Pakketje in de tuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Tranquila, 13 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.315
    113
    Ligt er denk ik ook wel aan hoe vaak het gebeurd (hier meerdere malen al) en ook wat voor pakketje.
    Elektronica die langere tijd in een kartonnen doos buiten staat ben ik niet happig op
    Sowieso niet dat er iets voor de deur staat als ik het niet weet, een ander kan het ongemerkt zo mee nemen.

    Ik snap dat ze het druk hebben, laat ze dan in elk geval even een teken van leven afwachten aan de deur. Hier reden ze al weg voor ik de deur open deed, hoe weet je dan of er iemand thuis is?
    Helemaal knullig als het pakket voor één van de buren blijkt te zijn die alleen een melding krijgt dat het pakket bezorgd is maar niet waar. Als het dan weg is weet je toch nog niets?

    Vond het dus ronduit asociaal.
    En ik heb de bezorger er laatst op aangesproken, hij moest eindje verderop ook wat bezorgen, dus met een sprintje kon ik hem nog net bereiken.

    Als je de bezorger niet te pakken kunt krijgen lijkt mij een belletje naar de bezorgdienst zeker niet overbodig.
     
  2. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.692
    7.738
    113
    Vrouw
    Hahaha ja ik ook! Op een gegeven moment wist de postbezorger wanneer ik werkte en gaf het dan soms op mijn werk af zodat ik het daar kon passen en direct kon retourneren ( lag in dezelfde route ) ze zwaaien ook altijd als ik ze tegenkom ergens anders. :oops:
     
  3. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.597
    5.862
    113
    Ik persoonlijk zou er geen melding van maken. Wij hadden laatst een briefje op de mat dat het pakket in de schuur lag. Erg fijn!
     
  4. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.315
    113
    Dat is nou ook net het verschil met TS, geen briefje en gewoon buiten in de tuin je pakketje toevallig tegenkomen.
    Onze vorige postbezorger schreef ook vaak even op een briefje waar hij een pakketje in de achtertuin had neergelegd, en dat was prima.
    Maar niks laten weten en pakketje zomaar ergens neerleggen, nee ... Dat vind ik ook niet kunnen.
     
    Tranquila en Syane vinden dit leuk.
  5. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ondanks dit verhaal blijf ik bij m’n punt hoor....
    Ik zou er geen melding van maken. Dat kost me nog veel meer irritatie en frustratie en daar heb ik helemaal geen zin in.
     
  6. mutsje83

    mutsje83 Lid

    1 jul 2012
    71
    28
    18
    NULL
    NULL
    ik zou er wel melding van maken. Ik zit aan de andere kant van het verhaal. Heb een winkel (en webshop) De laatste tijd meerdere keren meegemaakt dat er een pakket kwijt is. Natuurlijk wordt er gezegd dat er onderzoek wordt gedaan maar daar is nog nooit iets uitgekomen. Dan kan ik de klant het geld dus terug betalen en als ik het niet verzekerd verzonden heb kan ik fluiten naar mijn geld...
    Als niemand er melding van maakt blijft dit zeker zo, want er zijn geen klachten.
     
    Tranquila en (verwijderde gebruiker) vinden dit leuk.
  7. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    ze maken juist wel dagen van 10 uur, terwijl er maar 8 uur wordt uitbetaald.
    Ze moeten minimaal 30 adressen per uur halen. Incl het rijden, aanbellen, wachten enz.
     
  8. Olympia

    Olympia Bekend lid

    16 okt 2020
    877
    1.400
    93
    Vrouw
    Zucht... Ik begrijp heel goed dat postbezorgers (te) lange dagen maken.
    Ik wilde enkel opmerken dat wanneer je er een ziet rijden om 20.00 's avonds, dat niet altijd betekent dat hij ook om 7.00 's ochtends begonnen is.
    Maar dat het dus mogelijk is dat hij die ochtend "vrij" had, en de middag en avond laat werkt.

    Die 10 uur was maar een random getal, ik had ook 14 uur kunnen zeggen.

    Het kwam namelijk op mij over als: "nou ja zeg, de verpleegster werkt nu nog steeds, en het is al 23.00 uur 's avonds!!!! Tsss, wat een lange dagen maken zij!! Idioot!"
    ... Terwijl ze dus gewoon avond/nachtdienst heeft.
     
  9. Tranquila

    Tranquila Bekend lid

    23 feb 2015
    740
    443
    63
    Vrouw

    Precies dit!! Als er nou een briefje lag had ik het enigszins begrepen.
    Maar heb besloten geen klacht in te dienen tenzij het nogmaals gebeurd.
    Jongeman is van de DHL en die bezorgen niet vaak bij mij. Maar zodra ik hem zie zal ik hem aanspreken..
     
    Felice vindt dit leuk.
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    DHL laat hier ook regelmatig geen briefje niks achter. Schijtirritant.
    Of gooien een briefje door de bus, terwijl ik gewoon thuis ben. Zijn ze gewoon te lui om te wachten.
    Echt een klote bezorgpartij.
    Jammer dat je bij sommige sites niet kan kiezen door welke partij je wil laten bezorgen... :(
     
  11. Eefje00

    Eefje00 Fanatiek lid

    27 okt 2014
    1.502
    638
    113
    Hier laatst ook met DHL gehad. Ik zag t busje nog bij de buren voor staan en verwachtte dat hij aan zou bellen. Hij reed echter door, dus ik dacht pakketje komt dan morgen. Krijg ik wel een mail van de webwinkel dat het pakketje is geleverd. Heb geen briefje gehad. Het is maar dat ik hem voor de deur van de buren zag, anders mocht ik de hele straat langs.
    Buurvrouw vertelde dat ze ook andere pakketjes had gehad. Denk dat hij alles bij 1 adres heeft gedumpt.
     
  12. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het niet netjes Drukke dagen of niet, je kunt niet zomaar een pakketje kwijt maken. En dat risico loop je wel, als je het zomaar ergens buiten dumpt. Ik ben blij dat onze bezorgers dat niet doen.
     
  13. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Exact dit is hier helaas ook niet onbekend...
     
  14. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier doet de dhl dat ook. Maar ze bellen wel netjes aan. Als ik bijna richting huis ga dan vraag ik of ze het in de tuin leggen en als ik zie dat de buren thuis zijn stuur ik die even een apje of ze het even bij mij binnen willen leggen of pakken als ik nog lang weg ben. Dat doen we andersom ook.
     
  15. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw

    Nu kunnen we wel allemaal over de bezorgder vallen maar waarom heb jij geen briefje op de deur geplakt? Als je een pakketje verwacht en je weg moet is dat toch net zo netjes?
    Kun je zelfs nog aangeven waar hij hem wel mag laten staan.
     
  16. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Huh? Als iemand niet thuis is, lever je als pakketbezorger dat pakje af bij de buren (als dat mag) of je neemt ‘m mee en levert ‘m af bij een pakketpunt ofzoiets. Sinds wanneer moeten mensen zelf een briefje op hun deur hangen om de bezorger te wijzen op wat je moet doen als iemand niet thuis is? Een pakketje gewoon onbeheerd achterlaten zonder expliciete toestemming mag bij geen enkele vervoerder, dus ga dit niet op TS afschuiven.
     
    Olympia, Eefje00 en Syane vinden dit leuk.
  17. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Daarnaast komen ze hier ook zo vaak op een andere tijd dan via mail/app aangegeven.. Veel te vroeg of te laat, tsja dan ben ik er niet altijd.
     
    Syane vindt dit leuk.
  18. Novi

    Novi Niet meer actief

    Ik vond gister ook een pakketje "verstopt" in onze voortuin :o: We hebben een beveiligingscamera dus we hebben terug gezien welke bezorger het was. Ik ga hem er wel op aanspreken en afhankelijk van zijn reactie een melding maken.
     
  19. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.713
    1.522
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik had het van de week ook met dhl, ik was thuis maar de bezorger heeft het pakje gewoon bij de buurjongen in zijn handen gedrukt omdat hij toevallig buiten liep en is weer weggereden (hij had niet eens aangebeld bij me).Het pakje was wel afgescand als zijnde bezorgd maar ik had dus niets.Ik heb me rot gezocht in de voortuin en de brievenbus....Paar uur later kwam de buurjongen toch maar aan de deur om het af te geven (we hebben geen goede band met elkaar).Ik had al de webshop gemaild dat ik niets ontvangen had en via de chat met dhl kreeg ik gewoon te horen dat pakjes wel vaker "alvast" afgescand worden om vervolgens later bezorgd te worden, of ik nog even geduld had....De webshop had ook een klacht ingediend ,zeker toen ze hoorden hoe het werkelijk gegaan was met als gevolg dat een paar dagen later een andere bezorger van dhl aan de deur stond om te vragen wat er precies gebeurd was en zijn excuses aanbood voor zijn collega....
     
  20. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    #60 NiekeKris, 25 feb 2021
    Laatst bewerkt: 25 feb 2021
    Omdat iedereen dan ziet dat je niet thuis bent en je het inbrekers wel heel gemakkelijk maakt? Of dieven, om het pakketje vervolgens weer van die plek af te halen? (Wij wonen aan een vrij drukke doorgaande weg qua auto’s, fietsers en wandelaars, maar waar het kennelijk wel aardig goed mogelijk is om in te breken (bij verschillende mensen al meerdere keren gebeurt), no way dat ik ooit zo’n briefje op zou hangen dus...) De tijdsloten zijn hier met enige regelmaat idioot (denk aan ‘tussen 8.00u en 17.00u’ of ‘tussen 15.00u en 21.30u’) je kunt dan niet altijd thuis zijn. Bovendien zal het niet de eerste keer zijn dat de bezorgtijden toch anders is dan aangegeven. Gelukkig nemen de buren het dan vaak wel aan (en wij voor de buren). Hier maar een keer een vage actie met een bezorger meegemaakt, heeeeeel veel verderop bezorgd, bij mensen die we niet kennen ed, er was nooit iemand thuis daar en toen we ze eenmaal spraken zeiden ze dat ze geen pakketje hadden aangenomen. Maand of drie later stond er ineens iemand aan de deur met het pakketje...geen idee hoe en wat (persoon sprak ook geen Nederlands of Engels...), heel vaag.

    Als bezorger heb je je ook aan bepaalde regels en richtlijnen te houden. Het is niet anders.
     

Deel Deze Pagina