wat zouden jullie doen??

Discussie in 'De lounge' gestart door priscilla1987, 7 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    me getuige heeft een vrijgezellen feestje georganiseerd ik heb niet zoveel vriendinnen sinds ik moeder ben maar nu komt het ik moet het zelf betalen..

hier een stukje uit de mail..

Het plan was om 's middags te gaan winkelen in de stad en daarna te gaan eten (tijd om te vertrekken wordt nog besproken).
    Het eten kost €34,50 per persoon en je krijgt een man die je komt amuseren tijdens het eten (€80,-) en 1 dvd van de avond (€35,-).
    De kosten van de man en de dvd worden door 4 gesplitst omdat we met z'n 4en zijn.
    Dus de kosten komen per persoon op €63,25 (Eten + Man + Dvd).
    Drank moeten we APART betalen, zit er dus niet bij inbegrepen.

het is best wel veel geld voor mij omdat ik ook mondjes te voeden heb..me beste vriendin is al afgehaakt omdat het gewoon te veel geld zal gaan kosten en ik krijg er ook nog maar weinig zin in me a.s. man zei al je krijg een vrijgezellenfeest maar moet het zelf betalen.dat vonden er meerdere raar..en ik zelf ook.en ik kreeg net nog een sms als ik en vriendin(die niet meer mee gaat)morgen voor 12 uur wil storten op haar rekening.

dus de vraag luid wat zouden jullie doen als het zoveel geld zou kosten??

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Uuh, dit vind ik wel heel raar ja! Dat je het zelf moet betalen, maar ook dat je er al vanaf weet en zelfs het hele programma weet.

Als jij er geen geld voor hebt, zou ik dat gewoon eerlijk zeggen.

3. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Nou dit zou niet in mijn beeld van een vrijgezellenfeest passen.
    Zou het ook niet leuk vinden als ik al zou weten wat ik zou gaan doen. En zoveel geld, echt belachelijk!

4. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Eens met chocoladekoekje (leuke nickname, haha). Vind het raar om zelf voor je vrijgezellenfeestje te betalen. Daarnaast gek dat je het hele programma al weet. Voor jou moet alles toch een verrassing blijven. Heeft die getuige uberhaupt wel met vriendinnen overlegd? Zou ik wel doen als ik iets zou organiseren, zeker ook omdat je niet in de portemonnee van een ander kan kijken. Ik zou eerlijk zijn en zeggen dat je het veel geld vindt. Misschien een goedkoper alternatief opperen (wat ook al niet zou moeten eigenlijk...).

5. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Moeilijk,
    Zo'n vrijgezellen feest lijkt me wel geweldig.
    Maar het idd vreemd dat jij dat zelf moet betalen.
    Meestal krijgt de bruid dat juist van haar vriendinnen als vroegtijdig huwelijks kado.

Maar goed, als ik het geld ervoor zou hebben, zou ik het doen. Lijkt me toch geweldig. (maar ik zou het ook niet zomaar kunnen missen -ook mondjes om te voeden-)
    En ik lees dat het voor jou ook moeilijk is om zomaar ineens het geld op te hoesten. (kijk, als je het van tevoren wist, kon je ervoor sparen)
    Ik zou het gewoon eerlijk vertellen, dat het best veel geld kost dat je niet zomaar ineens kan ophoesten.
    Vraag of ze evt iets anders kunnen verzinnen wat minder kost, bijvoorbeeld een feestje aan huis. Zelf hapjes en een drankje thuis serveren, dat schilt toch al bijna 40,-.

Maar hoe dan ook, je moet zelf je hart volgen ;)
    In ieder geval, alvast gefeliciteerd en ik hoop dat je toch een fijne avond mag beleven.

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    belachelijk als je het mij vraagt. heb nog nooit gehoord dat de "vrijgezel" zelf moest betalen. het is toch een feestje VOOR jou en niet Door jou. daar heb je de bruiloft voor.
    zou dus ook zeggen dat je het raar vind. en de bruiloft al genoeg kost. en ook dat je het jammer vind dat je nu alles al weet want het is wel duidelijk dat de persoon geen idee heeft hoe het werkt.

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Nou jammer de bammer...maar ik zou niet gaan! Dat hoort toch als verrassing voor je georganiseerd te worden en ik heb er werkelijk nog noooooooooooit van gehoord dat iemand zelf zijn feestje moest betalen terwijl iemand anders dat organiseert.

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou lekker geregeld dan. Ik zou echt al helemaal gegeten en gedronken hebben en echt niet meer gaan. Een vrijgezellenparty waarbij de "vrijgezel" zelf moet betalen?! Waar sláát dat op! En leuk ook dat alles al verklapt is. Nee hoor, voor mij zou de lol er zo wel af zijn...

9. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Wat ik enkel hoor is dat de vriendinnen van de toekomstige bruid de kosten verdelen en de bruid dus gratis mee kan. Als cadeautje voor haar a.s. Huwelijk. Dus het klinkt mij ook gek.

10. Jel

Jel Niet meer actief

@ TS, is het niet een foutje dat jij de mail hebt ontvangen? Dat is het eerste wat in mij op kwam. Misschien heeft je getuige per ongeluk de mail ook naar jou gestuurd, wat niet de bedoeling was.

Lijkt me idd niet gebruikelijk als jij ook moet betalen. Wat een boel geld ook.
    En wat word er bedoeld met een man die je komt amuseren? :(

11. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Als het geen foutje is, dan is het wel een hele rare situatie idd. Doorgaans hoort de a.s. bruid vrij gehouden te worden van de kosten, wat heb je anders aan een aangeboden feestje als je vervolgens de rekening zelf mag gaan betalen :s Bruiloft is al duur zat!

Je moet zelf een keuze maken in wat te doen, maar als je het geld niet hebt lijkt het mij dat je gewoon eerlijk moet zijn. Beetje rare gang van zaken zo...

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb 1 keer gehoord dat de bruid mee betaalde. En dat was omdat een dure wens van haar is vervuld (specifieke dure auto rijden).

Maar verder is het gewoon een cadeau. En als je beste vriendin ook al is afgehaakt klinkt het niet echt als een goed doordacht feestje.. Ik zou geloof ik de getuige bellen, en overleggen of er iets veranderd kan worden aan de plannen, en dat het anders gewoon over gaat..

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Eens

14. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    dankje voor de reacties ik heb er geen zin in en geen geld er voor de mail was dus ook voor mij bedoeld dat ik dus moet betalen..wie dat vroeg.ik kreeg al een berichtje met hallo!!oftwel het heb haast dat ik geld geef nou ik vertik het en het is me droom niet en dat amuseren weet niet wat ik er onder moet verstaan maar daar zit ik al niet op te wachten eigenlijk:)ik zal zo is smsen dat ik niet mee gaat zal boze gezichten krijgen..want weet hoe ze is..

15. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    en ik weet niet of ik zeker ben van me baan nu er 2 nieuwe polen er bij komen..

16. tulip

tulip Niet meer actief

jel, kun jij je daar geen voorstelling bij maken;):p

ts, nee ik zou ook niet gaan, vind dit een rare gang van zaken.

17. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Ik zou ook niet gaan! Zowiezo al raar dat je zelf moet betalen en het ele programma al weet... Maar als mijn beste vriendin niet mee gaat, omdat er niet goed overna gedacht is, is voor mij helemaal de lol eraf! Ik zou zeggen: ga gezellig wat met je beste vriendin drinken ;-

18. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Nee, ik zou ook niet gaan.
    Zo'n soort etentje is niet echt mijn ding. Ik zou me voor het blok gezet voelen, omdat je het geld voor morgen 12uur moet storten en ik vind het ook een hoop geld om "even" en ongepland uit te geven. Zeker gezien dat het exclusief drinken is en dat er nog bij komt.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wie haalt het in zijn hoofd om de vrijgezel mee te laten betalen???
    Ik heb hier al een stuk of 4 vrijgezellenfeestjes mee-georganiseerd en daarnaast nog een paar bijgewoond en de vrijgezel werd altijd 'vrijgehouden'.

Belachelijk...

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gewoon betalen en meegaan en dan de uitnodiging van jullie trouwen straks versturen en erin zetten dat iedereen wel zelf moet betalen....

Sorry, ik vind het dus echt belachelijk en erg jammer voor jou dat het zo loopt...

Deel Deze Pagina