Ik plak ook wel eens een briefje op de deur voor de bezorger. Met zet maar in of achter de container. Van DHL krijg je ook een mail als je pakket eraan komt. Daarin heb je zelfs een optie waarmee je kunt aangeven of ze het pakket bij de buren of ergens rondom het huis kunnen neerzetten.
Ja, dat is dus die toestemming, als je die niet geeft mogen ze het dus niet gewoon maar ergens neerzetten. Maar dat betekent ook niet dat TS een briefje op had moeten hangen. Ze heeft kennelijk geen toestemming gegeven om het pakketje ergens neer te leggen, dan mag de bezorger dan niet doen. Punt.
Ik heb ooit ook eens een klacht ingediend over een bezorger. Een week later stond hij aan mijn deur heel bedreigend of ik een klacht had ingediend. Dat doe ik dus niet nog een keer. Gelukkig inmiddels al een tijdje een nieuwe bezorger.
Als er een briefje in de brievenbus was gegaan had TS gewoon het pakketje op tijd gevonden, was er niks aan de hand geweest. Ik schuif helemaal niks af maar ik vind het wel te makkelijk om het alleen bij de bezorger neer te leggen. Als je wat besteld moet je zorgen dat je thuis bent, of het ergens anders laten bezorgen.
Als consument net zo goed, wees gewoon thuis als je wat besteld of bestel het niet. Laat het ergens bezorgen waarbij je zeker weet dat er iemand is.
Zelfs met een briefje in de bus en ‘het pakje ligt achter je bloempot’ zou ik een klacht indienen. Ik wil geen pakje buiten voor m’n huis gedropt. En jij krijgt nooit onverwacht een pakje? Of pakketjes die vertraging hebben opgelopen?
De voorwaarde waaronder ik bestel zijn duidelijk dat ze het proberen bij de buren af te geven als ik niet thuis ben óf dat het naar een pick-up point gaat. Niet ‘dan leggen we het in je voortuin’. Dpd doet dat hier in de straat wel eens en dat gaat dus mis - waardevolle pakketjes in de regen of gewoon mensen die zo’n pakje wel interessant vinden en meenemen. Ik wil pertinent níet dat zo’n bezorger het neerlegt, want heel eenvoudig; dat mág hij zonder mijn toestemming niet.
wat is dit nou weer voor BS.. Die bezorger hoort gewoon zijn werk te doen! en dat is als hij het pakketje ergens anders achterlaat (omdat de bewoner niet thuis is of even niet open kan doen) dat hij een briefje in de brievenbus doet.
Ik blijf dan namelijk idd thuis of zorg dat er iemand thuis is. Mocht ik toch de kids moeten ophalen van school en ze zijn nog niet geweest, dan hang ik een briefje op. De postbode komt hier dagelijks en het gaat nooit fout omdat ik dus alleen bestel als ik daadwerkelijk er ook ben. Scheelt hem tijd, mij ergernissen over eventuele pakjes die ergens anders liggen. Tegenwoordig wil iedereen alles het liefst nog dezelfde dag hebben, maar zijn mensen (een wilde gok) de helft van de tijd niet thuis. Dit kost tijd en bovendien erg veel geld. In de post van TS had een briefje van de postbode prima voldaan. Mocht ze dit dus echt niet willen kan de toch postnl bellen en aangeven dat ze dit niet wil? Maar om dan een klacht in te dienen omdat zij niet thuis is voor haar eigen bestelde pakket, mwah nee daar zie ik het nut niet van in.
Lees even verder dan je neus lang is... Dan had je gelezen dat postnl bezig in met een onderzoek of die briefjes gemist worden.
deels wel, de postbode heeft het pakket in haar tuin gelegd omdat zij niet thuis is voor haar bestelde pakket. Maar goed, wij denken hierin gewoon heel verschillend.
Het is heel eenvoudig hoor; hij mág dat pakje daar niet neerleggen. Kan best dat jíj dat wel prima vindt, maar het mág gewoon niet
Ja, want je weet altijd met 100% zekerheid wanneer iets geleverd wordt. (Daarnaast wat Fuddey schrijft natuurlijk.)
Hier ben ik meestal ook thuis als pakketjes komen of laat ze bij een service punt bezorgen. Maar niet van alles weet je wanneer het geleverd word. Daarbij laatste tijd al vaker gehad dat ze een hele andere tijd komen. Dus heel af en toe mis ik een bezorger, gelukkig is het hier dan meestal bij de buren geleverd of service punt. Maar dan geld evengoed dat de bezorger fatsoenlijk zijn werk moet doen.
Maar dan nog... Ts heeft (volgens mij) geen melding gehad op de postnl app/mail anders had ze wel geweten dat haar pakketje in de tuin was gegooid..
Tijdvak was aangegeven voor de avond en niet middag. Maar buiten dat om met of zonder briefje van mij, vind ik het niet kunnen dat hij mijn pakketje achterom in de achtertuin heeft gedumpt in de sneeuw. Het was trouwens DHL en die doen helemaal geen pilot zonder briefjes. Het is gewoon zijn werk en die hoort hij te doen volgens protocol. En ik weet zeker dat pakketjes in de tuin gooien daar niet tot behoort. En al helemaal niet zonder briefje. Nogmaals dan had ik er nog begrip voor.