit meer mogelijk.

15. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.824
    2.249
    113
    Hoelang is 't nu zoek? Ik had wel een track en trace, maar pakket wat ik naar iemand had gestuurd zoek. Heeft echt een week of 5 geduurd en ineens was 't bij haar bezorgd...

16. Buckcherry

26 dec 2019
    77
    69
    18
    Vrouw
    Dit kan je bij een DHL punt retourneren. Hoef je geen sticker op te plakken

17. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    super. Dacht misschien zit er binnenin nog een retoursticker ofzo maar om het pakketje nou open te maken om hem weer dicht te plakken had ik niet zoveel zin in haha. Dinsdag dan maar even weg brengen.

18. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Nee hoor, werkt gewoon via de barcode die erop zit.

Nina Sanders en Boordevol vinden dit leuk.
  19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij wehkamp zit de retour-code al op de sticker op het pakket. Is hier super makkelijk; naar DHL-punt, scannen, en floeps ik heb een mail met alle retour-info.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Inmiddels geld retour gekregen van fonq op 13 januari :thumup:

Devilschase, Schuurpapier, owly en 13 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina