B12 vitamine

Discussie in 'De lounge' gestart door Ster88, 25 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster88

Ster88 Niet meer actief

Hoi allemaal, vanwege klachten heb ik mijn b12 laten prikken. De uitslag was 218 volgens de huisarts prima in orde. Op internet kom ik er niet echt uit? Weten jullie of dit een normale waarde is? Alvast bedankt!

2. Volgens mijn labformulier moet hij tussen de 100 en 650 zijn ;) Ik lees ook dat het gemiddelde zo'n 350 is, wat jouw waarde 'laagnormaal' maakt. In principe is dit dus prima :)

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Wat zijn je klachten, heb je ook Vit D laten prikken.

4. Ster88

Ster88 Niet meer actief

Klachten zijn spiertrekkingen en soms tintelingen. Vitamine d is al eerder geprikt dat was goed! Ik lees wel dat je tussen de 200 en 300 toch klachten kan krijgen? Ik slik al wel een tijdje extra vitamine b bij..

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik zou in dit geval zelf met smelttabletten gaan supplementeren. Solgar en orthica hebben hoge (veilige) dosis. In het begin elke dag 1 tablet onder de tong laten smelten, zodat het goed opgenomen wordt. Na een maand of 2 om de dag. Wanneer je klachten afnemen 2 a 3 keer per week om het te onderhouden. Ik vind zelf de tabletten prettiger dan de injecties.

6. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Maar dan moet je wel zeker weten dat je geen opname stoornis hebt;)
    Ik heb namelijk wel die stoornis dus zou kunnen slikken wat ik wil maar dat zal nooit gaan werken en alleen maar valse waardes in t bloed oproepen

Ik zou adviseren om je hele bloedbeeld te laten checken volgens t bloed prik advies en dan met je arts proberen te achterhalen waar de tekort van komt en daarnaar gaan handelen;)

Deel Deze Pagina