Gisteren zou er een pakket van babydump bezorgd worden. Mijn man is de hele dag thuis geweest en heeft extra opgelet of er iemand aan de deur was. Geen pakket bezorgd. Kijk ik 's avonds op de detailpagina van bezorging staat er dat het pakket om 16.45 geleverd is. Heel vreemd! Vervolgens bij verschillende buren aangebeld, vanochtend de dichtsbijzijnde servicepunt gebeld, maar het pakket is er niet. Er lag ook geen briefje in de bus. Postnl gemaild krijg ik de reactie dat het pakket bezorgd is en ze verder niks kunnen doen. Babydump gebeld, maar ik moest nog maar eens bij de buren aanbellen??? En vandaag afwachten. Als het nog niet bezorgd werd wist ze ook niet wat ik moest doen . Weet iemand wat onze stappen/rechten zijn? Het gaat om een pakket van 230 euro, dit laat ik niet zomaar gaan.
Ik neem aan dat er een handtekening vereist is voor een pakket van die waarde. Die zou je op kunnen laten eisen bij postnl. Geloof dat de verzender dat moet doen. En anders kan je in elk geval van babydump eisen dat zij aa tonen dat het pakket is bezorgd.
volgens mij hoef je voor pakketten van babydump niet te tekenen als het met PostNL bezorgt word. tenminste ik heb het nooit gedaan en ook dingen van grote bedragen besteld. maar ik zou van PostNL eisen dat ze bij de betreffende bezorger nagaan op welk adres dit precies bezorgt is en eventueel nog wie het pakket aangenomen heeft dan weet je waar het pakket nu is. Als het op je eigen adres bezorgt zou zijn weet je dat de bezorger het waarschijnlijk nu zelf thuis heeft staan of je man is de weg kwijt maar dat lijkt me niet toch maar wat dan je rechten zijn weet ik niet
Haha nee denk niet dat mijn man de weg kwijt is . Ik ga morgen inderdaad contact opnemen met postnl dat ze de bezorger vragen waar het pakket geleverd is.
De verzendee, in dit geval babydump, is verantwoordelijk voor de verzending! En niet alleen tot het bij postnl aankomt, maar totdat jij het ontvanger hebt. Kopers hebben veel rechten in dit geval
Oke bedankt! Dan morgen ook maar weer babydump bellen. Hopelijk iemand aan de lijn die wat meer weet. Kan er heel boos om worden, zeker die ongeinteresseerde reactie van postnl.
Ik denk dat post.nl verantwoordelijk is maar die weten zich altijd eruit te lullen! Ik heb ooit een aangetekende brief van een vrouw gekregen 3 straten verderop. Zij had hem in haar brievenbus gekregen met mijn adres erop. toen ik ging kijken bij track&trace stond dat ie bezorgd was met een valse handtekening!!! Als die dame niet zo lief was geweest de brief te bezorgen was ik hem kwijt geweest. Waarde 200 euro Ik hoop dat die schijt post.nl je pakket nog terugvind.
Ik werk zelf voor een online winkel en maak dit helaas vaker mee. Bij ons wordt er niet moeilijk over gedaan en de kosten worden meteen uitgeboekt voor de klant. Wij regelen het verder met postNL. Hoor ook vaak dat de klanten ook al contact opgenomen hebben met postNL maar ze daar niet thuis geven. Echt een klote service helaas. Ik zou ook even contact opnemen met babydump en het probleem aangeven. Hoop dat ze er net zo makkelijk mee omgaan als bij ons. Succes!
Misschien dacht de pakketbezorger wel: dat pakket ziet er leuk uit, die hou ik mooi zelf... Ik had ongeveer hetzelfde vorige week. Zag ook op track/trace dat het pakket bij mij op het adres ontvangen was. Maar ik had helemaal niks ontvangen. Bleek dat een buurvrouw hem had aangepakt en met die pakketjesbezorger had afgesproken dat als ik thuis zou komen, zij mij het zou overhandigen. De postbezorger had de buurvrouw gevraagd of hij een briefje in onze bus moest doen, maar dat hoefde niet zei de buurvrouw. Dus tja.
Net nogmaals contact opgenomen met postnl en gezegd dat ze contact op moeten nemen met de bezorger, maar dat kunnen ze niet??? Verder kunnen en doen ze helemaal niks en schuiven het naar de verzender. Lijkt me niet anders kunnen dan dat de bezorger het zelf gehouden heeft.
Vervelend zeg wij hebben ooit ongeveer zoiets meegemaakt met een duur pakket (peuterbed van mijn dochter, kosten rond de 270). Volgens de bezorgdienst (weliswaar geen PostNL) was het bij ons afgeleverd, maar wij hadden dus mooi niets ontvangen ook geen briefje in de bus. We zijn de hele straat afgegaan om te vragen of zij ons pakket hadden aangenomen, maar niemand had iets. De verkoper gaf meteen aan dat hij met de bezorgdienst contact zou opnemen om te kijken waar het fout is gegaan en als het niet snel opgelost zou worden hij een nieuw bed zou toesturen. Nou na een dag ongeveer bleek dat de bezorger ons pakket bij een heel andere straat had afgeleverd, wel op hetzelfde huisnummer. Die mensen hadden ons adres en dat van de verkoper van de doos kunnen lezen en contact kunnen opnemen met één van beide, maar volgens mij waren ze van plan het te houden. Het pakket is zeker 4 dagen in hun bezit geweest (ik wist de exacte bezorgdatum niet, dus heb pas later de verkoper gevraagd naar de status van de levering). Dus het zou goed kunnen dat jouw pakket op een verkeerd adres is afgeleverd. Ik zou echt babydump een klacht sturen dat het hun verantwoordelijkheid is en of ze actie willen ondernemen. Succes ermee, het is rot als het zo loopt. Zeker als het bedrag zo hoog is.
Ik heb gebeld met postNL, nog voordat ik op pad ging naar de buren. (We hebben niet zo'n goed contact met de buren, dus ik wilde even van postNL horen hoe het zat) en die vrouw ging een klacht voor me indienen. En dat heeft de pakketjesbezorger wel degelijk te horen gekregen, want een paar uur later kwam hij bij mij aan de deur om uit te leggen hoe het zat. Hij kreeg tijdens het rijden op zijn donder omdat hij dus geen briefje in mijn bus had gegooid waar hij het pakket gebracht heeft. Dus onzin als ze de pakketjesbezorger niet kunnen benaderen.
Wij hebben het pas gehad met een pakketje van intertoys. Ik heb toen Intertoys gebelt en die zouden een onderzoek starten. Het pakketje was uiteindelijk geleverd in een straat die qua naam heel veel op die van ons lijkt. Hebben wel vaker mensen aan de deur staan die in die andere straat moeten zijn. Maar met een pakketje van 230 euro zou ik toch slecht slapen. Hoop dat het alsnog terecht komt. Zo jammer dat je er niet meer zeker van kunt zijn of iets aan komt met postnl
Ik heb het ook een keer gehad. Ik ook de hele buurt afzoeken. En dat was ook zoiets, het zou laat op de dag bezorgd zijn bij mij. Niks... Ik kreeg telefonisch hetzelfde antwoord als jij van post.nl. Wat denk je, komt hij het de dag erna brengen!!! Volgens mij had hij gweoon geen zin meer, heeft alles in de wagen gescand en dacht: 'doe ik morgen wel.' Een collega van mij had dit onlangs ook, exact hetzelfde verhaal. Hopelijk gaat het bij jou ook zo en krijg je het gewoon morgen alsnog.
Misschien hebben ze het pakket bij één van je buren afgegeven en geen briefje in je bus gedaan. Heb ik ook een keer gehad, kwam ik na 1,5 week achter toen de buren bij mij aanklopte. Volgens track&trace was hij bezorgd. Maar niet bij mij dus... Ook zou ik als ik jou was even kijken of je ergens een plek in je tuin hebt, bij je voordeur of in ieder geval in de buurt van je brievenbus of ze het pakket niet ergens hebben in gezet of neergezet. Dat willen ze ook nog wel eens doen, wat eigenlijk niet mag natuurlijk. Ze krijgen betaald per afgegeven pakket, dus ze doen er soms alles aan om hem kwijt te raken. Natuurlijk niet de bedoeling om hem echt "kwijt" te raken, maar je hebt ze er bij.... Succes!
Ik vind het van PostNL zo raar, van mij is gisteren toevallig een pakket afgeleverd bij de buren en dat kon ik zo online terug vinden. (pakket bezorgd, afgeleverd bij buren op nummer **). En ook dat ze "geen contact" op zouden kunnen nemen met de bezorger? Ze hebben toch ook zijn/haar reknummer voor het salaris? Altijd wat met PostNL als het even kan verzend ik met een ander, gelukkig heb je hier vlakbij ook een DHL kantoor dan krijg je ook een sms als je pakket is bezorgd. Heb nu zelf ook nog gedoe met PostNL over een pakket van de MMD van Prenatal (hebben ze terug gestuurd??) hopelijk komt dat nog goed. Morgen even prenatal voor bellen. Succes!