Direct achter onze tuin was altijd een stukje oerwoud (grote vlakte met hoogstaand onkruid). Op zich ideaal voor de insecten en kleine dieren. Nooit last van gehad, het zit achter de schutting. Blijkbaar is dat stuk niet een vergeten stukje grond van de gemeente maar is iemand hier daadwerkelijk eigenaar van. En die heeft besloten de boel flink te verbouwen. Onwijs veel grote fel rode garageboxen zijn er gebouwd. Het uitzicht vanaf de eerste verdieping is hierdoor flink achteruit gegaan. Achter in de tuin zitten gaat ergerlijk worden, want je kijkt steeds tegen die lelijke boxen aan die ruim boven de schutting uit komen. De eigenaar erop aanspreken lukt niet want niemand weet van wie het is hier in de buurt. Maar ik vraag mij af of dit zomaar mag, de kleur is afschuwelijk en past echt niet in de neutrale sferen die wij voor de rest in de hele buurt hebben. Als de boxen nou gewoon een normale kleur zouden hebben had ik er echt veel minder moeite mee, maar een in your face rood blok is echt niet tof. Wie weet of ik hier wat mee kan?
Ik gok dat de eigenaar daar eerst een vergunning voor aan moest vragen en deze dus ook is goedgekeurd. Dan had je vooraf bezwaar kunnen maken. Het lijkt mij dat je daar nu te laat mee bent.
Ja, garageboxen zou een vergunning voor verleend kunnen zijn. Maar dit uitzicht is toch niet normaal?
Er moet bij ons nog een nieuwe schutting komen, maar die mag niet zo hoog dat wij die rode blokken niet meer gaan zien.
Contact opnemen met de gemeente en vragen of jouw schutting hoger mag worden omdat je niet tegen die rode garage boxen aan wilt kijken?
En als er niks meer aan te doen is misschien leibomen langs de schutting planten? Welke malloot komt er trouwens op het idee om die dingen knalrood te maken?
Ik zou naar de gemeente gaan, eerst informeren of daar een vergunning voor af is gegeven. Als dit zo is heeft het ook in een huis aan huis blad gestaan en had je toen bezwaar in moeten dienen. Dus als hij een vergunning heeft is het enige wat je kunt doen is vragen of je een hogere schutting mag plaatsen, mag dit niet zul je over moeten gaan tot beplanting ( die mag hoger groeien dan een schutting hoog mag zijn)
Jammer, komen we er pas achter wat er uiteindelijk gebeurd is als ze bij meester Frank Visser doet uitspraak is geweest.
Meestal ‘snap’ ik het wel als iemand plotseling niet meer actief is, als iets uit de hand loopt bijvoorbeeld of als mensen iets zeggen waar TS het niet eens is met de adviezen, maar nu dus niet. Of misschien door dat ‘gevalletje Den Helder’ maar ik kan me het niet voorstellen.
Was toen toch op het nieuws? Vrouw had haar huis felgroen geverfd en daar viel iedereen over omdat het het enige huis in de wijk is dat groen is.
Ze gaf op als reden dat veel familie leden haar hier herkenden dus niet meer anoniem kon zijn. Dus geen zorgen, kwam niet door jouw opmerking, waar ook niets mis mee was