Luxeprobleem kwa gewicht!

Discussie in 'De lounge' gestart door Within, 27 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Ik noem het een luxeprobleem, maar lastig is het zeker:

Ik ben 1.58 en ik weeg op dit moment 46 kilo.
    Mijn man is 1.97 en weegt nu 98 kilo.

Hij moet afvallen, ik moet aankomen. Enig idee hoe dit aan te pakken kwa eten? Want om nou elke avond 2 verschillende gerechten te maken...

2. Jel

Jel Niet meer actief

Kun je niet beter een diëtiste inschakelen voor jullie beiden?

3. sjors75

sjors75 Niet meer actief

ik zou informatie bij een dieetiste aanvragen. die hebben normaal gesproken wel een oplossing voor dit probleem

4. jazz

jazz Niet meer actief

inderdaad een luxe probleem. Ik zou gewoon een gerecht koken gezond en zorgen dat jij meer tussendoortjes eet. Misschien is het gaan naar een dietiste wel een idee....

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Eén gerecht koken en jij twee borden eten en hij een half:):)

6. Within

Within Niet meer actief

Diëtiste zat ik ook al te denken ja, mijn nicht is toevallig voedselconsulente.. Maar wilde eerst zelf kijken wat ik kon doen :)

7. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Ik had ook altijd dat luxe probleem..kwam nooit aan!! Ik zit nu op eem gezond gewicht, godzijgeprezen! Maar ik moest altijd kwark enzo eten van de dietiste..succes!

8. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Lees graag mee:
    Man van 1,85m en 70 kg en dochter bijna 2 jr nog geen 10 kg moeten aankomen en ik 1,68m en 88kg moet afvallen. O ja, op aanraden van kinderarts krijgt dochter bijv volle melk en vette vleeswaren e.d. Dit scheelt wel wat. misschien ook een idee voor jou??

9. Within

Within Niet meer actief

Ik kon idd ook eten wat ik wil en geen gram aankomen.. Maar dat is nu wel een beetje over volgens mij. Bedankt voor de tips!

Afvallen is 1, maar aankomen is nog best lastig..

10. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    ja volle producten. Ik ben in 3 maanden tijd 25 kilo afgevallen (onbedoeld was totaal niet nodig want ben 174 en woog netjes 60 kg) maar goed ik woog nog maar 45 kilo..... was niks van me over. heel eng. Moest dus dringend aankomen. Veel volle producten. En 6x per dag iets eten is heel belangrijk. dus ontbijt ... tussendoortje... lunch... tussendootrje.... diner.... tussendoortje...

Verder moest ik ook bijvoeding hoor maar misschien helpt dit voor je. Aankomen is echt heel lastig... BTW uiteindelijk ben ik gaan aankomen na het stoppen met roken

11. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Heel herkenbaar!
    Ik BMI van nog geen 18, man z'n BMI nadert de 25 dus hij moet echt opletten. Daarbij een "gewone" peuter, een dreumes met koemelk- en soja-allergie en ikzelf dan nog een natrium-beperkt dieet ivm nieraandoening. Dat is dus puzzelen! Al wende dat eigenlijk heel erg snel en levert het zelden problemen op, apart koken doe ik nagenoeg nooit. Wel hebben we bijv. 4 verschillende soorten boter en 3 verschillende soorten brood in de koelkast/vriezer.

Hier betekent het vooral dat ik heel "puur" kook, en bijv warme sauzen op tafel aangevuld worden met datgene dat die persoon mag hebben (zoals ik een flinke dot crème fraiche, mijn man een klein beetje, dreumes helemaal niet). En bijv ieder z'n eigen ketchup/mayonaise/mosterd/ketjap: manlief de magere of gewone variant, ik de zoutloze variant en peuter (soms) een gewone.

Verder inderdaad wat iemand hier al schreef: jijzelf gewoon meer of vaker opscheppen dan je man. En verder eet ik mijn vette tussendoortjes zoveel mogelijk buiten het zicht van manlief. Dat hoeft niet van hem, maar ik vind dat wel zo aardig. Succes!

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ben je nou echt zo extreem licht? Dat valt toch wel mee?

13. Jel

Jel Niet meer actief

Ja, ze zit in het kopje van ondergewicht, heb ik opgezocht op de BMI-meter. 18,1 is het.

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Volgens mijn berekening niet?

15. Jel

Jel Niet meer actief

16. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Ik zou gewoon koken wat voor beide goed is,en voor hem dan een extra salade maken.
    Dus minder van het gewone avond eten en dat aanvullen met salade ofzo.
    En jij je gewone eten.
    Net wat eigenlijk al gezegd word,jij 2 borden en hij een halve bij wijze van met een lekkere salade erbij voor hem!
    En jij natuurlijk (wel verantwoorde)tussendoortjes(dus niet opeens elke dag frikandellen gaan bakken haha)
    Je hebt geloof ik ook voeding te koop waar je van aan komt,net als het afvallen(zoals Weight Care,daar heb je afval producten van zoals de shakes,die vervangen een maaltijd)
    En een dieetiste inderdaad,die kunnen je veel meer tips en trucs geven zodat je niet dubbel hoeft te koken e.d.
    Succes ermee!!!!

Deel Deze Pagina