Nou gewoon de waarheid zeggen hoor. Jammer dan, moet ' ie maar opnieuw bestellen als het geen oplichting is. En anders zal de oplichter het snel genoeg door hebben en niet bij jou aanbellen.
Als die jongen nou langs komt gewoon zeggen dat er niemand is geweest maar of je zijn naam en telefoon nummer mag, dan bel je hem als er bezorgt is..... Vervolgens aan de politie door geven.
Goed dat je het pakje niet hebt aangenomen. Wat een gek verhaal ook: postnl heeft het nummer veranderd. Ja ja, en hoe weet hij dat? Postnl heeft zeker contact met hem opgenomen om te zeggen dat ze uit eigen beweging het pakje naar een ander adres gaan sturen?
Nou, niet altijd, hoor! ik kan met mijn account bij Bol.com elk willekeurig bezorgadres (ik heb er nu 3 instaan, thuis, mijn zus en de zaak van mijn man) ingeven en in de mail die dan volgt staat een link. Als ik op die link klik kom ik op de site van bol, direct bij de bestelstatus. Eerst moet ik nog inloggen bij Bol, dat wel, maar verder hoef ik niks aan te geven.
De postbezorger gewoon naar zijn huis sturen. ik had het laast met bestelling v zara, ik had een ander huisnummer ingetikt per ongeluk en kreeg klantenservice pas de ochtend erna te pakken. Ze gingen proberen het nog te verranderen bij de koerier. ik heb bij de overburen een briefje in de bus gedaan dat ze de postbezorger gewoon naar mijn deur moeten sturen. is uiteindelijk gewoon allemaal goedgekomen maar het kan dus wel..
Ik wilde dit eigenlijk doen, maar de bezorger kon dit niet noteren/aanpassen. Dus dan zou hij volgens de gegevens nog steeds bij mij afgeleverd zijn. Deze man liep net voorbij mijn huis met een ander iemand en riep heel hard; Ze dacht zeker dat er drugs in zat. Hij belde niet aan. Ik stond bij een open badkamerraam en zag toen dat hij bij mij voorbij liep. Een heel raar verhaal dus. Maar ben dat ik het zo opgelost heb.
Ik heb het laatst ook gehad maar mij ons was het zo dat de buren het pakket al namens ons in ontvangst hadden genomen omdat wij niet thuis waren. De buuf had niet zo snel aan de naam gezien dat het onze naam niet was, OEPS! Pakket dus wel bij de buuf opgehaald en meteen het betreffende bedrijf gebeld dat er dus iets niet goed gaat en ik het pakket zonder kosten voor mezelf terug wil sturen. Dat was gelukkig geen probleem met de retoursticker die in de doos zat. S'avonds stond de "oplichter" aan de deur, ook met het excuus dat hij het huisnummer verkeerd had ingevuld. Ik heb dgg dat ik het inmiddels al retour had gestuurd. Niks meer van gehoord gelukkig.