Pakket verkeerd bezorgd, wat nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door vinisa, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Alleereerst wil ik zeggen dat ik morgen natuurlijk contact op neem met de winkel waar ik het product besteld heb, maar ik ben benieuwd naar ervaringen hier.

Ik heb een peuterbedje besteld bij een online winkel. Ik heb vertrouwen in deze winkel en goed contact met de eigenaar gehad. Voor het weekend zou het geleverd worden. Vandaag heb ik naar de status gevraagd en wat blijkt. Volgens hun gegevens is het gisteren afgeleverd en diegene heeft getekend met de naam Dijk (zo heten wij niet).

Nu heb ik ook geen briefje in de brievenbus gehad dat het op een ander nummer is afgegeven, dus ik heb echt het idee dat het bij een compleet verkeerde straat is afgeleverd (we wonen in een nieuwe wijk en ik heb ook wel eens verdwaalde pakketbezorgers e.d. aan de deur). Maar goed, er zal wel een factuur bij zitten dus diegene die het in ontvangst heeft genomen had ons adres kunnen achterhalen, of naar de winkel kunnen bellen.

Nu we een dag verder zijn dan de afleverdatum en niemand naar ons is gekomen vrees ik dat diegene het dus voor zichzelf houdt ( evt. Verkoopt). Ik heb zelf al betaald, dus baal als een stekker.

Nu vraag ik me af wie dit nog meer heeft meegemaakt en hoe is dat afgelopen. Ik ben er echt best verdrietig om :(

2. samsal

samsal Lid

9 jan 2012
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap niet dat je er verdrietig om bent, want als je een pakketje krijgt dan moet je ervoor tekenen. Dus jij hebt alsnog recht op een nieuw bedje want jij hebt nergens voor ontvangst getekend. Het is hun fout als zij het verkeerd bezorgen. Dus morgen even bellen en zeggen dat jij niks hebt ontvangen.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.792
    113
    waar

Dat bedrijf moet verder met de post een onderzoek doen.

Jij kunt bewijzen dat jij niet hebt getekend ( jou handtekening is het niet)

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik hoop het.

De eigenaar van die winkel vroeg me ook te laten weten of mijn buren het niet in ontvangst hadden genomen. Maar al mijn buren zeggen van niet, dus tja.

Echt rot, we keken er zo naar uit dit weekend het bedje te hebben..

En akelig dat er mensen zijn die zoiets gewoon houden terwijl het niet van hun is.

5. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Wat vervelend zeg!
    Ik hoop dat als je morgen belt dat ze samen naar een oplossing gaan zoeken met je en dat ze het nog kunnen achterhalen...
    Zelf hebben we iets soortgelijks gehad...
    Mijn man had online een dvd speler online gekocht en deze zouden ze per post leveren, echter de beloofde dag geen pakketje, maar ook geen briefje door de deur dat hij al geweest was. Inderdaad naar de levering status gevraagd en deze bleek ook al afgeleverd te zijn op een andere naam.
    Wij meteen bellen met de online winkel en hun namen contact op met de bezorgers. Wat bleek nu, de man had zelf maar een naam ingevuld voor ons en het pakketje achter het huis gezet.
    Dit hadden we niet gezien, en het had geregend.
    De online winkel heeft alle schade vergoed en vond het erg vervelend voor ons. Bij ons liep het dus goed af...
    Succes morgen!

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Volgens mij is de bezorger sowieso verantwoordelijk. Weet niet of het via DHL, PostNL of een andere partij is gebeurd...
    Als jullie naam niet Dijk is, en dat is wel de handtekening die er op staat, is dat al vrijwel bewezen dat het onjuist bezorgd is.

Vanuit JOU is de winkel verantwoordelijk. Die moet je je geld terug geven of een nieuw bedje bezorgen. Het is HUN taak om bij de bezorgende partij hun geld/product terug te krijgen.

Het is sowieso lullig, want je moet dus wachten op een nieuw bedje. Helemaal erg als er een langere levertijd is.

Maar goed, dat was je vraag niet. Nee, ik heb het niet meegemaakt, gelukkig.

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    In onze tuin staat niets en daar kunnen bezorgers niet bij (ligt aan een afgesloten parkeerterrein voor bewoners).

We hebben inderdaad al even gewacht op het bedje. Het is een Amerikaans merk en in alle winkels was de voorraad op. Die eigenaar heeft ook al zijn mailcontact met de leverancier (dus dat Amerikaanse merk) naar mij gemaild. Ik weet dat er meer vraag naar dat bedje is, dus hopelijk moeten we nu niet weer lang wachten.

Ik vind het zo slordig dat het zo gaat. Geen briefje in de bus (stel dat hij hier wel aan de deur s geweest) en gewoon zoiets bij een ander afgeven.

Ik krijg nog wel eens post van hele andere straten dan de mijne (maar wel hetzelfde huisnummer) en met regelmaat staat pakketbezorgers of bijvoorbeeld iemand van een dienstverlenende maatschappij aan mijn deur op zoek naar iemand anders. Veel mensen die de straten hier niet goed kunnen vinden en dus bij de verkeerde aanbellen.

Het is vooral onrecht dat ik voel dat iemand zoiets niet netjes aan ons geeft of naar de winkel belt. Ik kan dat echt niet begrijpen.

8. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Nee dat is zeker niet netjes van diegene! Ben ook wel erg benieuwd hoe dit afloopt. De verzender moet nu aan gaan tonen dat de zending op het goede adres is geleverd. Hij moet dit ook kunnen opvragen bij de koerier, laat hem dat dus ook doen, je bent niet verplicht om dit zelf te gaan doen (kan natuurlijk wel ;) ). Hopelijk krijg je je bestelling snel thuis!! Veel succes.

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Heb je aangegeven dat het alleen op huisadres bezorgd mag worden?
    Vaak staat er dan op track & trace: alleen huisadres

Als ik niet voor aangetekend verzenden heb gekozen bezorgen ze hier ook gewoon ooit bij buren en die tekenen ervoor, maar doen dan wel netjes een briefje in de bus op welk nr het ligt

Bij sommige sites zoals wehkamp kan je aanvinken of het alleen bij jou thuis of ook met toestemming bij de buren afgegeven mag worden

10. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Ik zou ook t koeriersbedrijf bellen, hun kunnen door nakijken wie er in de wijk reed? En die man moet vast wel weten waar hij t pakketje heeft afgeleverd toch? Succes!

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Nee, ik heb gewoon mijn adres als afleveradres aangegeven. Verder niet ergens specifiek aangegeven (kunnen aangeven) dat het niet bij de buren mag worden afgeleverd.

12. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik zal sowieso wel even laten weten hoe het afloopt. Aangezien het bijna weekend is zal het sowieso wel na het weekend pas opgelost worden, tenminste dat denk ik.

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Iedereen bedankt voor het reageren trouwens :)

Vooralsnog wil ik het probleem bij de winkel leggen en vind ik dat zij dit moeten uitzoeken. En dan hopelijk zo snel mogelijk alsnog een bedje naar ons sturen (en hopen dat het dan wel goed gaat).

Hopelijk kom ik er straks niet als verliezer uit, daar ben ik best bang voor. En ik vind het best veel geld om kwijt te zijn aan niets ;)

14. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    en even de omringende straten af bij nummers die het zelfde zijn als de jouwe?? Zou er niet meteen van uit gaan dat het kwade wil is, voor het zelfde geld heeft die persoon het nog niet gezien (mijn man tekent ook nog wel eens voor mij, en heeft dan geen idee wat ik besteld heb, let er ook niet op), of nog geen tijd voor gehad.... Je kan ook even in het online telefoonboek kijken op de achternaam??

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Misschien morgen als we dan nog geen duidelijkheid hebben. Ik weet niet zo snel in welke straten nog meer hetzelfde huisnummer voorkomt. De wijken en nummering is gewoon erg vaag :)

In de telefoongids (en met Google) kan ik helaas niets vinden.

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb dat ooit gehad met bol.com. Zij stuurden gewoon zonder vragen het pakket gratis op nieuw op. Eerste pakket is nooit achterhaald.

17. pizza78

pizza78 Actief lid

19 jun 2012
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het nooit meegemaakt, maar lijkt me de schuld van de bezorger.Hou marktplaats ook even in de gaten er zijn namelijk mensen zo stom om het gelijk daarop te zetten.Te erg eigenlijk maar het gebeurd

18. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat naar voor jullie! Wat een domper zeg. En zo erg dat die mensen niet contact opnemen met het bedrijf. Ergens hoop ik dat het een misverstand is en dat die mensen ook toevallig iets groots hebben besteld en straks als ze het openmaken zien dat het niet hun pakket is. En het dan terug sturen oid.

Opzich wat iedereen al zegt, is de schade niet voor jou. Jouw naam of handtekening staat niet op dat formulier. Dat is bewijs dat jij niks gekregen hebt.

succes!

19. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik zal nog even een update plaatsen.

Die eigenaar van de winkel heeft met GLS gebeld (die verzorgen de bezorging van het pakket). Ze hebben een dossier aangemaakt en maandag moet die pakketbezorger weer naar hetzelfde adres en als het goed is gaat hij dan weer naar hetzelfde huis (verkeerde huis). Zo hopen ze in ieder geval het pakket terug te halen. Ik had zelf ook nog met GLS gebeld en kreeg hetzelfde verhaal. Ze konden inderdaad zien dat iemand het pakket in ontvangst heeft genomen en getekend heeft met de naam Dijk.

We wachten maandag af en anders stuurt die eigenaar opnieuw een bedje naar me toe. Hij gaat dan zelf GLS aansprakelijk stellen voor de door hem geleden schade. Hij gaf aan dat ik dus hoe dan ook volgende week het peuterbed heb. Hopelijk is het maandag al opgelost zodra die man opnieuw naar het adres toe rijdt en nog weet waar hij heeft bezorgd. En anders wordt dinsdag opnieuw het peuterbed naar mij verzonden.

Als ik het wilde kon hij dat ook maandag meteen doen, maar ik wil eerst afwachten of het maandag gewoon op die manier opgelost kan worden.

20. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou dat is ook wat! Marktplaats in de gaten houden , wie weet staat er opeens een peuterbed in jou omgeving te koop ;)
    Fijn dat het zowieso wordt opgelost. Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als die pakketbezorger weer aan gaat bellen om het te halen...

Deel Deze Pagina