Pakket per ongeluk retour gestuurd door pakketpunt

Discussie in 'De lounge' gestart door Elsa86, 24 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.568
    3.506
    113
    Ik heb een paar weken geleden wat kleding besteld via SHEIN. Dat zou afgelopen vrijdag zijn bezorgd bij het pakketpunt. Maandag ga ik het pakket ophalen, kon ze het niet vinden.

Ze dacht dat ze het misschien per ongeluk met de retourzendingen mee had gegeven. Ze zou me op de hoogte houden. Dinsdag appte ze dat het inderdaad retour gaat naar de verzender. Ik kon het beste een geschil starten bij SHEIN.
    Ik heb SHEIN bericht gestuurd en hoop dat ik snel reactie heb.

Iemand ervaring?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het bevreemdt me een beetje dat jij een geschil moet starten. Het is toch de fout van het afhaalpunt? Waarom zetten ze hun eigen fouten niet recht?
    Ik lees even mee of iemand weet of dit de normale gang van zaken is. Ben wel benieuwd.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  3. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Ik vind dat niet gek. Als je pakket kwijtraakt bij bijv postNL, dan zou je toch ook zelf daar melding van maken en er achteraan gaan. Lijkt me nu een vergelijkbare situatie. Het pakket is nu ook kwijt, behalve dat het pakketpunt nu zelf zegt het teruggestuurd te hebben. (Ik denk dat zij zelf misschien niet eens de mogelijkheid hebben om dit te doen, maar dat kan ik mis hebben)

4. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Nee dat kan helaas, heb een keer gehad dat na een keer proberen af te leveren ze het gewoon retour afzender deden… super vervelend maar het mag wel.

5. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    De persoon van het pakketpunt kan zelf geen geschil starten, zij is immers niet de geadresseerde of de verzender.

Daarbij blijft het mensenwerk hé, foutjes kunnen gebeuren. Ik ken iemand die zo'n pakketpunt heeft en daar komen heel veel pakketjes binnen elke dag, tja.. er gaat ook wel eens iets mis dan.

Hopelijk wordt je pakketje gevonden en ontvang je het alsnog!

Sado vindt dit leuk.
  6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.002
    14.667
    113
    Vrouw
    Je zal dat idd met shein moeten oplossen. Het lastige is misschien dat dit pakket geen retourlabel heeft. Tenminste, dat denk ik omdat het blijkbaar oer ongeluk op de verkeerde stapel is gekomen.

Als jij de track en trace code checkt, zie jij dan info over de plaats ed?

Ik had pas bij dhl dat het pakket niet in het automaat kon en ze het zonder pardon terugstuurden. Het ging retour afzender. Dat was een Vinted pakketje. Ik kreeg mijn geld terug van Vinted en de verzender heeft het pakketje opnieuw naar mij gestuurd. (Ik heb het dus opnieuw gekocht bij haar)

Contact opnemen met shein is denk ik het enige wat je kunt doen

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.568
    3.506
    113
    Vandaag kreeg ik een appje van de vrouw van het pakketpunt dat het pakket toch bij haar bezorgd is.

Ik nam haar ook niks kwalijk. Ze heeft wel meerdere malen haar excuses aangeboden, maar zoals iemand al zei: fouten maken is menselijk.

Zij was in ieder geval, net als ik, erg blij dat het pakket terecht is.

Nougat, consider, spruitje80 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.002
    14.667
    113
    Vrouw
    Wat fijn!

9. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    PostNL laat met grote regelmaat pakketjes verdwijnen. Jij weet dan nog hoe het in dit geval per ongeluk mis is gegaan, maar meestal is het een groot raadsel waar PostNL het pakket heen heeft getoverd. De verzender blijft verantwoordelijk tot jij je pakket hebt, dus in dit geval zal Shein het pakket opnieuw moeten sturen. Een geschil starten is dan het beste, want dan kun je aangeven dat jij je bestelling niet ontvangen hebt.

Zxcvb vindt dit leuk.
  10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.002
    14.667
    113
    Vrouw
    Ik heb nu dus twee brievenbus pakketjes die via PostNL bezorgd worden.
    In de app stond gisteren dat ze die dag bezorgd zouden worden.
    In de avond een melding van 1 van de twee:
    Bezorgd om 19 uur. Ik kijken bij de brievenbus: geen pakketje.
    Van het andere pakketje krijg ik later op de avond een mail van postnl. Daarin staat dat het pakketje om 18:45 is bezorgd, maar in de app staat dit:
    Screenshot_2024-04-26-07-25-01-415_nl.tpp.mobile.android.png
    Er staat dat het bezorgd is én er staat dat het vertraagd is.

Nu is het hier de laatste tijd echt een drama met de bezorging van post. In de app staat dan dat ik post kan verwachten, maar dat komt dan dagen later pas.
    Volgens mij hebben ze hier een enorm tekort aan postbodes.

11. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Dat gebeurt wel vaker en staat ook ergens beschreven bij postNLdat het mogelijk is dat je pakket al eerder gescand wordt dan de werkelijke levering, omdat dat soms praktischer is voor de bezorger. Het zal de dag erna dan wel komen als het goed is. Bij ons tot nu toe elke keer wel in ieder geval.

12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.002
    14.667
    113
    Vrouw
    Ik weet idd dat het vaak gescand wordt van te voren. Voor het gemak van de bezorger.
    Maar ik dacht dat dat dan bijv was aan het begin van het lopen, dus als hij daadwerkelijk de wijk loopt.

Maar ook gewone kaarten zijn hier dagen langer onderweg.
    Ik had in de app bijv foto's staan van post op donderdag, maar die post werd uiteindelijk pas de woensdag erna bezorgd. Dat is bijna een week later!

13. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Dat is inderdaad wel veel later ja. Bij ons kwamen de pakketjes steeds wel 1 dag erna. Maar misschien wordt de route bij jullie ook niet dagelijks gelopen. Dat gaan ze geloof ik vaker doen door tekorten.

14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.002
    14.667
    113
    Vrouw
    Tot voor kort was het dagelijks bezorgen hier normaal. Als er post in de app stond kwam het ook echt die dag, maar sinds een paar weken is het echt dramatisch.

Het ging nu om een geboortekaartje van een nichtje dat er lang over deed. Maar goed daarvan had ik het al gehoord. Maar zo loop je ook risico dat je dingen echt te laat binnen gaat krijgen.

15. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.568
    3.506
    113
    Dat van mij was met DHL. Ik heb trouwens zowel met PostNL als met DHL nog nooit problemen gehad.
    Op 1x na met PostNL die een mobiele telefoon achterop onze auto had gelegd toen we zelf niet thuis waren, de bezorger heeft toen zelf een handtekening gezet.

Deel Deze Pagina