Pakketje in de tuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Tranquila, 13 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.284
    2.893
    113
    Ik plak ook wel eens een briefje op de deur voor de bezorger. Met zet maar in of achter de container.

    Van DHL krijg je ook een mail als je pakket eraan komt. Daarin heb je zelfs een optie waarmee je kunt aangeven of ze het pakket bij de buren of ergens rondom het huis kunnen neerzetten.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja, dat is dus die toestemming, als je die niet geeft mogen ze het dus niet gewoon maar ergens neerzetten. Maar dat betekent ook niet dat TS een briefje op had moeten hangen. Ze heeft kennelijk geen toestemming gegeven om het pakketje ergens neer te leggen, dan mag de bezorger dan niet doen. Punt.
     
  3. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik heb ooit ook eens een klacht ingediend over een bezorger. Een week later stond hij aan mijn deur heel bedreigend of ik een klacht had ingediend.
    Dat doe ik dus niet nog een keer.

    Gelukkig inmiddels al een tijdje een nieuwe bezorger.
     
  4. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Als er een briefje in de brievenbus was gegaan had TS gewoon het pakketje op tijd gevonden, was er niks aan de hand geweest.

    Ik schuif helemaal niks af maar ik vind het wel te makkelijk om het alleen bij de bezorger neer te leggen. Als je wat besteld moet je zorgen dat je thuis bent, of het ergens anders laten bezorgen.
     
    Biny, wwrr en Ysabella vinden dit leuk.
  5. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Als consument net zo goed, wees gewoon thuis als je wat besteld of bestel het niet.

    Laat het ergens bezorgen waarbij je zeker weet dat er iemand is.
     
    Biny, wwrr, MotherPrincess en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Zelfs met een briefje in de bus en ‘het pakje ligt achter je bloempot’ zou ik een klacht indienen. Ik wil geen pakje buiten voor m’n huis gedropt.

    En jij krijgt nooit onverwacht een pakje? Of pakketjes die vertraging hebben opgelopen?
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    De voorwaarde waaronder ik bestel zijn duidelijk dat ze het proberen bij de buren af te geven als ik niet thuis ben óf dat het naar een pick-up point gaat. Niet ‘dan leggen we het in je voortuin’. Dpd doet dat hier in de straat wel eens en dat gaat dus mis - waardevolle pakketjes in de regen of gewoon mensen die zo’n pakje wel interessant vinden en meenemen. Ik wil pertinent níet dat zo’n bezorger het neerlegt, want heel eenvoudig; dat mág hij zonder mijn toestemming niet.
     
    Syane vindt dit leuk.
  8. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Daar wil je vast geen eerlijk antwoord op.
     
  9. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    wat is dit nou weer voor BS..
    Die bezorger hoort gewoon zijn werk te doen!
    en dat is als hij het pakketje ergens anders achterlaat (omdat de bewoner niet thuis is of even niet open kan doen) dat hij een briefje in de brievenbus doet.
     
    Syane vindt dit leuk.
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Euh... ok? :D
     
    Syane vindt dit leuk.
  11. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik blijf dan namelijk idd thuis of zorg dat er iemand thuis is.
    Mocht ik toch de kids moeten ophalen van school en ze zijn nog niet geweest, dan hang ik een briefje op.

    De postbode komt hier dagelijks en het gaat nooit fout omdat ik dus alleen bestel als ik daadwerkelijk er ook ben. Scheelt hem tijd, mij ergernissen over eventuele pakjes die ergens anders liggen.

    Tegenwoordig wil iedereen alles het liefst nog dezelfde dag hebben, maar zijn mensen (een wilde gok) de helft van de tijd niet thuis. Dit kost tijd en bovendien erg veel geld.
    In de post van TS had een briefje van de postbode prima voldaan. Mocht ze dit dus echt niet willen kan de toch postnl bellen en aangeven dat ze dit niet wil?
    Maar om dan een klacht in te dienen omdat zij niet thuis is voor haar eigen bestelde pakket, mwah nee daar zie ik het nut niet van in.
     
  12. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Lees even verder dan je neus lang is...
    Dan had je gelezen dat postnl bezig in met een onderzoek of die briefjes gemist worden.
     
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Daar gaat de klacht dan ook niet om he...
     
  14. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    deels wel, de postbode heeft het pakket in haar tuin gelegd omdat zij niet thuis is voor haar bestelde pakket.

    Maar goed, wij denken hierin gewoon heel verschillend.
     
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Het is heel eenvoudig hoor; hij mág dat pakje daar niet neerleggen. Kan best dat jíj dat wel prima vindt, maar het mág gewoon niet ;)
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  16. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Top:thumup::thumup:
     
  17. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    #77 NiekeKris, 25 feb 2021
    Laatst bewerkt: 25 feb 2021
    Ja, want je weet altijd met 100% zekerheid wanneer iets geleverd wordt. :roflmao::roflmao::roflmao: (Daarnaast wat Fuddey schrijft natuurlijk.)
     
    Syane vindt dit leuk.
  18. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Hier ben ik meestal ook thuis als pakketjes komen of laat ze bij een service punt bezorgen. Maar niet van alles weet je wanneer het geleverd word. Daarbij laatste tijd al vaker gehad dat ze een hele andere tijd komen.
    Dus heel af en toe mis ik een bezorger, gelukkig is het hier dan meestal bij de buren geleverd of service punt. Maar dan geld evengoed dat de bezorger fatsoenlijk zijn werk moet doen.
     
  19. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Maar dan nog...
    Ts heeft (volgens mij) geen melding gehad op de postnl app/mail anders had ze wel geweten dat haar pakketje in de tuin was gegooid..
     
  20. Tranquila

    Tranquila Bekend lid

    23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Tijdvak was aangegeven voor de avond en niet middag. Maar buiten dat om met of zonder briefje van mij, vind ik het niet kunnen dat hij mijn pakketje achterom in de achtertuin heeft gedumpt in de sneeuw. Het was trouwens DHL en die doen helemaal geen pilot zonder briefjes.

    Het is gewoon zijn werk en die hoort hij te doen volgens protocol. En ik weet zeker dat pakketjes in de tuin gooien daar niet tot behoort. En al helemaal niet zonder briefje. Nogmaals dan had ik er nog begrip voor.
     
    NiekeKris vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina