baarmoedermondbevriezen.. wie heeft dit ook meegemaakt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaardebol, 19 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

#1 Kaardebol, 19 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jan 2012
    wie van de meiden heeft dit wel eens gehad?
    en is het erg pijnlijk ?
    en heb je erna er veel last van of valt het mee?

er staat in de tekst wel dat het niet pijnlijk is maar meestal is dat geschreven door een man whahahahahaha

wil gewoon eens kijken of er vrouwen zijn die dit echt ondergaan hebben en wat hun ervaringen waren.

gr gaby

voor de meiden die het niet weten dit is cryotherapie:

cryocoagulatie (bevriezen)
    Bij deze behandeling wordt een stalen stift tegen uw baarmoedermond geplaatst verbonden via een slang met een gasfles waaruit ijskoude vloeibare stikstof komt. Het oppervlak van de baarmoedermond wordt dan bevroren en dat heeft als gevolg dat het afwijkende weefsel wegvriest (het sterft af).
    Deze behandeling gebeurd poliklinisch en is onpijnlijk. De duur van het vriezen is ongeveer drie minuten, dan één minuut ontdooien weer drie minuten vriezen. U kunt daarna direct naar huis en u hebt (door het ontdooide en beschadigde weefsel) daarna nog gedurende ruim een week waterige afscheiding. Deze behandeling is eenvoudiger dan een lisbehandeling, maar heeft als nadeel dat er niet (dus na het biopt) nogmaals een weefsel onderzoek gedaan kan worden

2. Kaardebol

o dit is trouwens niet om zwanger te worden..

maar om het slechte weefsel van de baarmoedermond weg te halen zodat er nieuwe schone weefsel kan groeien.

3. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Mss brutale vraag, maar waar heb je last van dan? (kan zijn dat je het al eens gezegd hebt hoor, mijn excuses daarvoor)

4. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    heb het niet mee gemaakt maar eerste gedachte is AUWWWWWWW

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Niet zelf meegemaakt, wel bij geassisteerd. Mevrouw in kwestie was wel heel zenuwachtig maar kan me niet heugen dat ze echt pijn ervan had.

6. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Ik heb deze behandeling wel gehad, een aantal jaren geleden (2006).

Het was niet geheel pijnloos, voelde niet erg prettig aan, ik kreeg er behoorlijk heftige krampen van. Maar dat ik hele erge pijn gehad heb kan ik niet zeggen.

Dat van die waterige afscheiding dat klopte in mijn geval wel, dit was zelfs behoorlijk heftig de eerste 24 uur. Ik wist niet wat me overkwam, zoveel 'water' kwam eruit! Ik kon t gewoon niet bijhouden met maandverband en uiteindelijk zelfs in stukken geknipte theedoeken!
    Ik menstrueer altijd heftig, maar dit was qua vloeien niet eens te vergelijken!

Veel succes, ik heb het als niet prettig ervaren, maar ook niet als erg pijnlijk in elk geval!

7. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    In 2000 deze behandeling gehad, kan me niet herinneren dat het erg pijnlijk was.

8. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik moet maandag naar de gyneacoloog en denk dat ik zo'n soortgelijke behandeling zal krijgen.

Maar dit is omdat ik een wondje binnenin mijn vagina hebt zitten wat af en toe tijdens de sex opengaat en dus bloed met zich meebrengt en dit is gewoon erg vervelend en daarom ga ik dit nu dicht laten bevriezen of weet ik veel hoe ze het gaan doen.

Het is iets onschuldigs maar ik vond het zelf erg vervelend om bloed te hebben tijdens of na de sex dat ik dat laat verhelpen.

Maar er wordt geen weefsel ofzo afgenomen of bevroren tis echt alleen dat gevoelige plekje.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, hier. Een eeuwigheid geleden overigens (ik denk zo'n 7 of 8 jaar geleden). Ik heb er erg slecht op gereageerd. De behandeling zelf was niet prettig, maar ik kan me niet herinneren dat het echt vreselijk pijnlijk was. Veel krampen maar dat is niet verwonderlijk omdat de baarmoeder een spier is.

Echter ben, toen wij weer buiten stonden op de parkeerplaats, tegen de vlakte gegaan en ben ik weer op een bed naar binnen gereden en heb ik de hele middag in het ziekenhuis gelegen. Arts begreep niet waarom ik zo heftig reageerde, maar iedere keer als ik omhoog kwam, begon het te draaien en zwart te worden voor mijn ogen.

Bij mij overigens ook omdat er wat slechte cellen te verwijderen. Ik had altijd bloedingen tijdens gemeenschap e.d.

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Klinkt heftig..
    Heel veel succes!

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

#11 SeaShell, 20 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2012
    ik heb deze behandeling in 2006 gedaan.
    en heel eerlijk? ik doe het NOOIT meer

ik heb oa een lisexisie, hysteroscopie gehad en dat was een eitje buiten het bevriezen.

ook ben ik niet de kleinzerigste, maar ervaar ik bijna nooit pijn, maar dit doe ik nooit meer.

ik had zelfs een allergische reactie op het bevriezen waardoor er hele ''lappen'' vlees uit kwamen gevallen waardoor ik 2 weken later op de OK geopereerd moest worden om al het weefsel te verwijderen. ik vond het bevriezen zeer pijnlijk en viel zelfs bijna flauw

maar als je een wondje of een poliep of granulatieweefsel, of ander afwijkend weefsel ofzo hebt zitten dan doen ze vaak de baarmoedermond verdoven en het verbranden met een lis ( stroom), en dit vond ik dan weer totaal niet pijnlijk en ook geen last van gehad

wil je heel veel sterkte en succes wensen. wie weet mag je anders wel kiezen tussen verbranden of bevriezen? het verbranden doen ze onder plaatselijke verdoving op de polikliniek zelf en vond ik ( en veel anderen) pijnloos

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

dat had ik dus ook. ik kan goed tegen pijn of tegen dingen, bevalling zonder verdoving, vele operaties achter de rug, maagslangen,etc. maar dit is het ENIGE onderzoek wat ik nooooooit meer zou doen. ik ben echt bijna flauw gevallen en heb ook enkele uren in het ziekenhuis verbleven. het verbranden van het weefsel heb ik geen last van gehad en vond ik een eitje.

ik had er dus ook een soort allergische reactie op waardoor de gyn er ( toen ik 3 dagen later terugkwam) een emmer onder moest zetten omdat de lappen vlees er LETTERLIJK onderuit vielen. het ziekenhuis heeft toen zelfs luiers en incontinentie verband voor me besteld omdat geen maandverband dit tegen hield. later dus alsnog geopereerd omdat het bevriezen het veel erger had gemaakt en er nu meer los weefsel in de baarmoedermond zat.

13. Kaardebol

oojee hahah niet echt positief!
    ja ikz al er natuurlijk blanco in moeten gaan omdat het bij iedereen anders is.. maar wil gewoon weten wat meiden ervan vinden.

en deesjebeesje vragen mag altijd...
    ik krijg deze behandeling ivm onrustige cellen en al 2 jaar bijna elke dag aan het vloeien.

nu komt het volgens de gyn hoogst waarschijnlijk bij de baarmoedermond vandaan vandaar dat we deze actie gaan proberen

14. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Geen ervaring, maar ik wil je alvast ontzettend veel succes wensen!

15. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik heb het 3 keer gehad. Ik vond het echt heel onprettig. Aangezien ze het bij mij meerdere malen hebben gedaan heb ik de laatste keer om een verdoving gevraagd.

Ik vond het geen pretje, sorry kan er niet meer van maken. Succes!!!

16. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Oh okee. Jemig zeg, dan wens ik je alvast veel succes!

17. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik heb dit in het verleden ook meerdere keren gehad. De behandeling was geen pretje, maar het deed ook weer niet onzettend veel pijn. Wel heb je naderhand inderdaad veel vochtverlies. Zelfs zo erg dat ik het de eerste dagen niet kon bijhouden met maandverband. Mijn broek was er regelmatig helemaal doorweekt van.

18. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Tjee.......dat zoiets bestaat....ik bedoel...., het lijkt wel een passage uit een boek wat je leest dat over martelingen gaat ofzo.
    Ik vind het een barbaarse gedachte en kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat zoiets pijnloos kan zijn. Ik krimp al ineen bij de gedachte dat zoiets tegen mijn baarmoedermond wordt gehouden.

Sorry, niet de meest opbeurende woorden, ik verbaas me gewoon een beetje...
    Ik wil je veel sterkte wensen voor de behandeling en hoop voor je dat het meevalt.

19. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik heb dit ook meegemaakt.

Ik vond de behandeling zelf vallen in de categorie 'vervelend', maar niet 'pijnlijk' of 'horror'.

Ik heb die avond een beetje kramperige napijn gehad, te vergelijken met flinke menstruatiepijn, maar dan iets anders.

Ook weer 'vervelend', maar alweer niet 'verschrikkelijk'.

Inderdaad een weekje wat meer vochtverlies, maar al met al is het mij in mijn herinnering niet bijgebleven als een drama.

Ik vind het te vergelijken met een lichte tandartsbehandeling. Onbehaagelijk.

Succes / sterkte.

20. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    hier ook gehad maar alleen beetje afscheiding erna,overings als nu gemeenschap heb bloed weer dus niks geholpen

Deel Deze Pagina