werken als pedagogisch medewerker op kinderafdeling zkh?

Discussie in 'De lounge' gestart door anniek, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Wie doet dit? En kan/wil mij hier meer over vertellen?

Er is een vacature namelijk en het lijkt me fantastisch werk, althans het klinkt fantastisch want ik heb niet een compleet beeld hiervan denk ik.....

duszzz wie werkt hier of heeft hier ervaring mee als ouder?

alle info is verder welkom!

tnxxxxx

2. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Het drie-jarige dochtertje van een vriendin is door een pedagoog begeleid in het ziekenhuis bij een operatie. Het werd heel speels begeleid en de moeder in kwestie was dan ook verschrikkelijke blij met de manier waarop haar kind de operatie heeft doorstaan.
    Echte details kan ik je niet geven...

Behalve dat ik je wil zeggen: Solliciteer!! Doe het echt! Ik zoek al jaren zo'n baan ( afgestudeerd pedagoog en altijd al in het ziekenhuis willen werken ) en het lijkt me echt heel gaaf en dankbaar werk. Niet altijd makkelijk natuurlijk, maar als je je werk goed weet uit te voeren kan je er veel voldoening uithalen.

Ik heb me suf ge-open-solliciteerd, maar helaas die baan nooit gevonden/gekregen. Nu zwanger, maar mijn tijd komt nog wel ;)

Doe het! :)

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    jaaaa mij lijkt het ech zo mega gaaf helaas geen hbo studie maar jaren in de zorg gewerkt, met jongeren {en de ouders ;) } werk nu als gastouder.....

Denk dat ik idd de stoute schoenen aantrek en ga solliciteren maar ik vind het wel erg spannend!

4. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Spannend inderdaad! Maar ik zou het gewoon doen! Je hebt jarenlange ervaring in de sector...

Wie niet waagt wie niet wint! Ga ervoor! Leuk!

5. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ontzettend leuk!!
    alleen waar staat de vacature voor?
    voor de activiteiten of voor iets anders??

welk zh is het als ik vragen mag?

6. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Kun je niet gewoon bellen voor meer informatie over de vacature? Heb je gelijk een eerste contact gemaakt, is altijd goed! Succes :)

7. Lentes

Lentes Niet meer actief

Oooh, waar is die vacature? Concurentie.. ;)

8. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

ik werk ook in de zorg en vanwege het grote aantal reacties dat altijd binnenkomt wordt er meteen een scheiding gemaakt tussen de brieven die precies voldoen aan de eisen en de anderen. Als je niet de juiste opleiding etc hebt heeft het eigenlijk al geen zin om te solliciteren. Maar ja, proberen kan natuurlijk altijd.

9. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Tijdens mijn opleiding SPW (was toen nog de 4 jarige opleiding) kon je als pedagogisch medewerker stage lopen op de kinderafdeling.
    Ik weet dat een klasgenote van mij daar ook is gaan werken. Toen (dat is wel zo'n 12 jr geleden) was MDGO-SPW voldoende. Ik weet niet hoe dat nu is.

10. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Oeh vriendin van me heeft daar ook op gesolliciteerd. Zij heeft wel hbo, maar ze zei al dat ze bang was dat het niets zou worden, want momenteel staan zo'n 400 gediplomeerde sph-ers in de rij voor zo'n vacature. Er zijn veel ontslagen gevallen bij mondriaan en andere welzijnsorganisaties dus heeeeuuuulll veeeeeeeellll concurrentie.

De opleiding die nodig is verschilt per ziekenhuis. Het orbis vraagt sph-ers en Atrium wil absoluut mensen hebben die pedagogiek hebben gestudeerd.

Deel Deze Pagina