Pakketje in de tuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Tranquila, 13 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tranquila

    Tranquila Bekend lid

    23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Zoals de titel het al zegt. Ik verwachte een pakketje maar was onverwacht niet thuis. Bij thuis komst zag ik geen briefje. Dus ging er eigenlijk al vanuit dat ze maandag of dinsdag weer zouden terugkomen.
    Na het eten wou ik een vuilniszak naar de tuin brengen en zag ik mij pakketje daar op de grond liggen.
    Ik ben daardoor de beelden van de bel gaan terug kijken. En zag idd een jongeman aanbellen, daarna achterom lopen. Vervolgens zonder pakketje/ briefje in de brievenbus terug lopen naar zijn busje.
    Zit een beetje met een dubbel gevoel.. wel of geen klacht indienen? Als ik de tuin niet in was gegaan, had in het niet eens opgemerkt.
     
  2. Novi

    Novi Niet meer actief

    Ik zou er wel een melding van maken. Dit kan niet de bedoeling zijn.
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Zeker een klacht in dienen, ik zou dit absoluut onacceptabel vinden.
     
  4. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Lijkt mij ook niet de bedoeling, had er ook over gaan klagen. Veronderstel dat er iets in zit wat niet nat mag worden. Of door de kou kapot kan gaan.
     
  5. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Dat is hier laatst ook gebeurd. We waren thuis, ze hebben volgens mij niet eens aangebeld. Mijn vriend kreeg een mail dat het pakketje was bezorgd, maar we hadden dus niets ontvangen. We zijn langs de buren geweest, die hadden hem niet. Toen we terug liepen zagen we het pakketje in de voortuin onder het raam liggen... Nog een geluk dat we hem dus binnen een paar uur vonden. We hebben verder geen klacht ingediend. Al zoveel gezeur gehad met post nl en ze doen er toch niets aan.
     
  6. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.287
    4.154
    113
    Onze bezorger doet het ook altijd, hij legt het achter de poort. Ik vind het ideaal.
     
    Liefje91, Mindy26, 2littlemonkeys en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    Klacht indienen. Erg onbeschoft om het zo maar in de tuin te leggen. Weet niet of er sneeuw ligt maar hoe dan ook zou ik niet blij zijn.

    Heb je wel een bericht gekregen dat het is afgeleverd?
     
  8. Tranquila

    Tranquila Bekend lid

    23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Ben het met jullie eens. Maar ben dan bang dat het iemands ontslag wordt. We leven al in z’n klote tijd. Maar ja idd zat wel iets in wat niet nat mocht worden.

    Als hij alleen al een briefje had achter gelaten met; pakketje ligt in de tuin, had ik het nog begrepen/ goed gevonden.
     
  9. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Dit! Onze pakketbezorger doet dit ook als wij niet thuis zijn, ik vind het ook ideaal! Ik moet er wel bij zeggen dat wij hebben aangegeven dit oké te vinden en de pakketbezorger ook.
     
    Zuul, Lexie74, Loveloes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou daarover ook klagen, je hebt geen neerzet toestemming gegeven en je kon uit de track en tracé ook niet opmaken dat het daar stond.
     
  11. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.401
    1.792
    113
    Toevallig van dpd?
     
  12. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.098
    5.277
    113
    Altijd een klacht indienen, ze doen er weinig mee maar hoe meer klachten hoe beter denk ik maar.
     
  13. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Hier ook, bij ons heeft de postbode gevraagd of hij dat mag doen. Graag zelfs!
     
  14. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.567
    7.392
    113
    Beetje dit idee hebben we hier:

    upload_2021-2-3_16-24-11.png
    (Gejat uit het corona grappen en memes topic)

    Dan staat er een pakketje voor de deur en rijden ze al weg :mad: met een beetje geluk is het een pakketje voor jezelf wat je verwachtte, maar met een beetje pech voor iemand anders. Wil best wat aannemen, maar vráág het dan tenminste even netjes ...

    De laatste keer stond de bezorger aan de overkant van de straat nog wat te bezorgen en ben ik er heen gesprint, even laten weten wat in er van vond, en dat ik verwacht dat hij op z'n minst even wacht tot iemand de deur open doet.
    Tot nu toe gaat het weer goed ... :cool:

    TS: zou wel een melding doen hoor!
     
    Muis2009 vindt dit leuk.
  15. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.611
    3.859
    113
    Als je de bezorger niet persoonlijk kent, zou dat voor mij geen reden zijn om niet te klagen.
    Kost het zijn baan, jammer dan, had hij het maar fatsoenlijk moeten doen zoals het hoort.
    En ja, ik zou wel klagen inderdaad.
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  16. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.326
    1.347
    113
    Hahaha oh man, ik mag allang blij zijn als dingen redelijk heelhuids aankomen hier. Dus ik zou persoonlijk alleen maar opgelucht zijn als ik het in de tuin zou vinden.

    Hier wordt het gesmeten waar er plek is. Over de schutting en dan nèt niet in de watertafel van ons zoontje, tussen de stapel brandhout van de buren, onder de carport van een huis aan de andere kant van de straat, etc.

    Of het wordt met een rotgang door de brievenbus gepropt en dan is het verfomfaaid of kapot.
     
  17. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.524
    4.381
    113
    Hier zijn ze ook flink bezig de laatste tijd.. Pakketjes worden over het hek gegooid (in de regen, 1,80 hoog) en dat tot 2 x toe. Ook pakketjes voor de voordeur neerleggen en gewoon als 'afgeleverd' markeren. Wij komen altijd via achterom binnen dus kom eigenlijk amper bij de voordeur. Heeeeeeeeeeeel vreemd allemaal.

    Heb al vaker een klacht ingediend bij Post NL en telkens is het; ja het is vervelend, maar de verkopende partij moet je een klacht indienen want zij zijn de verzender. Echt omgekeerde wereld daar bij die mafkezen van een Post NL
     
  18. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    PostNL werkt momenteel zonder briefjes.
    Is een test om te kijken of ze gemist worden of dat ze niet meer nodig zijn.
    Maar handig is het uiteraard niet als die het dan in je tuin zet.
     
    MaMa vindt dit leuk.
  19. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dus als ik dan een pakketje voor de buren aanneem, kunnen die op geen enkele manier nagaan dat het bij mij ligt en omgekeerd?

    En ik heb meerdere buren.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  20. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Hier net zo, alleen bij ons leggen ze het op tafel onder de overkapping. Ideaal, wij zijn er bij mee! Het scheelt langer wachten of zelf achter het pakketje aanmoeten.

    TS, als jij het als vervelend ervaart dan zou ik er een melding van maken.
     

Deel Deze Pagina